Marquez już ma jeden rekord w sezonie 2025!

Szef Ducati, Claudio Domenicali, przyznał, że sześciokrotny mistrz świata MotoGP, Marc Marquez, wyrównał nieoficjalny rekord okrążenia na torze Aspar Circuit w Hiszpanii, jeżdżąc nowym Panigale V2.

Marquez odbył zimową sesję treningową w zeszłym tygodniu na torze Aspar (wcześniej Circuit de la Ribera), używając wyścigowej wersji Panigale V2 z 2024 roku. Na tym samym dniu treningowym pojawił się również mistrz świata MotoGP 2024, Jorge Martin.

W poście na portalu LinkedIn Domenicali zdradził, że zadzwonił do kilku osób, aby umożliwić Marquezowi przetestowanie wersji Panigale V2 na sezon 2025, która była wcześniej używana do materiałów promocyjnych. Finalnie Marquez przejechał tor w czasie 1:12,2s również na modelu na 2025 rok i osiągnął dokładnie ten sam czas na wyścigowej wersji z 2024 roku.

Kliknij, aby pominąć reklamę

„Tuż przed Bożym Narodzeniem, podczas rozmowy telefonicznej z Markiem, kiedy składaliśmy sobie świąteczne życzenia, dowiedziałem się, że planuje trening na torze Aspar w Walencji” – zaczął Domenicali. „Plan zakładał jazdę na Panigale V2 z 2024 roku, ponieważ powiedziano mu, że nasz całkowicie nowy model na 2025 rok nie jest jeszcze dostępny w wersji wyścigowej.”

„Byłem bardzo ciekawy jego opinii na temat naszego nowego motocykla torowego. Dlatego podczas mojej podróży w góry na ferie narciarskie wykonałem kilka telefonów, żeby zorganizować dla niego możliwość przejechania choć kilku okrążeń na motocyklu, którego używaliśmy podczas oficjalnego nagrania i sesji zdjęciowej. Ku mojemu zaskoczeniu, pod koniec dnia zadzwonił do mnie Marc.”

„Powiedział mi, że nie tylko pokochał szybkie prowadzenie tegomotocykla, bardzo wygodną pozycję za kierownicą i „elektryczne” dostarczanie mocy, ale także udało mu się przejechać okrążenie w czasie 1:12,2s sekundy. Mój zespół poinformował mnie, że ten wynik odpowiada nieoficjalnemu rekordowi okrążenia w klasie Supersport.”

Kliknij, aby pominąć reklamę

„Marc jeździł także na wyścigowej wersji Panigale V2 z 2024 roku, osiągając ten sam czas okrążenia. Jednak model Panigale V2 z 2025 roku był w pełni drogowy, z homologowanym katalizowanym układem wydechowym, światłami przednimi i tylnymi oraz boczną stopką.”

„Nie możemy się doczekać testów Panigale V2 z 2025 roku w pełnej specyfikacji wyścigowej z udziałem Marca i Pecco [Bagnaia]. W tej wersji motocykl będzie miał 126 KM w porównaniu do obecnych 120 KM, a dzięki usunięciu wszystkich elementów homologowanych drogowych jego masa zmniejszy się o niemal 10 kg.”

„Jestem bardzo zadowolony z osiągów motocykla zaprojektowanego tak, by znaleźć najlepszy kompromis między czasami okrążeń na torze a frajdą z jazdy po otwartych, górskich drogach.”

Kliknij, aby pominąć reklamę

„Dziękuję Ci, Marcu, i ogromne gratulacje dla inżynierów Ducati, którzy stworzyli ten motocykl. Witamy w rodzinie, nowy Panigale V2. Po raz kolejny niska waga okazuje się być kluczem do sukcesu.”

Źródło: crash.net
Fot. Ducati

Czy Marc Marquez wygra GP Tajlandii 2025?

View Results

Loading ... Loading ...

Paweł Krupka

Na MOTOGP.PL - od 2009 roku. W kręgu zainteresowań - wszystko co związane z motorsportem, od żużla, przez MotoGP do Formuły 1.

Powiązane artykuły

3 komentarzy

Dodaj komentarz

Back to top button