Home / MotoGP / Marquez miażdży rywali w kwalifikacjach!

Marquez miażdży rywali w kwalifikacjach!

Marc Marquez (foto: Repsol)

Marc Marquez nie pozostawił złudzeń rywalom, kto jest najszybszy w tym roku. W kwalifikacjach na legendarnym torze Le Mans Hiszpan nie tylko pobił rekord toru, ale też drugiego w tabeli wyników zawodnika pokonał o blisko siedem dziesiątych sekundy! Zwłaszcza w Q2 nie zabrakło niespodzianek, jak chociażby drugie miejsce Pola Espargaro!

Pierwsza część kwalifikacji
Jako pierwszy szybkie okrążenie przejechał w Q1 Cal Crutchlow, ale już po chwili z pozycji lidera zdetronizował go Aleix Espargaro. Potem jeszcze dwójka ta podkręciła tempo, a #41 zszedł z wynikiem aż do 1’33.483. Dzięki temu miał przewagę ponad trzech dziesiątych nad Brytyjczykiem i gdy obaj zjeżdżali do boksów wydawało się, że nikt im nie zagrozi. W samej końcówce bardzo bliski tego był jednak Nicky Hayden, któremu do pokonania Crutchlowa zabrakło zaledwie 0.036sek! Amerykanin wystartuje ostatecznie z trzynastego pola.

Zaraz za nim znalazł się Yonny Hernandez oraz, wciąż nie mogący dopasować się do swojego motocykla, Colin Edwards. Szesnasty wynik przypadł Scottowi Reddingowi, który pokonał dwóch innych rywali jeżdżących na RCV1000R – Japończyka Hiroshiego Aoyamę oraz Czecha Karela Abrahama. Na sam koniec sesji w zakręcie numer jedenaście upadek – szczęśliwie bez poważnych konsekwencji – zaliczył Hector Barbera, ostatecznie dziewiętnasty.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Druga część kwalifikacji
Już na samym początku drugiej części kwalifikacji Marc Marquez nie pozostawił rywalom złudzeń, kto sięgnie po pole position na Le Mans. Już na swoim pierwszym okrążeniu Hiszpan pobił dotychczasowy rekord obiektu, uzyskując czas 1’32.567. Jakby tego było mało, na kolejnym wyjeździe postawił on kropkę nad „i”, zatrzymując stoper na wyniku 1’32.042! Rywale mogli zatem tylko ścigać się o drugie miejsce i tak też było.

Ostatecznie drugi wynik wywalczył debiutujący w MotoGP Pol Espargaro, sprawiając swojej ekipie – Monster Yamaha Tech3 – niesamowity prezent na jej domową rundę we Francji. Dla Hiszpana to pierwszy w karierze MotoGP start z pierwszej linii, w której dołączy do niego Andrea Dovizioso. Włoch raz jeszcze wykorzystał bardziej miękkie opony, jakie przysługują zawodnikom „Open” oraz Ducati i znów znalazł się w pierwszej linii.

O włos od pozycji numer trzy był reprezentant LCR Honda MotoGP, Stefan Bradl. Choć dopiero co przeszedł operację ręki, Niemiec spisuje się w ten weekend naprawdę dobrze, a w kwalifikacjach pokonał dwójkę Movistar Yamaha MotoGP. Nieco zaskakująco, szybszym z tego duetu był – ostatecznie piąty – Valentino Rossi. Jorge Lorenzo nie udało się zaś zaskoczyć tak, jak w trakcie trzeciej sesji treningowej.

Trzeci rząd utworzą jutro trzej Hiszpanie,, spośród których najszybszy był Alvaro Bautista. #19 jako pierwszy nie pobił bariery 1’33, a na koniec kwalifikacji dosłownie o włos wyprzedził Aleixa Espargaro oraz Daniego Pedrosę. Nie znamy póki co przyczyn tak słabej sesji kwalifikacyjnej w wykonaniu #26, którego jako ostatniego od lidera oddzieliła mniej niż sekunda!

Ostatnie miejsca w Q2 przypadły Brytyjczykom, Bradleyowi Smithowi oraz Calowi Crtuchlowowi, których rozdzielił Andrea Iannone. Włoch miał ambitny plan jazdy za Marquezem by uzyskać jak najlepszy czas, ale w konsekwencji w połowie okrążenia przestrzelił szykanę.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki sesji kwalifikacyjnej we Francji:
1. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1’32.042 [okr. 6/8] 304km/h (max.speed)
2. Pol Espargaro SPA Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1’32.734 +0.692 [8/9] 309km/h
3. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1’32.755 +0.713 [6/8] 308km/h
4. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1’32.846 +0.804 [8/9] 307km/h
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’32.873 +0.831 [8/9] 307km/h
6. Jorge Lorenzo SPA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1’32.899 +0.857 [8/9] 305km/h
7. Alvaro Bautista SPA Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1’33.006 +0.964 [8/9] 308km/h
8. Aleix Espargaro SPA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’33.015 +0.973 [6/8] 301km/h
9. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team (RC213V) 1’33.023 +0.981 [9/9] 310km/h
10. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1’33.058 +1.016 [7/8] 305km/h
11. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1’33.102 +1.060 [3/8] 304km/h
12. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1’33.315 +1.273 [2/8] 304km/h
— Nie awansowali do Q2: —
13. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’33.859
14. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1’33.999
15. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1’34.203
16. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1’34.233
17. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1’34.457
18. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1’34.880
19. Hector Barbera SPA Avintia Racing (Avintia) 1’35.499
20. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1’35.795
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1’35.932
22. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1’36.163

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 13

  1. Zaczynam mieć przed oczami obraz w którym MM wygrywa wszystkie rundy w tym sezonie. Oby ten obraz nie był realny.

  2. To nierealne KarolK, na szczęście. Jorge i Vale lub Dani wyrwą Marcowi jakies zwycięstwa, W tej dyscyplinie czasami wiele zależy od szczęście/ nieszczęścia, pecha. W ciagu sezonu to nie omija nikogo

  3. 93 jest po za zasięgiem, gość jest z kosmosu i tyle :)

  4. Wszystkich wyścigów nie wygra ( chyba) ,ale tytuł obroni.

  5. Wystarczy jutro deszcz i o wiele łatwiej o błąd :-)
    VR46 jeździ rewelacyjnie na mokrej nawierzchni we Francji….
    Na suchej MM93 odjedzie, liczę na podium Ducati (65% szans)

  6. Tak, deszcz jutro może bardzo pomóc Doktorowi. Co jak co, Vale na pewno powalczy o podium.

  7. Ja jestem tylko ciekaw jaka różnica byłaby różnica między RC213V a M1, gdyby Marc dostał Yamahę. Bo tylko On robi różnicę obecnie. Jeżeli wykreślimy go z klasyfikacji generalnej to wrócimy do sezonu 08′, 09′.

    Chyba jutro nie popada jednak.

  8. Oglądanie motogp w tym roku zaczyna przypominać chodzenie cały czas na koncert tego samego zespołu. Zawsze ten sam wokalista- Marquez, na gitarach i bębnach naprzemiennie: Lorenzo, Pedrosa, Rossi, reszta stawki w chórkach. Można być super fanem i mieć jeden lubiony zespół ale oglądanie go co 2 tyg przez pół roku, może sprawić, że przyszłoroczna płyta zaliczy klapę.

    • Zgadzam się, aczkolwiek jeśli na dźwięk wokalisty rozmarzasz się i odpływasz, a genialne bębny sprawiają że wychodzi Ci gęsią skórka, to nie wiem jak Ty ale ja mogę tego słuchać codziennie, latami. Mam takie zespoły… Moto GP jest kolejnym z kolekcji

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
167 zapytań w 1,103 sek