Zgodnie z oczekiwaniami to Marc Marquez okazał się być najszybszym zawodnikiem podczas pierwszego treningu przed niedzielnym wyścigiem o Grand Prix San Marino i Riwiery Rimini. Z nową skrzynią biegów oficjalnie zadebiutowali zaś na torze obaj reprezentanci zespołu Yamaha Factory Racing.
Marquez triumfował w ostatnich trzech wyścigów na Misano World Circuit, w których startował – najpierw w klasie 125cc, a potem dwukrotnie w Moto2. Dziś uzyskał zaś najlepszy czas porannego treningu wolnego, przejeżdżając jedno okrążenie w ciągu 1’34.376. Po początkowych kłopotach z motocyklem, druga lokata ostatecznie padła łupem Daniego Pedrosy, który to stracił do swojego team-partnera 0.222sek.
Runda na Misano to jedna z najważniejszych w tym roku dla Yamahy, która ma nadzieję, że jej nowa, szybsza skrzynia biegów pozwoli duetowi Jorge Lorenzo i Valentino Rossi na powrót do wygrywania wyścigów. Póki co Hiszpan i Włoch zajęli kolejno trzcie i czwarte miejsce i chociaż oddzieliło ich tylko 0.076sek, to jednak do lidera stracili kolejno cztery i pięć dziesiątych. Czołową piątkę, nieznacznie wyprzedzając Stefana Bradla, uzupełnił Alvaro Bautista.
W TOP10 znalazły się trzy motocykle Ducati, a najszybszym z kierowców bolońskiego producenta był Nicky Hayden. Amerykanin, wciąż nie mający kontraktu na przyszły rok, wyprzedził swojego zespołowego kolegę Andreę Dovizioso oraz Michele Pirro, który ponownie zastępuje kontuzjowanego Bena Spiesa. Czołową dziesiątkę uzupełnił Aleix Espargaro, który nieco niespodziewanie wyprzedził… Cala Crutchlowa.
Wyniki FP1 na Misano:
1. Marc Marquez SPA Repsol Honda Team RC213V 1’34.476
2. Dani Pedrosa SPA Repsol Honda Team RC213V 1’34.698
3. Jorge Lorenzo SPA Yamaha Factory Racing YZR-M1 1’34.902
4. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing YZR-M1 1’34.978
5. Alvaro Bautista SPA Go&Fun Honda Gresini RC213V 1’35.269
6. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP RC213V 1’35.299
7. Nicky Hayden USA Ducati Team GP13 1’35.392
8. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team GP13 1’35.504
9. Michele Pirro ITA Ignite Pramac Racing GP13 1’35.725
10. Aleix Espargaro SPA Power Electronics Aspar ART* 1’35.800
11. Cal Crutchlow GBR Monster Yamaha Tech 3 YZR-M1 1’35.913
12. Hector Barbera SPA Avintia Blusens FTR-Kawasaki** 1’36.198
13. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 YZR-M1 1’36.198
14. Colin Edwards USA NGM Mobile Forward Racing FTR-Kawasaki** 1’36.652
15. Hiroshi Aoyama JPN Avintia Blusens FTR-Kawasaki** 1’36.661
16. Randy De Puniet FRA Power Electronics Aspar ART* 1’36.764
17. Andrea Iannone ITA Energy T.I. Pramac Racing GP13 1’36.839
18. Danilo Petrucci ITA Came IodaRacing Project Suter-BMW** 1’36.943
19. Claudio Corti ITA NGM Mobile Forward Racing FTR-Kawasaki** 1’37.252
20. Yonny Hernandez COL Paul Bird Motorsport ART* 1’37.329
21. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing ART* 1’37.688
22. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport PBM-ART** 1’38.872
23. Bryan Staring AUS Go&Fun Honda Gresini FTR-Honda** 1’39.024
24. Lukas Pesek CZE Came IodaRacing Project Suter-BMW** 1’39.705
* CRT
** CRT i standardowe ECU
Ktos mi powie do czego słuzy ten dzyndzelek wystający z prawej rączki kierownicy widoczny na zdjęciu http://motormania.com.pl/wp-content/uploads/2013/01/Desmosedici-GP13-nicky-hayden.jpg
Z tego co wywnioskowalem jest to zabezpieczenie, zeby np. przy wyprzedzeniu zawodnik ewentualnie ocierając sie o innego zawodnika nie zablokował hamulca co mogłoby zakonczyc sie wypadkiem. ???
Dokładnie, po kraksie z Capirexem coś takiego założyło kilku zawodników w MotoGP.
Repsol – http://superbike-news.co.uk/wordpress/wp-content/uploads/2013/04/marc_high.jpg
to jest obowiązkowe…
Bardzo dobrze wywnioskowałeś :) O to właśnie chodzi. O ile dobrze pamiętam, duży wpływ na powstanie tego zabezpieczenia miał wypadek z Katalonii 2006 :)
czyli jeszcze taki głupi nie jestem :). No tak, raczej ma to znaczenie tylko dla bezpieczeństwa; bo gdyby mialo znaczenie dla czasów okrążeń to przy drugiej rączce tez cos takiego by było; przez przypadkowe wcisnięcie sprzegła traciłoby sie czas. Gdzies chyba nawet widziałem, że koleś w seryjnym moto miał taki bajer, choć przydaje sie to tylko na torze, choć mozna np. zahaczyc o auto :)
Czyli, juz to widziałeś w motocyklu produkcyjnym, to znaczy ze doskonale wiesz co to jest. Nie rozumie po co pytasz? Zagaić chcesz rozmowe czy co?
Widziałem w motocyklu produkcyjnym ale nie wiedziałem do czego słuzy ??
Ktoś wie jak nazywa sie profesjonalnie ten „dzyndzelek” ??
Dzyndzylator 3000GT EXTRA PLUS:)…a poważnie nie wiem czy to urządzenie zapobiegające wciśnięciu klamki w ferworze walki ma jakąś nazwę. Jeżeli nie ma to ja je ochrzczę imieniem – Pipsztok!:)
Proguard.
Chyba Rizoma jako pierwsza wpadła na ten patent.
dżizas ludzie…czy wy naprawde tak niewiele wiecie o motocyklach?
to jest PROGUARD System, ktory zapobiega przypadkowemu wciśnieciu dźwigni hamulca podczas walki na torze jak i podczas przeciskania się w korkach.
Wejdż na strone RIZOMY i se zamów do własnego motocykla… jeżeli wiesz o czym mówie
Cieszę się, że ten kraj jest pełen specjalistów, którzy tak chętnie Ci poradzą…piękny kraj:) PROGUARD powiadasz, czyli PROFESJONALNY OCHRANIACZ:D chyba jednak wolę pipsztok;)
No bo widzisz tutaj są osoby z innych grup społecznych, które może nie wiedzą wszystkiego na temat motocykli w tym ja. Pomysl sobie, że jakiś lekarz ogląda sobie MotoGP bo lubi, na moto sie niz zna, ale w swojej działce jest dobry. To tak na przyszłość żebys nie wyciagał pochopnych wniosków.
OKO skoro znasz sie na motocyklach to wyjasniej mi czym sie rózni PROGUARD SYSTEM RACING od PROGUARD SYSTEM, chodzi mi o to dlaczego w wersji racing jest takie wygiecie http://www.peitzmeier.jp/rizoma%20japan/proguard/ProguardSystem_top.jpg
Proszę bardzo panie lekarzu:
– wersja Pipsztoka z wygięciem, RACING – 298E,
– wersja Pipsztoka bez wygięcia, bez RACING – 99E.
chcesz być Racing, płać więcej Rizomie, która opatentowała wynalazek.
Chcesz po kosztach, płacisz mniej ale mozesz dopasować kolor do koloru motocykla. To od strony ekonomiki firmy.
A pod wzgledem technicznym RACING (z wygieciem), umożliwa lepsza regulację i dopasowanie klamki hamulca do klamki Proguard.
A pod względem wizualnym wygieta ładniej sie prezentuje, ale to kwestia co, komu sie podoba.
Podaj zdanie z którego bezpośrednio wynika, iż jestem lekarzem. Jasne,ze mogę to przeczytać na stronie Rizomy. Nie pisz że wersja RACING posiada większe możliwości regulacji, tylko dlaczego posiada większe możliwości regulacji – o to mi chodziło. I zaczynaj drugie zdanie z dużej litery.
Jeżeli tak bardzo kole Cię w oczy moja ortografia, to sorry, ale nie musisz czytać tego co piszę. Staram się odpowiedzieć Ci na pytanie, więc to uszanuj proszę.
Ustosunkuję się jednak i do tej kwestii, jak jest to dla Ciebie takie ważne.
Po pierwsze primo, to nie zaczyna się zdania od „I”.
Po drugie pisze się 'że’ nie 'ze’, też możesz używać polskich znaków diakrytycznych – jeżeli ode mnie tego wymagasz.
Po trzecie, ja nie znalazłem tych informacji o różnicy wersji RACING na stornie Rizomy, ale jeśli Tobie się udało, to szacun.
Po czwarte, odpowiedziałem Ci na Twoje konkretnie zadane pytanie: '…czym sie rózni PROGUARD SYSTEM RACING od PROGUARD SYSTEM, chodzi mi o to dlaczego w wersji racing jest takie wygiecie…’
Nie ma tu nic o regulacji, dla mnie to wyczerpuje temat.
p.s.
Pisze się 'różni’ a nie 'rózni’ (to z cytatu powyżej). Jeżeli jednak chciałeś napisać 'rózni’ to nie rozumiem tego zdania, bo na jego końcu nie było znaku zapytania, więc to moja dobra wola, że Ci odpisałem.
hahaha, łatwo dajesz sie wyprowadzić z równowagi. Właśnie tacy ludzie jak Ty nic nie osiągną na tym świecie hahahaha
Naprawdę? Naprawdę chcesz kontynuować rozmowę w ten sposób?
tylko raz zniżyłem się do Twojego poziomu, żebys zrozumiał co piszę.
Jak masz problemy życiowe, to zgłoś się, są specjalne jednostki które pomagają takim ludziom jak Ty.
Uważam ten portal za najlepszy w PL dot. sportów motorowych i nie będę zaniżał jego poziomu dyskusjami na poziomie niedorozwiniętego nastolatka, który reprezentujesz. a jak chcesz ze mną pogadać o moim szczęśliwym i spełnionym życiu, to podaj nr GG lub Skype, bo nie wszyscy tutaj chcą czytac takie rzeczy.
Dzieki, bo znakomicie poprawiłeś mi humor dziś z rana :-D
bez odbioru
To Ty jako pierwszy byłeś dla mnie niemiły, inni potrafili normalnie odpowiedzieć.
Ludzie… co jeden to mądrzejszy. Proszę!! Macie i kupujcie ! http://shop.the2wheels.com/Lever-Guard-s_c122.htm
No to skoro laicy zadawać mogą dziś pytania to i ja skorzystam z okazji.
Proszę o odpowiedź na pytanie dlaczego niektórzy zawodnicy przed założeniem kasku, naklejają na nosie plaster, czemu to służy ?
Dziękuję.
Z chęcią przyłącze się do pytania. kiedyś była taka moda wśród pilkarzy w latach ’90.
Teraz mało który z nich używa, ale widziałem u żużlowców że też korzystają z takiego rozwiązania. może w jakiś sposób udrażnia ukł. oddechowy? cholera wie.
Wow, fajna stronka, spory wybór. No i ceny przystępne
ten plasterek ułatwia oddychanie, ale nie wiem jak to działa