Home / MotoGP / Marquez najszybszy również podczas testów

Marquez najszybszy również podczas testów

Marc MarquezNa barcelońskim torze – gdzie wczoraj rozegrano Grand Prix Katalonii, dzisiaj zawodnicy mieli okazję testować swoje motocykle i różne warianty ich ustawień. Ponownie najszybszym kierowcą okazał się lider klasyfikacji generalnej, zawodnik zespołu Repsol Honda – Marc Marquez. Uzyskał on nieco lepszy czas niż Bradley Smith z zespołu Monster Yamaha Tech3, oraz Jorge Lorenzo dosiadający fabrycznej Yamahy.

Zawodnicy, oprócz swojej zwyczajowej pracy wykonywanej podczas testów, przez pierwsze 45 minut mieli możliwość jazdy po nieco zmienionym torze. Zmianie uległ zakręt na końcu tylnej prostej, który ma stworzyć bezpieczniejsze warunki jazdy w tym fragmencie toru. Była to również przy okazji propozycja zmiany układu toru na kolejne Grand Prix.

Na torze, oprócz podstawowych zawodników klasy królewskiej,  można było obserwować również kierowcę testowego zespołu Suzuki – Randy De Punieta, oraz debiutującego na motocyklu MotoGP w zespole Avinita Racing  Dominique Aegertera, który jest zawodnikiem występującym w Moto2.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki sesji testowej:

1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 41.184s [Lap 45/65]
2. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 41.224s +0.040s [74/75]
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 41.515s +0.331s [22/68]
4. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 41.640s +0.456s [45/60]
5. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 41.655s +0.471s [29/58]
6. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 41.874s +0.690s [23/57]
7. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 41.969s +0.785s [18/61]
8. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 42.138s +0.954s [42/52]
9. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 42.153s +0.969s [10/40]
10. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 42.174s +0.990s [56/59]
11. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 42.379s +1.195s [16/35]
12. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 42.542s +1.358s [17/24]
13. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 42.909s +1.725s [48/67]
14. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 43.294s +2.110s [40/68]
15. Michele Pirro ITA Ducati Test Rider (Desmosedici) 1m 43.305s +2.121s [14/70]
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 43.449s +2.265s [28/49]
17. Randy De Puniet FRA Suzuki Test Rider (XRH-1) 1m 43.683s +2.499s [80/86]
18. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 44.163s +2.979s [35/41]
19. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 44.364s +3.180s [28/35]
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 44.624s +3.440s [51/58]
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 45.076s +3.892s [15/20]
22. Dominique Aegerter SWI Avintia Racing (Avintia)* 1m 45.370s +4.186s [56/90]
23. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 45.534s +4.350s [3/13]

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony = klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: migal75

Pasjonat wszystkich sportów motorowych - w szczególności tych na dwóch kołach. Związany z MOTOSP.PL od 2011 roku

komentarze 3

  1. Aegerter na Avintii? Please kill me! To już wolałbym żeby on trafił do Suzuki.

    Mimo że Randy trochę traci do Ducati to jednak mam nadzieję że ta maszyna nie jest taka kiepska.

  2. I dlaczego Lorenzo nie przyjechał na podium w Katalonii :( =,=

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
147 zapytań w 1,388 sek