Marquez wywołał kontrowersje na Ducati Race of Champions

Marc Marquez pierwszy raz wziął udział w wakacyjnej, corocznej imprezie marki World Ducati Week i wyścigu Race of Champions, gdzie najlepsi zawodnicy z różnych serii wyścigowych, broniący barw włoskiej ekipy, ścigają się ze sobą na identycznych motocyklach Ducati Panigale – tym razem przy okazji premiery nowego modelu V4. I od razu zapanowała konsternacja, bowiem po jego ataku w ostatnim zakręcie wyścigu przewrócił się Nicolo Bulega. 

Wyścig wygrał Francesco Bagnaia, który szybko uporał się ze zdobywcą pole position, Andreą Iannone startującym aktualnie w World Superbike. Ten jednak nie dawał za wygraną i starał się odebrać zwycięstwo liderowi MotoGP. Bezskutecznie. Po 10 okrążeniach toru Misano, #1 jako pierwszy przeciął linię mety. Iannone finiszował ze stratą 1,5s. Bulega jechał po trzecie miejsce, jednak podczas walki z Marquezem, zaliczył upadek praktycznie na finiszu.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Początkowo nie do końca było wiadomo jak doszło do wypadku, bowiem kamery uchwyciły tylko krótki jego wycinek, jak i leżącego w żwirze Bulegę, gestykującego w stronę Hiszpana. I choć wydaje się, że doszło między nimi do kontaktu, co może potwierdzać amatorskie nagranie z trybun, Marquez po wyścigu przyznał: „Szkoda, że ​​Bulega upadł. Nie wiem, czy się dotknęliśmy. Ale na podium staniemy razem. Myślę, że daliśmy fanom dobry show. Ważne, że dobrze się bawiliśmy”

Mniej szczęścia od Bagnai miał Martin, który tuż po starcie spadł na koniec stawki. Potem przebijał się do przodu, i dojechał jako dziewiąty. Rozczarowujące 12. miejsce zajął Alvaro Bautista, broniący tytułu w World Superbike, jednak trzeba mieć na uwadze że to pokazowa impreza stworzona z myślą o fanach Ducati.

Kliknij, aby pominąć reklamę

Wyniki
Position Rider Gap
1 Francesco Bagnaia
2 Andrea Iannone +1.462
3 Marc Marquez +2.556
4 Marco Bezzecchi +3.889
5 Fabio di Giannantonio +6.332
6 Michael Ruben Rinaldi +10.062
7 Franco Morbidelli +10.916
8 Enea Bastianini +11.156
9 Jorge Martin +12.6
10 Michele Pirro +13.109
11 Alex Marquez +15.251
12 Alvaro Bautista +17.648
13 Danilo Petrucci +22.573
14 Glenn Irwin +29.134
DNF Nicolo Bulega

Źródło: crash.net

Powiązane artykuły

25 komentarzy

    1. Fajny ten weekend Ducati Race of champions.
      Wszyscy na tych samych maszynach i tym razem Bagania wygrywa wyścig .
      Andrea mocno pokazał się w tym wyścigu, w starym piecu jeszcze się pali .
      Martin chyba pojechał tam jak za karę.
      Marqez i Bulega, szkoda, że tam coś się wydarzyło.
      Ta sama maszyna, a jednak dopiero trzeci .

      0
      0
    1. Pro.anty.k
      Jest amatorskie nagranie z przybliżeniem i wyraźnie widać, że Marqez uderza w maszynę Bulegi powodując upadek .

      Marqez gdzie się nie pojawi robi syf wokół siebie, szkoda, że muszą przy okazji cierpieć inni.
      Sam powinien być tak samo traktowany przez innych zawodników.

      0
      0
      1. No właśnie tak jest traktowany przez tych innych -Martin, Bestia, Pecco, Acosta. I wtedy się zachwycasz jak go „robią”. Jak MM walczy nie odpuszczając to zaraz prawie bandyta. Po co widzieć fakty? Lepiej hodować własne fobie

        0
        0
      2. Albo on uderza , albo to Bulega w niego uderza- punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
        W każdym razie to „brutalne uderzenie” spowodowało wesołość w ekipie fabrycznej i pozowanie szefostwa ducati do fotki z Marquezem…

        0
        0
    1. Tu obroty tam „jednolita” elektronika, staraj się dostrzegać i belkę i drzazgę w oku.
      „Obłudniku, wyrzuć najpierw belkę ze swego oka, a wtedy przejrzysz, ażeby usunąć drzazgę z oka twego brata”

      0
      0
  1. Mam wrażenie, że komentujący, którzy widzą winę MM oglądali zupełnie inne nagranie ze zdarzenia.

    Gołym okiem widać:
    1. NB jedzie za szeroko
    2. lukę dostrzega MM i ją wykorzystuje
    3. NB nie ogarnia, że ma na kole MM, który właśnie wszedł mu pod rękaw (dla przypomnienia – to jest 8-krotny Mistrz Świata, gdy widzi okazję, to ją musi wykorzystać)
    4. MM idzie od wewnętrznej, swoim torem jazdy
    5. NB zacieśnia zakręt, ale… MM już tam jest, więc robi kontrę
    6. NB kontynuuje manewr zacieśniania i dochodzi do kontaktu.
    7. NB sprawdza stan żwiru, a MM odjeżdża.

    Jak myślicie, dlaczego NB nie ma w mistrzostwach MotoGP? Ano dlatego, że spędził 4 lata w Moto3, 3 lata w Moto2 i najlepsza osiągnięta lokata, to 7 miejsce w swoim drugim sezonie w Moto3…
    NB powinien wyciągać wnioski z błędów, które popełnia, a nie machać łapami – to MM (egoistyczny, czy nie) stoi na pudle, a NB w piasku. Kropka.

    0
    0
    1. Pro.anty.k
      Ja w przeciwieństwie do niektórych tutaj mam jedno konto, zresztą administrator ci to potwierdzi, że z mojego IP nie ma logowania na inne !
      Ja prywatnych wycieczek nie robię tu nikomu .

      ””’
      Chłodnym okiem marqeez jeszcze niczego nie wygrał w tym roku – fakt.
      Jadąc w sprincie na pierwszej pozycji zagotował się po chwili prowadzenia i wylądował w żwirze!
      W ten weekend dysponując taką samą maszyną jak każdy inny zawodnik był dopiero trzeci przegrywając z weteranem MotoGP Andrea Iannone !

      0
      0
      1. Iannone i Bulega jeżdżą na prawie takich samych motocyklach na co dzień a Marquez i Bagnaja raczej nie (przynajmniej oficjalnie nie). To raczej bardziej zasadne jest pytanie- dlaczego oni przegrali tak łatwo z Banają?
        Inna sprawa, żę Marquez zanim się uporał z całą pozostałą resztą (Martin, Bastianini itp) to miał już ze 2,5 sekundy straty do Bagnai a wyścig tylko 10 kółek.

        0
        0
        1. ””
          A kto kazał marqezowi tak słabo wypaść w kwalifikacjach do wyścigu?
          Mogły zrobić pierwszy czas i nie miał by przed sobą nikogo.

          Przecież treningowe motocykle ekipy Ducati i satelit Ducati, to właśnie Ducati Panigalle V4S !
          Tylko w oficjalnych treningach mogą używać maszyn MotoGP.
          A V4S kiedy chcą, poza wyłączonymi z takiej możliwości torami określonymi przez regulamin.

          0
          0
        2. A ekipa Wsbk jeździ przecież w wyścigach wersją Panigalle V4R, a tam siedzi innym silnik niż w wersji S, R-ka ma 998 CCM , a V4 S ma 1.103ccm !
          Zupełnie inaczej oddające moc jednostki napędowe.

          0
          0

Dodaj komentarz

Back to top button