Home / MotoGP / Marquez zdobywa pole position na Phillip Island

Marquez zdobywa pole position na Phillip Island

marc+marquez+grand+prix+australii+casey+stoner

Marc Marquez zwyciężył dzisiejsze kwalifikacje i do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Australii wystartuje z pierwszego pola startowego. Tuż za nim ustawią się Cal Crutchlow i Jorge Lorenzo.

Drugi rząd uzupełnią Bradley Smith, Dani Pedrosa i Aleix Espargaro.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki kwalifikacji do Grand Prix Australii MotoGP
Q2:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 28.408s [Okr. 6/8] 346km/h (V-max)
2. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 28.642s +0.234s [6/8] 346km/h
3. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 28.650s +0.242s [6/8] 342km/h
4. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 28.656s +0.248s [8/9] 341km/h
5. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 1m 28.675s +0.267s [3/8] 335km/h
6. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 28.866s +0.458s [6/9] 338km/h
7. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 28.887s +0.479s [2/6] 343km/h
8. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 28.956s +0.548s [3/8] 344km/h
9. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 28.968s +0.560s [6/8] 340km/h
10. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 29.088s +0.680s [5/6] 344km/h
11. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 29.155s +0.747s [6/8] 341km/h
12. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 29.955s +1.547s [3/3] 333km/h

Q1:
13. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 30.280s
14. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Desmosedici) 1m 30.348s
15. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 30.542s
16. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 30.569s
17. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 30.635s
18. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 30.729s
19. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 1m 30.812s
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 31.431s
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 31.492s
22. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 31.730s
23. Alex De Angelis RSM NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 32.595s 

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant


AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarze 2

  1. Go Go Go Vale!!!super wyścig no i ogrom wypadków.Phillip Island zebrało niezłe żniwo.Forza 46:)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
154 zapytań w 1,568 sek