Marco Melandri powróci do MotoGP w następnym sezonie, po tym jak wreszcie zostało to potwierdzone, wraz z nowym zespołem Gresini Factory Aprilia.Wszystkie z 25 miejsc na sezon MotoGP 2015 zostały oficjalnie wypełnione wraz z potwierdzeniem, że Marco Melandri będzie jeździł w nowym zespole Factory Aprilia.
Włoch będzie jeździł obok Alvaro Bautisty, który kontynuuje pracę wraz z teamem Gresini od czasu ich przejścia z satelickiego temu Hondy do oficjalnego zespołu Aprilia. Obaj, Melandri i Bautista, spróbowali jazdy na ulepszonych wersjach ART podczas otwierających sezon 2015 poniedziałkowych testów w Walencji.
„Dostałem szansę rozwoju kompletnie nowego projektu, to nie zdarzyło się w mojej dotychczasowej karierze, zawsze dostawałem motocykle “w spadku””, powiedział Melandri. „Właśnie z tego powodu jestem bardzo zaintrygowany nowym wyzwaniem.”
„Pracuję z firmą i działem wyścigowym, który wypatrzył mnie i chcę kontynuować pracę aby rozwijać wielki projekt. Aprilia Racing zawsze pokazywała swoje możliwości budowania wspaniałych motocykli i sprawiania, aby były one naprawdę szybkie. Dołożę starań.”
„Nasz cel jest dość ambitny: rozwijać motocykl i jednocześnie zbudować prototyp, który będzie się ścigał w 2016. Będzie to wymagający sezon i czeka nas wiele pracy ale jesteśmy przygotowani na te wyzwania.”
Melandri po raz pierwszy jeździł dla Gresiniego od 2005 do 2007, zdobywając wszystkie ze swoich pięciu zwycięstw i kończąc sezon MotoGP 2005 na drugim miejscu, przed feralnym przejściem do zespołu fabrycznego Ducati.
Sezon z nieoficjalnym projektem Kawasaki (Hayate) poprzedzał kolejny rok z Gresinim, który Melandri był w stanie zakończyć jedynie na dziesiątym miejscu, następnie rozpoczynając swoją nową karierę w WSBK w roku 2011.
Były mistrz świata klasy 250cc wygrywał wyścigi we wszystkich swoich czterech sezonach WSBK – z Yamahą, BMW i Aprilią – kończąc z tytułem wicemistrza w 2011, następnie widział jak oddala się korona w ostatnich rundach sezonu 2012.
32 letni Włoch skończył oba sezony 2013 i 2104 na czwartym miejscu w klasyfikacji generalnej wraz z oficjalnym zespołem Aprilia WSBK Team. Wraz z wycofaniem się fabryki z serii Superbike i skoncentrowaniem na MotoGP, Melandri został bardzo szybko wciągnięty do projektu Grand Prix – pomimo początkowo wyrażanych wątpliwości co do konkurencyjności ART.
Aprilia powinna dogłębnie przejrzeć przestarzałą maszynę ART przed nadchodzącym sezonem, z pneumatycznymi zaworami oraz nietypową skrzynią biegów jako głównymi punktami na liście priorytetów, zanim nowy motocykl zadebiutuje w 2106.
„Marco Melandri, ostatni element w układance, który umożliwia Aprilii udział w przyszłorocznej edycji MotoGP”, deklaruje Romano Albesiano, dyrektor Aprilia Racing. „To były bardzo intensywne i ekscytujące dni, gdzie zaledwie w kilka godzin przenieśliśmy się z ostatniej rundy Superbike na Losail do nowego wyzwania w MotoGP.”
„Jest nam niezmiernie miło ogłosić, że Marco podpisał kontrakt, ponieważ to uzupełnia nasz zespół w najlepszy możliwy sposób w przededniu wielkiego wyzwania: z Meladrim mamy teraz w pełni włoski duet. Przenosimy się w świat MotoGP o rok do przodu, niesieni na skrzydłach entuzjazmu, z uwagi na podwójne mistrzostwo w Superbike, po prostu musimy wygrać.”
„Zmieniliśmy plan, ponieważ potrzebujemy najbardziej wymagających torów i najsilniejszej konkurencji, aby zmierzyć jakość naszej pracy. 54 tytuły mistrzowskie Aprilii, setki zwycięstw na torach całego świata, dają dowód możliwości technicznych oraz chęci zwyciężania, które zasługują na wyróżnienie na najbardziej prestiżowej arenie.”
Autor: Krzysztof Hałatienko
Hmmm już go kiedyś widziałem w podobnych barwach
http://cdn-3.motorsport.com/static/img/mgl/900000/910000/917000/917300/917363/s8/motogp-malaysian-gp-2009-marco-melandri-hayate-racing-team.jpg
Wtedy zaskakująco dla wszystkich dobrze sobie radził na tym składaku bez żadnego wsparcia. Życzę powodzenia.
Składak okazał się po prostu bardzo dobrym motocyklem. Tylko Kawa trochę za późno się zorientowała. Trochę jak Honda w F1 w 2009 roku.