Scott, który w 2008 roku mając jeszcze 15 lat został najmłodszym w historii zawodnikiem który wygrał rywalizację szczebla Mistrzostw Świata, odsłania swój sprzęt na przyszły sezon w nowopowstałej klasie.
Redding zadebiutuje na motocyklu, który przygoScott, który w 2008 roku mając jeszcze 15 lat został najmłodszym w historii zawodnikiem który wygrał rywalizację szczebla Mistrzostw Świata, odsłania swój sprzęt na przyszły sezon w nowopowstałej klasie.
Redding zadebiutuje na motocyklu, który przygotowała firma Suter w przyszłym tygodniu podczas testów klasy 125cc i Moto2 na katalońskim obiekcie.
Brytyjczyk będzie w tym sezonie ścigał się w barwach nowego, belgijskiego zespołu o nazwie Marc VDS Racing Team, który ma oficjalnie zgłoszonego tylko jednego zawodnika. Drużyna ma jednak na liście rezerwowej także Belgijczyka Vincenta Lonboisa, który będzie zespołowym kolega Scotta o ile znajdzie się dla niego miejsce.
Managerem zespołu został Michael Bartholemy, były szef fabrycznej ekipy Kawasaki w MotoGP, kiedy ścigali się oni jeszcze w klasie królewskiej. Ma on bardzo dobre zdanie o Reddingu i uważa, że ten w 2009 roku ze względu na sprzęt nie mógł pokazać swojego pełnego potencjału:
”Scott jest bardzo utalentowanym zawodnikiem, który prawdopodobnie nie miał maszynerii aby pokazać swoje pełne możliwości w 2009 roku ale jestem pewien, że będzie mógł tego dokonać w Moto2 z naszym zespołem.
Długo szukaliśmy najlepszej opcji motocykla, nawet udaliśmy się do Walencji aby zobaczyć maszyny jeszcze we wczesnym etapie rozwoju. To był trudny wybór ale wierzę, że Suter MMX będzie najlepszym wyborem dla Marc VDS Racing Team.
Utrzymywałem kontakty handlowe z Eskil Suter w przeszłości i mamy dobre relacje. Myślę także, że wiedza inżynierów z Suter Racing uzyskana podczas pracy nad motocyklami Kawasaki i Ilmor w MotoGP pomogła im w tym, aby stworzyć konkurencyjny motocykl na inauguracyjny sezon.”
Jako, że specyfikacja silnika Hondy dla Moto2 nie jest jeszcze dostępna, Redding będzie testował sprzęt z jednostką napędową wziętą z supersportów, dokładniej z motocykla CBR600.
”Ze względu na niedostępność silników zgodnych z nową specyfikacją zdecydowaliśmy się wyjechać z przerobionym silnikiem z kategorii supersport, który powinien być bliski właściwej jednostce pod względem mocy i jej charakterystyki.” kontynuował Bartholemy.
Z kolei Redding w wywiadzie dla MCN powiedział:
”Nie mogę doczekać się rozpoczęcia prac z nowym zespołem. Ciężko trenowałem i po tak długim czasie niewiedzy czy w ogóle będę się ścigał, nie mogę teraz doczekać się rozpoczęcia sezonu. Jestem w rzeczywiście silnym zespole z motocyklem, który powinien być konkurencyjny, więc będę starał się nauczyć tak wiele jak tylko jest to możliwe przed pierwszym wyścigiem.”
A oto dwa zdjęcia nowej maszyny:
Źródło: MCN