Podczas posezonowych testów w Walencji trzy teamy wypróbowały swoje prototypy Moto2. Najdłużej i z największą ilością maszyn pracowała drużyna Antoniego Banderasa — Promoracing.
Toni Elias podczas wyścigu w Podczas posezonowych testów w Walencji trzy teamy wypróbowały swoje prototypy Moto2. Najdłużej i z największą ilością maszyn pracowała drużyna Antoniego Banderasa — Promoracing.
Toni Elias podczas wyścigu w Hiszpanii zaliczył ostatni występ jako zawodnik MotoGP w zespole Gresini Honda. Mimo, iż przyszłość Hiszpana nie jest jeszcze do końca znana, podczas testów w Walencji jego dotychczasowy pracodawca umożliwił mu test motocykla przygotowywanego do rywalizacji w nowej klasie.
Elias przyznał po wyścigu na Ricardo Tormo, że udaje się do Moto2, jednak nie podał nazwy zespołu w którym miałby ścigać się w przyszłym sezonie. Po ogłoszeniu przyszłorocznego składu drużyny Tech 3 w Moto2, Hiszpan podpisał wstępną umowę z Gresinim. Wydaje się to być mądrym ruchem, ponieważ dzięki temu mógł on przetestować prototyp przyszłorocznej maszyny, a jeśli ten nie byłby wystarczająco konkurencyjny, brak właściwego kontraktu umożliwia zrezygnowanie z dołączenia do zespołu.
”Moja przyszłość nie jest jeszcze jasna, wciąż negocjujemy, ale mam kontrakt z Gresini do końca listopada.”, rozpoczął Elias. ”Fausto dał mi możliwość wypróbowania motocykla Moto2 we wtorek i środę, tylko dla moich informacji i dla informacji Moriwaki. Naprawdę czerpałem przyjemność z jazdy, motocykl jest wolniejszy od maszyny MotoGP, ale ściganie się na nim to dobra zabawa i było to dobre doświadczenie.”
Tak właściwie pierwszym, oprócz Eliasa, testerem zespołu Gresiniego w Walencji był Xavier Simeon i to on zaliczył najwięcej kółek podczas testów — maszyna była jedna i obaj zawodnicy dzielili ją między siebie. Przez to w oficjalnych wynikach nie umieszczono Toniego. Nie przeszkodziło to Hiszpanowi nieoficjalnie zostać najszybszym zawodnikiem na motocyklu Moto2 biorąc pod uwagę wszystkie trzy dni testów. Czas jaki uzyskał Toni to 1’37.279 sek.
Fausto Gresini (szef zespołu Gresini):
”W Moto2 wykonaliśmy w środę jeszcze kilka dodatkowych testów z Simeonem, aby umożliwić mu spędzenie większej ilości czasu na motocyklu, a po południu pozwoliliśmy wyjechać Eliasowi, z którym podpisaliśmy wstępny kontrakt obowiązujący do końca listopada. Był on zadowolony z motocykla, a uzyskany przez niego czas jednego okrążenia okazał się także dobry. Oczywiście nie jest to motocykl MotoGP, ale muszę powiedzieć, że Toni podchodzi do tego projektu z entuzjazmem.”
Podczas pierwszego dnia testów dla zespołu FTR MOTO motocykl Moto2 testował Tajlandczyk Ratthapark Wilairot, który jest jednym z potwierdzonych zawodników nowej klasy na przyszły rok. Pomimo chłodnych warunków w poniedziałek, Ratthapark był zadowolony z dyspozycji swojej maszyny. Przejechał on jedynie 17 okrążeń, zaś podczas następnych dni już nie testowano.
”Motocykl bardzo różni się od maszyny 250cc, więc zajęło mi kilka okrążeń aby poczuć się komfortowo.”, powiedział Wilairot. ”Kiedy wspomagałem się hamowaniem silnikiem byłem szczęśliwy i chciałem cisnąć jeszcze bardziej, jednak zimny tor nie pozwolił na to. Jestem szczęśliwy, że mogłem być pierwszym zawodnikiem, który dostąpił oficjalnego zaszczytu testu motocykla Moto2 i chciałbym podziękować zespołowi i FTR za umożliwienie mi tego.”
Steve Bones (dyrektor FTR):
”Rozwój naszej maszyny po raz kolejny przesunął się do przodu podczas testu Wilairota. Po zaledwie kilku dniach od uruchomienia prototypu zaliczyliśmy znaczny postęp, co jest dla nas pozytywnym aspektem.”
Ostatnim zespołem, który testował swoją maszynę Moto2 w Walencji był team Promoracing. Tutaj do pracy zaprzęgnięte zostały już dwie osobne maszyny, dwaj oficjalni zawodnicy na przyszły rok (Kenny Noes i Joan Olive), zaś próby trwały pełne trzy dni. Mimo tak długich testów zawodnikom zespołu należącego do Antonio Banderasa nie udało się pokonać Toniego Eliasa. Zespół ma jeszcze inny sposób na kontynuację testów — Joan odbędzie na maszynie Promoracing dwa wyścigi w hiszpańskich mistrzostwach.
Joan Olive:
”Jestem bardzo zadowolony, że miałem możliwość tak wcześnie rozpocząć przygotowania przed rokiem 2010. Uważam, że z nowym zespołem możemy osiągnąć wiele. W tym momencie potrzebuję być ostrożnym, ponieważ wciąż się adaptuję. Motocykl wydał mi się być bardzo dobrym i uważam, że będzie to „gorąca” kategoria. W następnych dwóch weekendach wezmę udział w ostatnich wyścigach hiszpańskich mistrzostw klasy Moto2 i to powinno zapewnić nam dobrą bazę przed zimową przerwą.”
Kenny Noyes:
”Byłem zaskoczony precyzją nowego nadwozia i uważam, że nowa maszyna jest bardzo szybka. Spędziłem trzy dni starając się zrozumieć jak pracują opony i ostrożnie przygotowując mój styl jazdy, ponieważ w przeciwieństwie to motocykli na jakich ścigałem się do tej pory, ten sprzęt jest zbudowany aby bardzo szybko pokonywać zakręty.”
Dani Devahive (szef Promoracing):
”Jestem zadowolony po trzech dniach testów. Joan zaskakująco szybko zaadaptował się do nowej maszyny i pokazał swój potencjał. Wiedziałem także, że Kenny będzie bardzo szybki i myślę, że kombinacja tych dwóch zawodników — połączenie ich doświadczenia z różnych serii wyścigowych będzie kluczem do sukcesu w przyszłym roku.”