Jednym z ważniejszych ustaleń spotkania Komisji Grand Prix w tym tygodniu było to, że zespoły będą zobowiązane zdemontować swoje boczne sekcje aerodynamiczne (skrzydełka) z motocykli podczas GP Australii. Wyścig na Phillip Island ponownie będzie rozegrany w terminie jesiennym (w Australii – wiosna), więc zawodnicy narażeni będą na podmuchy wiatru.
Taki właśnie podmuch przyczynił się do tego, że z toru przy dużej szybkości wypadł Miguel Oliveira. Dla Portugalczyka oznaczało to przedwczesne zakończenie sezonu.
Zostawiono również furtkę na inne rundy grand prix – jeśli organizatorzy lub dyrekcja wyścigu zarządzą konieczność zdemontowania skrzydełek, zespoły muszą to zrobić na dowolnym innym torze. Profil owiewki po zdemontowaniu skrzydełek również będzie podlegał wcześniejszej homologacji, a więc zespoły będą musiały przedstawić takie owiewki wcześniej, by mogły one zostać zbadane i zatwierdzone.
Obecnie boczne struktury aerodynamiczne są dużo bardziej rozbudowane niż pierwsze projekty pojedynczych skrzydełek aero.
Źródło: thecheckeredflag.co.uk
Powinno być chyba „będą musieli zdemontować”, a nie „będą mogli”?
Hmm, to może wyścig naked’ów?;)
to owiewki czy skrzydełka? :)