Home / MotoGP / MotoGP na Phillip Island bez owiewek aerodynamicznych

MotoGP na Phillip Island bez owiewek aerodynamicznych

Jednym z ważniejszych ustaleń spotkania Komisji Grand Prix w tym tygodniu było to, że zespoły będą zobowiązane zdemontować swoje boczne sekcje aerodynamiczne (skrzydełka) z motocykli podczas GP Australii. Wyścig na Phillip Island ponownie będzie rozegrany w terminie jesiennym (w Australii – wiosna), więc zawodnicy narażeni będą na podmuchy wiatru.

Taki właśnie podmuch przyczynił się do tego, że z toru przy dużej szybkości wypadł Miguel Oliveira. Dla Portugalczyka oznaczało to przedwczesne zakończenie sezonu.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Zostawiono również furtkę na inne rundy grand prix – jeśli organizatorzy lub dyrekcja wyścigu zarządzą konieczność zdemontowania skrzydełek, zespoły muszą to zrobić na dowolnym innym torze. Profil owiewki po zdemontowaniu skrzydełek również będzie podlegał wcześniejszej homologacji, a więc zespoły będą musiały przedstawić takie owiewki wcześniej, by mogły one zostać zbadane i zatwierdzone.

Obecnie boczne struktury aerodynamiczne są dużo bardziej rozbudowane niż pierwsze projekty pojedynczych skrzydełek aero.

Źródło: thecheckeredflag.co.uk

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 2

  1. Powinno być chyba „będą musieli zdemontować”, a nie „będą mogli”?
    Hmm, to może wyścig naked’ów?;)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
151 zapytań w 1,249 sek