Home / MotoGP / Najszybsza dziewiątką po kwalifikacjach

Najszybsza dziewiątką po kwalifikacjach

Casey Stoner wywalczył pierwsze pole startowe do jutrzejszego wyścigu o Grand Prix Katalonii, wyprzedzając Jorge Lorenzo i Cala Crutchlowa. Już poniżej prezentujemy natomiast co do powiedzenia po dzisiejszych kwalifikacjach miała czołowa dziewiątka owej sesji.

1. Casey Stoner (Repsol Honda Team), 1’41.295, 21 okrążeń
Podczas kwalifikacji kontynuowaliśmy pracę, jakby był to trening, bo zazwyczaj podczas nich w trakcie tych czterdziestu pięciu minut brakuje czasu na sprawdzenie wszystkiego. Rano wykonaliśmy mnóstwo pracy na twardych oponach, więc w trakcie kwalifikacji bardziej skupiliśmy się na miękkiej mieszance aby zrozumieć, czy możemy wystartować na niej w wyścigu. Wykonywałem dużo krótkich serii sprawdzając nowe rzeczy, bowiem staraliśmy się uporać z wibracjami, które nadal są naszym problemem. Tak szybko, jak otwieram gaz, zaczynają się wibracje tyłu, a to sprawia, że jest ciężko. Pod koniec sesji udało się je nieco zredukować, ale uważam, że przed wyścigiem musimy jeszcze zrobić krok do przodu. Jutro z pewnością zużycie opon będzie kluczowe, ale jedyne co teraz nam zostaje to czekać. Ja cieszę się, że jestem na pierwszym miejscu.

 

2. Jorge Lorenzo (Yamaha Factory Racing), 1’41.441, 24 okrążenia
Ważne było zakończenie sesji w pierwszej trójce, bo wiedziałem, że wszyscy dadzą z siebie maksimum w kwalifikacjach. Czasy okrążeń były naprawdę zbliżone, ale mi udało się wywalczyć dobry rezultat. Na moim pierwszym szybkim kółku prawie upadłem w trzecim sektorze po wjechaniu na nierówność, więc drugie miejsce jest dobre. Nadal musimy znaleźć nieco lepsze wyczucie przodu, mamy problemy w niektórych zakrętach, więc musimy się nieco poprawić, albo będzie to dla nas ciężki wyścig. Oczywiście chcielibyśmy być na pole position, ale nasz wynik jest dobry.

 

3. Cal Crutchlow (Monster Yamaha Tech3), 1’41.548, 24 okrążenia
Bardzo się cieszę z powrotu do pierwszego rzędu, a jest to tym lepsze uczucie, bo przecież w Katalonii startuję dopiero drugi raz w karierze. Spodziewałem się, że będę walczył w czołówce, ale nie wiedziałem o które miejsce. Moja ekipa wykonała jednak fantastyczną pracę z motocyklem. Zaowocowała ona po raz kolejny, mam dobre i szybkie tempo, dzięki czemu jestem pozytywnie nastawiony przed wyścigiem. Jeśli nadal będzie tak ciepło, może być naprawdę ciężko, ale jestem na to gotowy. Rano używałem tylko starej, miękkiej opony i nadal byłem szybki, więc gdy po południu założyłem nową od razu wiedziałem, że będę szybszy. Uzyskałem bardzo dobry czas nawet pomimo tego, że nie czuję się w pełni komfortowo na motocyklu, a w wyścigu na pewno użyję miękkiego przodu i twardego tyłu jeśli chodzi o opony. Twarda tylna mieszanka nie daje dużej przewagi jeśli chodzi o cały dystans. Liczę, że podobnie dobrą pracę uda się wykonać i jutro, bo dopiero wyścig się liczy.

 

4. Ben Spies (Yamaha Factory Racing), 1’41.552, 24 okrążenia
To była całkiem dobra sesja kwalifikacyjna. Jestem jednak nieco sfrustrowany, bo w jednym miejscu straciłem ułamki sekund, które w przeciwnym razie pozwoliłyby znaleźć mi się w pierwszym rzędzie. Wydaje mi się, że w pierwszym i drugim sektorze miałem chyba aż za dużo przyczepności na miękkiej oponie! Motocykl spisuje się bardzo dobrze, zespół pracuje niezwykle ciężko by znaleźć jak najlepsze ustawienia, a ja jestem dość pewny tego, że będę miał konkurencyjne tempo w wyścigu. Zapowiadają się ciężkie zmagania i liczę, że deszcz będzie się trzymał z daleka.

 

5. Dani Pedrosa (Repsol Honda Team), 1’41.656, 25 okrążeń
To były ciężkie kwalifikacje, bo sporą część z nich spędziłem na sprawdzaniu zachowania zużytej miękkiej opony, przez co byłem w dalszej części tabeli. Nie byłem jednak zaniepokojony, bo wiedziałem, że dysponuję dwoma nowymi miękkimi mieszankami na koniec kwalifikacji. Kiedy założyliśmy pierwszą z nich od razu znacznie poprawiłem czas i awansowałem na drugie miejsce. Potem na moim ostatnim szybkim okrążeniu zahamowałem zbyt późno, mocno mną wstrząsnęło na motocyklu i wyjechałem szeroko. Z tej strony to lekki wstyd, bo straciłem szansę na pierwsze miejsce, a przynajmniej na pierwszy rząd. Jestem zadowolony z pracy, jaką wczoraj wykonaliśmy i dzisiejszych przygotowań do wyścigu, który jest najważniejszy podczas całego weekendu. Zobaczymy, czy wraz z zespołem będziemy w stanie jeszcze się nieco poprawić, tak aby pojechać na maksimum w wyścigu.

 

6. Andrea Dovizioso (Monster Yamaha Tech3), 1’41.687, 24 okrążenia
Jestem zadowolony z pracy, jaką dotychczas wykonaliśmy ale nie ukrywam, że miło byłoby znów znaleźć się w pierwszej linii. Szóste miejsce na starcie nie jest złe, a najważniejsze jest to, że mam szybkie i równe tempo na dystansie wyścigowym. Rano byłem znacznie szybszy aniżeli wczoraj, a my liczymy, że cała ta praca zaowocuje jutro. Druga część wyścigu, jeśli warunki się utrzymają, będzie bardzo ciężka, a wybór opon prawdopodobnie okaże się kluczowy. Wydaje się, że Yamahy nie radzą sobie tak dobrze na twardej mieszance jak na miękkiej, choć Lorenzo nie jest w stanie wykorzystać miękkiej opony, co jest nieco dziwne. Podczas spotkania z moją ekipą zadecydujemy o strategii na jutro. Zawsze dobrze mi tu szło, a po moich wynikach w ten weekend liczę na udany wyścig.

 

7. Nicky Hayden (Ducati Team), 1’42.029, 23 okrążenia
Rano uzyskiwałem całkiem niezłe czasy na twardej oponie i sądziłem, że w kwalifikacjach mogę wskoczyć do drugiego rzędu. Po południu jednak zmagałem się od samego początku ze znalezieniem tak dobrego wyczucia maszyny jak wcześniej, przez co musieliśmy wykonać kilka zmian. Byłem w stanie wykręcić odpowiedni czas okrążenia, ale szczerze mówiąc sądziłem, że zejdę do granicy 1’41. Rozpoczniemy wyścig z siódmego pola, które nie jest świetne, ale strata do liderów jest mniejsza niż była od początku sezonu. Z pewnością musimy przed wyścigiem poprawić naszą regularność na całym dystansie, podczas którego kluczowe będzie zużycie opon. Może jednak temperatura nieco się obniży, co mogłoby nam pomóc.

 

8. Stefan Bradl (LCR Honda MotoGP), 1’42.065, 27 okrążeń
To dla nas niezły wynik i jesteśmy w dobrej formie. Zakończenie kwalifikacji na ósmym miejscu, biorąc pod uwagę wysoką temperaturę toru, jest całkiem pozytywne, ale spodziewałem się nieco więcej, szóstej, może siódmej lokaty. Podczas sesji bez większych problemów byliśmy w stanie utrzymywać tą pozycję, ale na sam koniec wszyscy wyjechali na miękkich oponach jadąc na maksimum. Jestem zadowolony z naszego pakietu, nasze tempo jest dobre, więc jestem optymistą przed wyścigiem. Postaramy się trzymać jak najdłużej z najszybszymi chłopakami, a potem zobaczymy co się stanie. Z powodu warunków wszystko jest możliwe.

 

9. Valentino Rossi (Ducati Team), 1’42.175, 27 okrążeń
Jestem całkiem zadowolony, bo udało nam się znacznie poprawić ustawienia motocykla i wskoczyć do trzeciego rzędu. Szczerze mówiąc, był on naszym celem na dziś, nawet jeśli tracę strasznie dużo w ostatnim sektorze, zwłaszcza na wejściach w dwa ostatnie zakręty. Tak czy inaczej możemy być całkiem zadowoleni z naszego tempa, bo byłem w stanie jechać równo i dobrze, nawet na zużytej oponie. Prognozy mówią, że może jutro padać, a w takich warunkach jasnym jest, że możemy dobrze sobie poradzić. Może nam pójść całkiem nieźle nawet wtedy, gdyby temperatura nieco się ochłodziła i było sucho.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
160 zapytań w 1,577 sek