Home / MotoGP / Niesamowity debiutant gromi w kwalifikacjach!

Niesamowity debiutant gromi w kwalifikacjach!

Po tym co pokazał w kwalifikacjach na torze Indianapolis Motor Speedway, nikt chyba nie ma wątpliwości, że to Marc Marquez jest głównym faworytem jutrzejszego wyścigu! Hiszpan uzyskał najlepszy czas w historii tego obiektu zanotowany na motocyklu, potwierdzając swoją niesamowitą dyspozycję!

Już na swoim pierwszym mierzonym okrążeniu w Q2 tegoroczny debiutant w MotoGP pobił rekord toru, by na następnej cyrkulacji poprawić go o jeszcze 0.001sek! To i tak nic w porównaniu z tym, czego dokonał po zmianie opon. #93 pogrążył rywali uzyskując rezultat 1’37.958! Jutro Marquez będzie murowanym faworytem do sięgnięcia po zwycięstwo – trzecie w tym roku w Stanach Zjednoczonych, a zarazem trzecie z rzędu na Indianapolis po tym, jak triumfował na tym obiekcie w dwóch poprzednich sezonach w Moto2!

Fakt, że Marc jako jedyny pobił barierę 1’38 doprowadził do tego, iż kolejny w tabeli zawodnik był od niego o ponad pół sekundy wolniejszy! Tak czy inaczej z drugiej lokaty w Q2 niezwykle zadowolony był Jorge Lorenzo, któremu o 0.014sek udało się pokonać jego rodaka Daniego Pedrosę. Najszybsza dwójka minionego sezonu nadal dochodzi do siebie po złamaniu obojczyków, ale w ten weekend czują się już znacznie lepiej niż ostatnio na Laguna Seca.

Drugi rząd startowy otworzy jutro, przechodzący w przyszłym roku do Ducati, Cal Crutchlow. Po treningach wolnych wydawało się, że powinien on wywalczyć lokatę w pierwszej linii, ale ostatecznie mu zabrakło do tego 0.017sek. Ostatnim, którego od Marqueza oddzieliła mniej niż sekunda okazał się być, ostatecznie piąty, Alvaro Bautista. Hiszpan liczy na kolejny dobry finisz po czwartym miejscu zdobytym w Kalifornii. Czołową szóstkę uzupełnił natomiast Nicky Hayden, który najlepszy swój czas uzyskał jadąc za zdobywcą pole position. Warto nadmienić, że ostatnie plotki głoszą o możliwym przejściu Amerykanina do ekipy LCR Honda MotoGP, gdzie miałby jeździć na produkcyjnej wersji motocykla szykowanej przez Hondę.

Dobre, siódme miejsce zdobył tegoroczny debiutant Bradley Smith, który co ciekawe o jedną dziesiątą sekundy wyprzedził, jeżdżącego na fabrycznej Yamasze, Valentino Rossiego! Włoch po wczorajszych treningach był w dobrym nastroju, jednak dziś zdecydowanie jego nastrój ulegnie zmianie. Między tą dwójką znalazł się jeszcze, na ósmej pozycji, Stefan Bradl. Dzisiejszy dzień był mocno pechowy dla Niemca, który zaliczył wywrotkę zarówno w sesji FP4 jak i drugiej części kwalifikacji – za każdym razem w pierwszym zakręcie. Reprezentantowi LCR Honda MotoGP nic się nie stało, ale nie jest on zadowolony z wyników Q2.

Stawkę uzupełnili w drugiej części czasówki dwaj Włosi jeżdżący na Ducati, a zarazem imiennicy – Andrea Dovizioso i Andrea Iannone, oraz dwunasty Colin Edwards. Amerykanin i #29 awansowali dzięki wynikom zanotowanym w Q1 i dla obu był to pierwszy raz w sezonie, gdy taka sztuka im się udała. Dawno też #5 nie był najszybszym spośród zawodników CRT.

Stało się tak jednak po części z powodu wywrotki Aleixa Espargaro w czwartej sesji treningowej, gdzie nabawił się on przy okazji lekkiej kontuzji lewej dłoni. Tym samym nie był on w stanie przebrnąć przez Q1 i do wyścigu ruszy z trzynastego pola. W ostatecznym rozrachunku Hiszpan był o osiem dziesiątych sekundy szybszy aniżeli Danilo Petrucci i Randy de Puniet.

Warto nadmienić, że dziś Dani Pedrosa pobił rekord prędkości ustanowiony na obiekcie Indianapolis Motor Speedway na motocyklu. Jeszcze wczoraj mianem najszybszego w historii cieszył się Stefan Bradl, jednak dziś Hiszpan uzyskał w Q2 prędkość dokładnie 338.1 km/h.

Wyniki sesji kwalifikacyjnej w Indianapolis:
1. Marc Marquez       SPA  Repsol Honda Team          RC213V          1’37.958
2. Jorge Lorenzo      SPA  Yamaha Factory Racing      YZR-M1          1’38.471
3. Dani Pedrosa       SPA  Repsol Honda Team          RC213V          1’38.485
4. Cal Crutchlow      GBR  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1          1’38.502
5. Alvaro Bautista    SPA  Go&Fun Honda Gresini       RC213V          1’38.872
6. Nicky Hayden       USA  Ducati Team                GP13            1’39.142
7. Bradley Smith      GBR  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1          1’39.255
8. Stefan Bradl       GER  LCR Honda MotoGP           RC213V          1’39.313
9. Valentino Rossi    ITA  Yamaha Factory Racing      YZR-M1          1’39.356
10. Andrea Dovizioso  ITA  Ducati Team                GP13            1’39.555
11. Andrea Iannone    ITA  Energy T.I. Pramac Racing  GP13            1’40.042
12. Colin Edwards     USA  NGM Mobile Forward Racing  FTR-Kawasaki**  1’40.372
--- Nie awansowali do Q2: ---
13. Aleix Espargaro   SPA  Power Electronics Aspar    ART*            1’40.444
14. Danilo Petrucci   ITA  Came IodaRacing Project    Suter-BMW**     1’41.122
15. Randy De Puniet   FRA  Power Electronics Aspar    ART*            1’41.154
16. Claudio Corti     ITA  NGM Mobile Forward Racing  FTR-Kawasaki**  1’41.334
17. Hector Barbera    SPA  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki**  1’41.527
18. Michael Laverty   GBR  Paul Bird Motorsport       PBM-ART***      1’41.618
19. Hiroshi Aoyama    JPN  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki**  1’41.665
20. Bryan Staring     AUS  Go&Fun Honda Gresini       FTR-Honda*      1’41.786
21. Yonny Hernandez   COL  Paul Bird Motorsport       ART*            1’41.807
22. Lukas Pesek       CZE  Came IodaRacing Project    Suter-BMW**     1’41.868
23. Karel Abraham     CZE  Cardion AB Motoracing      ART*            1’42.165
24. Blake Young       USA  Attack Performance Racing  APR-Kawasaki*   1’44.472
* zawodnik CRT
** zawodnik CRT ze standardowym ECU

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 31

  1. Chyba czasy leczenia mojego ukochanego doktora przeminęły z wiatrem heh, porażka ze Smithem boli bardziej niż drzazga w fiucie heh

    • rzeczywiscie przegrana z smithem i ducati nie wyglada najlepiej, a przeciez brakowało tylko powrotu na ukochaną M1 i miało być cudownie

  2. Marquez jest niesamowity !

  3. Niestety beznadziejnie Rossi :/ ale nie oceniajmy wszystkiego przed wyścigiem – fakt, blado to wygląda, ale pamiętacie Katar? :) Też trzeci rząd, choć co prawda w treningach lepiej wypadał wtedy, ale Rossi zawsze lepiej radził sobie w wyścigu, niż w kwalifikacjach.

  4. Rossi jak Schumacher, zamiast skończyć w chwale, szmaci się jak łajza!

  5. no i co taki margez przeciez on nie ma 9 tytulow co nasz kochany bug 4 kulek

  6. przepraszam 2 kulek

  7. o której jutro jest wyścig?

  8. Co jest z rossim ma najlepszą m1 a najgorszy czas

  9. spokojnie rossi potrafil z 9 miejsca wygrywac wyscigi…. fakt to bylo dawno i na repsolu :-)… przeciez chyba 2 sezony na dukacie nie moga zniszczyc takiego miszcza? wiek? rossi wtf??? :-)

  10. Obawiam sie że z Rossim jest to samo co z Benem Spiesem jest wyścigowym testerem Yamahy stowrzonej pod Lorenzo Yamaha ! Nie idźcie tą drogą !

    • Większość nie widzi którędy “idzie”, pozorne rzeczy wydają im się istotne a to co ważne jest im najzwyczajniej nieznane! Dlatego piszą takie pierdoły.
      To są “zalety” forum że każdy może tu puścić bąka i nawet nie czuje że śmierdzi :D

    • coś w tym jest…nie znamy zapisów w kontraktach…ale wygląda na to że dla YAMAHY najważniejsza jest obrona tytułu przez Lorencję.Rossi notuje niezłe wyniki kiedy Lorencja jest w “ewidentnej-tytanowej” niedyspozycji.kolejna teoria spiskowa “z dupki” ;)

      • Kiedyś Colin Edwards konkretnie ( jak to on) i rzeczowo się odniósł w tej kwestii, i to trzeba przyjąć za najbardziej miarodajne uzasadnienie:)

  11. Rossi musi dzisiaj w WUP znalezc zlote ustawienia swojej M jedynki w przeciwnym wypadku majster w tym roku mu odjedzie… MM jest chyba z innej bajki! Co tez on wyprawia na tej RCV213. Marquez to jak Kliczko w boksie!

  12. Zaskoczyło mnie tylko, to jak Hayden się ocknął po rozwiązaniu umowy. Zazwyczaj to Doviego było stać na wskoczenie nieco wyżej w kwalifikacjach.
    Co do Rossiego nie ma co się oszukiwać. Yamaha wzięła go nie do walki o mistrzostwo tylko do marketingu. Świat motogp zaczyna należeć obecnie do młodych wilków.
    To czy Marquez osiągnie wiele, nie zależy jednak tylko od niego. Zresztą to, że jeździ fantastycznie jeszcze nie przesądza o sukcesie. Sezon jest długi. Może jak Stoner skończy karierę wcześniej? Kto to wie.

  13. od jakiegoś czasu czytam komentarze na tym forum ,chciałbym coś powiedzieć niektórym fanom Valentino , widać jak zmieniają się wasze zdania w zależności od Jego wyników ,zrobił chłopak dla tego sportu swoje w czasach jak miał coś do udowodnienia i do połamania paru barier ,zrobił to co do niego należało,teraz niezależnie z jakiego powodu Yamaha Go!! przyjęła dajcie Mu robić to co lubi bez oceniania (oby każdy z nas robił w życiu to co lubi+kasa),we Włoszech i nietylko jest kochany , żyłem tam przez 10 lat i oddychałem tym powietrzem ,więc myślę,że niektórzy powinni uświadomić sobie ,że będąc 17 lat czynnie w tym sporcie i jakieś 15 lat na szczycie należy Mu się szacunek bez względu na wady i błędy , bo czymże byłby ten sport bez takich ludzi.Jestem Jego entuzjastą od 1999 r i bardzo doceniam Stonera, Pedrosę i Lorenzo.

    • Mistrz wie kiedy odejść, nigdy nie rozdrabnia się na drobne. Sam sobie odpowiedz co robi Rossi i co zrobił Schumacher :(

      • poza tym Rossi to nie Schumacher , wszelkie porównania są bez sensu wg mnie

      • Posłuchaj User , jeśli rozmienianie się na drobne jak powiadasz znaczy walkę w stylu Doktora jak w ostatnim wyścigu ,to wolę takie rozmienianie niż procesję, a co robi Rossi? cóż jest dorosły i doskonale o tym wie co robi, mistrz powinien odejść jak już nic nie wnosi i nie czerpie z tego radości , a 46 jak narazie pokazuje co innego

  14. Marquez jak se nic nie zrobi to będzie dominacja na lata bez dwóch zdań :)

  15. brawo Marquez :) Rossi tez bardzo ladnie – z 9 na 4 :)

  16. Marquez-klasa sama dla siebie, Dani- drugie miejsce tez cieszy (kibicuje mu niezmiennie), Valle super, super walka o czwarte miejsce:). Duet Ducati piękne ,,synchroniczne zwiedzanie pobocza”:)

  17. Marzy mi się żeby Ducati coś zrobiło z tym motocyklem żeby włączyli się do czołówki, wyścigi były by wtedy o wiele bardziej emocjonujące a nie gdzie nie spojrzysz Jedzie Honda i prowadzi…Tak jak oni się opierdalają od kąd odszedł Stoner to sięnie dzieje Fabryka i walczą o 8 9 miejsce Mam nadzieję że Suzuki w 2015 też będzie w czołówce wyścigi będa bardziej emocjonujące kiedy podium przestanie być wiecznie takie same tylko w innej kolejności

  18. słuchaj User , jeśli rozmienianie się na drobne jak powiadasz znaczy walkę w stylu Doktora jak w ostatnim wyścigu ,to wolę takie rozmienianie niż procesję, a co robi Rossi? cóż jest dorosły i doskonale o tym wie co robi, mistrz powinien odejść jak już nic nie wnosi i nie czerpie z tego radości , a 46 jak narazie pokazuje co innego

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 0,536 sek