W końcu przyszło nam zobaczyć nowe Ducati Desmosedici, noszące nazwę GP13. Już poniżej znajdziecie zdjęcia zarówno ze studia, jak i z wczorajszego odsłonięcia maszyn. Macie możliwość zobaczenia nie tylko motocykli Nicky’ego Haydena i Andrei Dovizioso, ale również Bena Spiesa i Andrei Iannone.
Odsłonięcia nowych maszyn dokonano wczoraj późnym wieczorem na wysokości ponad 2000 m n.p.m. we włoskich Dolomitach. W sezonie 2013 wszystkie cztery motocykle – oba zespołu Ducati Team oraz dwa z ekipy Pramac Racing będą w specyfikacji fabrycznej. Ciekawe, jak tym razem pójdzie producentowi z Bolonii? A już poniżej prezentujemy specyfikację najnowszego 'dziecka’ Ducati:
Rok konstrukcji: 2013
Rozrząd: Desmodromiczny DOHC, 4 zawory na cylinder
Silnik: Czterosuwowy, 4 cylindry w układzie V (90 stopni), chłodzony cieczą
Pojemność skokowa: 1000cc
Moc maksymalna: Ponad 235 KM
Prędkość maksymalna: ponad 330 km/h
Skrzynia biegów: 6-biegowa Ducati Seamless Transmission (DST)
Przeniesienie napędu: Łańcuch D.I.D
Zasilanie: Bezpośredni elektroniczny wtrysk Magneti Marelli
Przepustnica: Sterowana przez system EVO 2 TCF (Throttle Control & Feedback)
Paliwo: Shell V-Power Racing
Olej: Shell Advance Ultra 4
Zapłon: Magneti Marelli
Układ wydechowy: Termignoni
Rama: Aluminiowa
Zawieszenie przód: Ohlins, w pełni regulowane, typu upside-down, średnica 48 mm
Zawieszenie tył: Ohlins, w pełni regulowane
Koła: przód i tył 16,5″
Opony: Bridgestone
Hamulce przód: Brembo, dwie tarcze z włókna węglowego 320 mm, czterotłoczkowe zaciski
Hamulce tył: Brembo, tarcza stalowa, dwutłoczkowe zaciski
Waga (na sucho): 160 kg, zgodnie z wymogami FIM
zdjęcia: Ducati Corse
Moim zdaniem malowanie obydwu zespołów gorsze niż ubiegłoroczne. Fajne są te białe linie dodające dynamiki i jest lepiej niż w 2011. Ale w ubiegłorocznym fajny był ten biały pysk. Tu jest za czerwono jak dla mnie ale chyba najbardziej jednak nie leży mi odcień tej czerwieni który zmienił się w 2011 roku wraz z przyjściem rosoła. Jest za jasny. Zbyt żarówiasty.
W Ducati zmieniło się tylko tyle, że zamiast numeru 46 doszedł numer 04 :D
Według mnie dobrze, że odeszli od tego białego środka (tam gdzie był numer), teraz wrócili do przeszłości gdzie kiedyś po środku było właśnie czerwono :D
A co do Dovizioso – on bedzie jeździł z 04, a nie 4? :D
Widzę, że panowie z Ducati dalej mają w d…e uwagi Rossiegio odnoście kąta rozwarcia cylindrów. Miali zmiejszyć do bodaj 70o by łagodniej była oddawana moc, widze, że jak było 90o tak dalej tyle jest. Generalnie to z tej czwórki to najbardziej licze na Spice`a bo on tutaj ma chyba najwięcej do udowodnienia i największą motywacje po tym co w zeszłym sezonie sprezentowała mu Yamaha. ps. czy ktoś wie kto dla nich teraz robi rame? Dalej FTR?
To nie uwagi Rossiego, tylko jedna z koncepcji projektowania silników w motocyklach, mająca przede wszystkim wpływ na środek ciężkości i jego optymalne dopasowanie do układu jeździec/maszyna.
Zresztą z samą konstrukcją takiego silnika z braku doświadczenia nawet inżynierowie sobie nie radzili i chcieli to zrobić we współpracy z AMG. Sama konstrukcja 90o nie jest w sobie zła, co pokazało Ducati w latach 2007/2008.
Większą rolę gra zestrojenie wału korbowego i kolejność zapłonu na chociażby taką w stylu 1-3-2-4.
Taką charakterystykę miała zarówno Honda, Yamaha jak i Ducati. Włosi nie poradzili sobie z ilością mocy jaka powstała w nowym silniku. Być może chcieli za dużo ugrać.
Pamiętajmy jednak o tym, że motocykle robią inżynierowie, nie zawodnicy. Ci tylko się do nich lepiej bądź gorzej dopasowują.
Wg plotek FTR nie będzie dostawcą ram w tym sezonie dla Ducati. Też uważam że Ben może wypaść najlepiej z całej czwórki, na co liczę.
Konkurencja prze do przodu a ducat dalej tyły.tak naprawdę era ducata skończyła się z odejściem Stonera
A najgorsze jest to ,że to tylko i wyłącznie ich wina.
W życiu nie myślałem że mamy tyle fachowców do wyścigów :D
Mamy fachowców i speców w każdej dziedzinie :), nie wiedziałeś?
podobnie jak ignorantów… :)
Zapraszam wszystkich do rejestracji na naszym portalu :)
Link do rejestracji po prawej stronie (u góry).
Marcel, dasz mi link z wypowiedzią Rossiego, gdzie prosi On o silnik z takim rozwidleniem? Jeśli już ktoś wspominał o takiej a nie innej konfiguracji to byli to dziennikarze, obserwatorzy.
Zmiana położenia silnika w 2012 miała służyć lepszemu balansowi, większymi możliwościami setup’u motocykla ( można było sobie nawet poszaleć z rozmieszczeniem pewnych elementów ), gdzie wcześniej przód pozostawał mocno obciążony.
Jakiś czas temu David Emmett napisał, że Honda i tak ma silnik 90 stopni V4, a nie jak to niektórzy twierdzili 70, niepewność pozostaje, bo HRC nie ma zwyczaju pokazywać, co u nich siedzi „pod maską” ( w odróżnieniu do Ducati ).