Podczas testów w Brnie zespół Rizla Suzuki intensywnie pracował nad nowym zawieszeniem w specyfikacji ’09. Zawodnicy będą mieli możliwość, jeśli wyraża chęć, użycia go podczas tego weekendu na torze Misano Adriatico gdzie rozgrywana będzie trzynaPodczas testów w Brnie zespół Rizla Suzuki intensywnie pracował nad nowym zawieszeniem w specyfikacji ’09. Zawodnicy będą mieli możliwość, jeśli wyraża chęć, użycia go podczas tego weekendu na torze Misano Adriatico gdzie rozgrywana będzie trzynasta runda Grand Prix.
Zarówno Loris Capirossi jak i Chris Vermeulen byli bardzo zadowoleni z nowego podwozia swoich GSV-R i jak sami deklarują maja zamiar używać go już od rej rundy. W boxie każdego zawodnika będzie stać po jednej maszynie wyposażonej w nowe części, więc sprawa wyboru będzie należeć bezpośredni do ich samych.
Loris sprawę zmiany ramy komentuje następująco: ”Byliśmy już na granicy rozwoju starego podwozia. Kiedy tylko staraliśmy się uczynić je nieco lepszym było tylko gorzej, ponieważ nie było w nim już miejsca na zmiany.” W dalszej wypowiedzi Loris mówi dlaczego nowe części są lepsze od dotychczas używanych. ”Zawsze mieliśmy problemy na brzegach ogumienia. Teraz nieco się to poprawiło i motocykl skręca trochę lepiej przy większej mocy.”
Wypowiedzi Włocha wtóruje popularny „Krzyś”: ”Pomaga(nowe podwozie) w pierwszej części wyjścia z zakrętu podczas którego zawsze nieco odstawaliśmy. Wiemy, że silnik i elektronika pomaga w tym rejonie jednak to naprawdę krok na przód. Nie było w tej zmianie żadnych negatywnych znaków.”
Najważniejszą sprawą jednak łączoną z nowym podwoziem w Suzuki jest fakt, że w końcu pozwoli ono używać przez zawodników Suzuki tych samych przednich mieszanek opon Bridgestone co Valentino Rossi i Casey Stoner. Dotychczasowy model zbyt szybko je zużywał. ”Z tym podwoziem próbowaliśmy opon tych samych co Yamacha i Ducati i pracowały one bardzo dobrze, skomentował Loris. Możemy użyć tych opon w naszych motocyklach bez problemów z przetarciami. Zrobiłem 28 okrążeń na tej gumie z nowym podwoziem bez żadnych problemów.”
Niemal w identycznym tonie wypowiada się kolega z zespołu Vermeulen: ”Dostaliśmy nowe opony od Bridgestone’a i jak się okazało nowa rama bardzo pomaga w ich wytrzymałości czego się w ogóle nie spodziewaliśmy.”
Na pytanie dotyczące opon stosowanych przez Stonera i Rossiego Chris odpowiada. ”Nie byliśmy w stanie w przeszłości jeździć na tych oponach, ale Bridgestone ciężko dla nas pracował. Te opony pochodzą z tej samej serii rozwoju co Valentino Rossiego i Casey Stonera. Loris mógł używać takich opon jeżdżąc Ducati więc to był oczywiście bardzo pomocne w zestrojeniu nowego podwozia. To dla nas bardzo pomocne nauczyć się jak Yamaha i Ducati rozwijają swoje maszyny wokół ogumienia.”
Oczywistym pytaniem wydaje się czy zawodnicy użyją motocykli wyposażonych w nowe ramy już podczas rundy w San Marino. ”Poprosiłem o możliwość jazdy nowym motocyklem już na Misano. W tej chwili dysponujemy po jednym takim motocyklu, ale już od Motegi, a może nawet od Indianapolis będziemy mieć po dwa każdy.”
źródło:MCN