Home / MotoGP / Nowy kontrakt Rossiego! Włoch zostaje w MotoGP na dwa lata

Nowy kontrakt Rossiego! Włoch zostaje w MotoGP na dwa lata

Pierwszy w sezonie MotoGP weekend z grand prix na torze Losail zaczyna się od wiadomości o wielkim znaczeniu dla fanów wyścigów: Valentino Rossi postanowił nie kończyć swojej kariery na sezonie 2018! Włoch o dwa lata przedłużył umowę z fabryczną ekipą Yamahy i będzie partnerował Maverickowi Vinalesowi w dwóch kolejnych sezonach: 2019 i 2020!

Kolejna dwuletnia umowa z Yamahą oznacza, że Rossi w chwili jej zakończenia przekroczy już 40-stkę! Włoch wciąż jest jednak w znakomitej formie, która pozwala mu na walkę o czołowe pozycje. The Doctor w 2017 roku wygrał wyścig Assen TT w Holandii. Dla Yamahy wygrywa już od 2004 roku, kiedy to dołączył do tej ekipy i bronił jej barw z wyjątkiem dwóch sezonów z Ducati. Ostatni tytuł mistrza świata #46 świętował w 2009 roku. Rossi wciąż marzy o powiększeniu swojego dorobku o jeszcze jedno mistrzostwo świata.

Kliknij, aby pominąć reklamy

W sumie, w przededniu sezonu 2018 Valentino Rossi zapisał na swoim koncie 305 startów w królewskiej klasie MotoGP i jest jedynym zawodnikiem w obecnej stawce, pamiętającym jeszcze czasy 500ccm. Włoch wygrał aż 89 wyścigów MotoGP/500ccm, 191 razy stając na podium. Pole position zdobywał 54-krotnie – w tej kategorii nigdy nie był specjalistą, ale nie przeszkadzało mu to w wygrywaniu wyścigów. Mistrzostwo zdobywał w latach: 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2008, 2009. W sumie 7-krotnie.

Do tego dorobku Rossi dołożył 14 zwycięstw w 250ccm i jedno mistrzostwo z 1999 roku. W 1997 roku został natomiast mistrzem świata 125ccm, wygrywając 12 wyścigów. Oba te tytuły zdobył na motocyklach Aprilii. Ze 115 wygranymi wyścigami, Rossi wciąż goni za absolutnym rekordem zwycięstw w grand prix, należącym do Giacomo Agostiniego. Ten wygrał ich 122.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Źródło: motogp.com
Fot. Yamaha

A kto jest największym Rozczarowaniem Wyścigu?

View Results

Loading ... Loading ...

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 13

  1. I ZNOWU ŻYCIE MA SENS :-))))))))))))))))))))))))

  2. Katarzyno spokojnie oddychaj gleboko ;)

    Z drugiej strony co mu na starosc pozostalo ;)

  3. Z tym „u boku Mavericka” to chyba takie przeoczenie :)? Czy też jest już jakiś gruby wyciek o kolejnych dwóch latach MV w movistar?
    Jak dla mnie to słaba wiadomość, bez sensu też podawana rok przed kolejnym sezonem. Wolę jak o ewentualnych kontraktach decyduje forma zawodnika i jego dokonania, a nie medialne i sponsorskie zależności. Jeżeli Doctor jeździłby świetnie przez połowę sezonu i tak udowodnił swoją formę – nie mam kłopotu, a tak to…

  4. Super wiadomość.

    Zastanawia mnie jednak, czy Rossi rzeczywiście wypełni ten kontrakt (czego mu i nam życzę).

    Jeśli takie jest założenie, to trochę pochopnie Yamaha zadeklarowała chęć współpracy ze stajnią Rossiego zamiast Tech 3 (partnera od 20 lat). Przecież, jeśli Rossi ma wypełnić kontrakt, to wejdzie ze swoją stajnią dopiero za 3 lata.

    To było uczciwe postawienie sprawy (brawo!), ale w ten sposób Yamaha pośrednio pozbyła się doświadczonej ekipy satelickiej Tech 3, z którą przecież mogłaby być jeszcze przez min. 3 lata.

    Teraz Yamaha musi poszukać satelity na 2 sezony 2019-2020. Czy znajdą kogoś wartościowego z perspektywą współpracy na tylko 2 lata? W 2021 przyjdzie debiutancki w GP team VR. Myślę, że takie roszady mogą się niekorzystnie odbić na formie Yamahy w trakcie sezonów (z czym i tak ostatnio mają problem) Co więcej – przypuszczam, że już w tym roku współpraca z Tech3 może być mniej intensywna.

    Skorzystał na pewno KTM, który razem z Tech3 wystawi w przyszłym roku 4 maszyny (jak rozumiem w tej samej specyfikacji). Mam nadzieję, że doświadczenie Tech3 zaprocentuje na korzyść KTM. 4 konkurencyjne maszyny KTM więcej w stawce i np. jeszcze 2 Suzuki w walce o podium – byłoby bosko.

  5. Pramac jest bezpośrednio juniorską ekipą Ducati (w końcu Petrucci dysponuje fabryczną maszyną), więc za bardzo powodu nie ma żeby zmieniali motocykle. Prędzej Avintia albo Aspar.

  6. Limit wiekowy w Motogp wynosi 50 lat :P Także mam nadzieje, że pojezdzi jeszcze z 11 lat :)

  7. Marketingowo VR to 50% MotoGP. MM to 30% . Pozostale 20% zalatwia reszta zawodnikow. MM to geniusz ale VR to legenda. Postawil MotoGP na nogi czy to sie komus podoba czy nie. Gosc ma 40 dychy na karku i caly czas sciga sie w czubie. Dla kazdego zespolu to mazenie a dla kazdego zawodnika wzor do nasladowania. Biznesowo najlepszy mozliwy scenariusz dla Yamahy. A sportowo tez nadal bardzo ok.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
188 zapytań w 1,422 sek