Ostatnie wolne miejsce w klasie królewskiej zajął zawodnik Aprilii – Marco Melandri. Włoch wraca do MotoGP po 4 letniej przygodzie w serii World Superbike.
Pełna lista startowa zawodników MotoGP na sezon 2015
Repsol Honda (Klasa Fabryczna)
Marc Marquez SPA (RC213V)
Dani Pedrosa SPA (RC213V)
Movistar Yamaha (Klasa Fabryczna)
Valentino Rossi ITA (YZR-M1)
Jorge Lorenzo SPA (YZR-M1)
Ducati Team (Klasa Fabryczna)
Andrea Dovizioso ITA (Desmosedici GP15)
Andrea Iannone ITA (Desmosedici GP15)
Suzuki (Klasa Fabryczna)
Aleix Espargaro SPA (GSX-RR)
Maverick Vinales* SPA (GSX-RR)
Aprilia Gresini (Klasa Fabryczna)
Alvaro Bautista SPA (ART)
Marco Melandri ITA (ART)
Marc VDS Honda (Klasa Fabryczna)
Scott Redding GBR (RC213V)
Monster Yamaha Tech 3 (Klasa Fabryczna)
Pol Espargaro SPA (YZR-M1)
Bradley Smith GBR (YZR-M1)
Pramac Ducati (Klasa Fabryczna)
Danilo Petrucci ITA (Desmosedici GP14.2)
Yonny Hernandez COL (Desmosedici GP14.2)
LCR Honda (Klasa Fabryczna/Open)
Cal Crutchlow GBR (RC213V)
Jack Miller* AUS (RC213V-RS)
NGM Forward Racing Yamaha (Klasa Open)
Stefan Bradl GER (Forward Yamaha)
Loris Baz* FRA (Forward Yamaha)
Drive M7 Aspar Honda (Klasa Open)
Nicky Hayden USA (RC213V-RS)
Eugene Laverty* IRL (RC213V-RS)
Avintia Racing Ducati (Klasa Open)
Hector Barbera SPA (Desmosedici GP14/14.2?)
Mike di Meglio FRA (Desmosedici GP14/14.2?)
Cardion AB Motoracing (Klasa Open)
Karel Abraham CZE (RC213V-RS)
Iodaracing (Klasa Open)
Alex de Angelis RSM (ART)
* Debiutant
Jack Miller i Eugene Laverty chyba zostają przy RCV1000R
albo i nie , sory debilem jestem :)
Ee tam :)
Zastanawia mnie jednak znak zapytania przy Avintii. Mieli jeździć GP 14.2, ale jednak jest „szansa”, że otrzymają tylko wersje z początku sezonu?
I Aprilia swój motocykl nadal będzie nazywała ART? :D
patrząc na czasy to bezpieczniej zostać przy nazwie ART :P
Może tylko model będzie się nazywać ART, a konstruktor to po prostu Aprilia.
Tak czy inaczej, nawet z tą klasą Open stawka MotoGP wygląda wreszcie normalnie; sami znani konstruktorzy a nie jakieś tam PBM czy Avintia. Osobiście myślę że nawet 5 konstruktorów wystarczy w MotoGP; mam nadzieję że Suzuki będzie w stanie powalczyć choćby z Ducati, podobnie Aprilia.
Teraz wyłonienie debiutanta roku będzie wyzwaniem – Vinales czy Bazooka?
No i jeszcze kto będzie najlepszy w klasie Open po przejściu Aleixa do Suzuki?
Jakie szanse ma Baz w starciu z Vinalesem (pomijam skalę talentu), skoro będą jeździć w innych klasach? Baz raczej będzie walczyć o tytuł debiutanta klasy Open z Millerem i Laverty’m. Ja tam wierzę, że Suzuki będzie na tyle konkurencyjne, iż będą w stanie regularnie pokonywać tych z Open. :)
A ja myślę, że zwycięzcą Open zostanie Bradl :D o ile nie będzie jeździć na tym zawieszeniu Kayaba/Kabaya (?) a chyba na to się zapowiada