Daniel Pedrosa podczas testów dokonał osobistego przełomu w kwestii pracy nad nowym zawieszeniem marki Öhlins w swoim prototypie na 2010 rok. Hiszpan przez dwa dni prób notował czasy w granicach 1’33, jednak trzeciego udało mu sięDaniel Pedrosa podczas testów dokonał osobistego przełomu w kwestii pracy nad nowym zawieszeniem marki Öhlins w swoim prototypie na 2010 rok. Hiszpan przez dwa dni prób notował czasy w granicach 1’33, jednak trzeciego udało mu się poprawić rezultat o ponad sekundę!
Pedrosa, który zwyciężył niecały tydzień temu w wyścigu w Walencji, podczas ostatniego dnia testów skupiał się na pracy nad podwoziem innego producenta, zaś wspomniana poprawa czasu jednego okrążenia pozwoliła mu zakończyć zmagania na drugim miejscu ze stratą jedynie 0.044 sek do Stonera. Najlepszy rezultat Hiszpana był, podobnie jak w przypadku zawodników Ducati, lepszy niż wynik z kwalifikacji. Przyczyną były doskonalsze warunki pogodowe w czasie testów w porównaniu do kwalifikacji i wyścigu.
”Odbyliśmy trzy dobre dni testów.”, rozpoczął Pedrosa. ”Warunki na torze były bardzo dobre i mieliśmy mnóstwo przyczepności, więc byliśmy w stanie całkiem znacznie poprawić naszą szybkość. Moje czucie w kwestii zawieszenia poprawiło się wiele, i to właśnie było naszym celem tutaj. Jest to wielkie wyzwanie, ponieważ od 2003 roku jeździłem na podwoziu marki Showa, więc oczywiście potrzebowałem trochę czasu, aby przyzwyczaić się do czegoś nowego.
Nie spędziliśmy wiele czasu na dokładnych ustawieniach nowej ramy, ponieważ ważnym było skupić się na pracy nad jedną rzeczą. Następne testy na Sepang w lutym będą dla nas dobrą okazją, aby popracować nad resztą nadwozia. Chciałbym teraz trochę odpocząć, a później skupić się na jak najlepszych przygotowaniach do następnego sezonu. Potrzebujemy wystartować z pełną siłą — w kwestii mojej formy fizycznej oraz dyspozycji motocykla. To będzie celem pracy zespołu przez całą zimę.”
Pedrosa dopiero teraz przechodzi na inne zawieszenie, podczas gdy jego kolega zespołowy już od testów na torze w Brnie jeździ na Öhlinsach, ze względu na lepsze wyniki. Andrea we wtorek zaliczył wywrotkę i zranił swoje biodro. Spowodowało to niedokończenie planu testów na ten dzień, jednak następnego udało się wykonać zaplanowane zadania. Poprawił on w środę swój rezultat o 0.721 sek w porównaniu do czasu z dnia poprzedniego, aby móc ukończyć testy na czwartej pozycji.
”Dzisiaj [w środę – przyp. red.] potwierdziliśmy kilka poprawek w ustawieniach, które znaleźliśmy we wtorek i także przetestowaliśmy kilka rozwiązań, których nie mogliśmy spróbować wcześniej ze względu na mój wypadek.”, powiedział Andrea. ”Poprawiłem mój najlepszy czas okrążenia i byłem w stanie pojechać szybciej niż przez cały wyścigowy weekend, więc jest to pozytywne. Koniec końców jestem bardzo pewny siebie, ponieważ mogłem uzyskać czas 1.32’8 pod koniec sesji testowej, a byłoby to dobre tempo wyścigowe. Stabilność na hamowaniach poprawiła się i uważam, ze pracujemy w dobrym kierunku. Mimo wszystko potrzebujemy wykonać jeszcze kilka kroków naprzód. Na przykład wciąż możemy poprawić sterowność motocykla na wyjściu z zakrętów i nad tym będziemy pracować w lutym.”