Home / MotoGP / Piękna walka, pole position Marqueza, kontuzja Bradla!

Piękna walka, pole position Marqueza, kontuzja Bradla!

Wystarczyło, aby tuż przed końcem Q1 zaczęło padać, a dostarczyło nam to niesamowitych emocji podczas drugiej części kwalifikacji. Walka o pole position toczyła się bowiem do samego końca, a przez czoło tabeli z wynikami przewinęło się aż sześciu z dwunastu kierowców, którzy startowali w Q2!

Na krótko przed startem drugiej części czasówki nad Sepang International Circuit zaczęło padać, a jednocześnie okazało się, że nie wystartuje w niej Stefan Bradl. Niemiec złamał prawą kostkę wywracając się na koniec FP4 i nie zobaczymy go w akcji także i jutro w wyścigu. Wracając do pogody, to fakt, iż tak szybko jak zaczęło padać, tak i skończyło doprowadziło do tego, że w zasadzie na Q2 obiekt był suchy. Mokre natomiast pozostawały krawężniki – zawodnicy musieli więc uważać, bowiem najechanie na nie mogło skutkować wywrotką. Bliski tego był Jorge Lorenzo, który jednak szczęśliwie uniknął wywrotki po najechaniu właśnie na mokrą część krawężnika.

Tymczasem walka o pole position trwała w najlepsze, a jako pierwszy szybkie okrążenie przejechał Valentino Rossi. Po chwili jednak jego wyniki, dosłownie o ułamki sekundy poprawili Dani Pedrosa i Cal Crutchlow. W połowie sesji, co nieco niespodziewane, dopiero ósme miejsce zajmował Marc Marquez.

Prawdziwe ściganie rozpoczęło się na trzy minuty przed końcem sesji, kiedy to praktycznie każdy zawodnik poprawiał czasy najlepszych w poszczególnych sektorach. Choć przed zmianą opon to #35 plasował się na czele, jego czas po wyjeździe z boksu poprawił Jorge Lorenzo. Hiszpan wyjechał na tor, co ciekawe, gdy praktycznie cała stawka z niego zjechała by wymienić opony. Radość obrońcy tytułu nie trwała jednak długo, ponieważ na sam koniec sesji jego wynik poprawił – wskakując na czoło stawki Valentino Rossi! Na drugie miejsce awansował tymczasem Cal Crutchlow, tracąc tylko 0.023sek do Włocha. I gdy „The Doctor” cieszył się już z pole position, po kilku sekundach z pozycji numer jeden zepchnął go Marc Marquez!

Lider tabeli, #93 przejechał jedno kółko w czasie 2’00.011 czym o trzy dziesiąte pobił dotychczasowy rekord obiektu i przy okazji sięgnął po czwarte z rzędu pole position! Co ciekawe też, przewaga Marqueza w tabeli BMW M Award wzrosła już do 61 punktów i już przy okazji przyszłotygodniowych kwalifikacji może on wywalczyć nowy samochód BMW dla najlepiej kwalifikującego się zawodnika!

Swoje najlepsze pole startowe w tym roku wywalczył Valentino Rossi, który po cichu liczy jutro na walkę o zwycięstwo. Do pierwszego rzędu powrócił również Cal Crutchlow, który ostatni raz wywalczył trzecie miejsce w Q2 na swoim domowym torze Silverstone. Jedne z gorszych kwalifikacji zaliczył Jorge Lorenzo, który do wyścigu ruszy z czwartego pola. W drugim rzędzie dołączą jeszcze do niego dwaj inni Hiszpanie: wyraźnie najszybszy w trakcie treningów wolnych Dani Pedrosa oraz Alvaro Bautista.

Trzeci rząd to już Bradley Smith, Andrea Dovizioso oraz Aleix Espargaro, który najdłużej z całej stawki czekał z wyjazdem na tor podczas Q2. Dwie ostatnie lokaty w drugiej części czasówki przypadły dwójce Ducati: Andrei Iannone (który tak jak #41 awansował z Q1) oraz Nicky’emu Haydenowi. Tym samym też, pod jutrzejszą nieobecność kontuzjowanego Stefana Bradla, czwarty rząd uzupełni Colin Edwards, który był trzeci w Q1.

Jutro o godzinie 5:40 naszego czasu zawodnicy MotoGP wezmą udział w, trwającej 20 minut, sesji warm-up. Start wyścigu punktualnie o 10:00!

 

Wyniki kwalifikacji na Sepang:
1. Marc Marquez      SPA  Repsol Honda Team          RC213V          2’00.011
2. Valentino Rossi   ITA  Yamaha Factory Racing      YZR-M1          2’00.336
3. Cal Crutchlow     GBR  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1          2’00.359
4. Jorge Lorenzo     SPA  Yamaha Factory Racing      YZR-M1          2’00.578
5. Dani Pedrosa      SPA  Repsol Honda Team          RC213V          2’00.692
6. Alvaro Bautista   SPA  Go&Fun Honda Gresini       RC213V          2’00.974
7. Bradley Smith     GBR  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1          2’01.306
8. Andrea Dovizioso  ITA  Ducati Team                GP13            2’01.635
9. Aleix Espargaro   SPA  Power Electronics Aspar    ART*            2’02.151
10. Andrea Iannone   ITA  Energy T.I. Pramac Racing  GP13            2’02.536
11. Nicky Hayden     USA  Ducati Team                GP13            2’02.900
12. Stefan Bradl     GER  LCR Honda MotoGP           RC213V
--- Nie awansowali do Q2: ---
13. Colin Edwards    USA  NGM Mobile Forward Racing  FTR-Kawasaki**  2’02.858
14. Claudio Corti    ITA  NGM Mobile Forward Racing  FTR-Kawasaki**  2’03.175
15. Hector Barbera   SPA  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki**  2’03.212
16. Hiroshi Aoyama   JPN  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki**  2’03.418
17. Yonny Hernandez  COL  Ignite Pramac Racing       GP13            2’03.651
18. Randy De Puniet  FRA  Power Electronics Aspar    ART*            2’03.805
19. Michael Laverty  GBR  Paul Bird Motorsport       ART*            2’04.198
20. Danilo Petrucci  ITA  Came IodaRacing Project    Suter-BMW**     2’04.310
21. Luca Scassa      ITA  Cardion AB Motoracing      ART*            2’05.199
22. Bryan Staring    AUS  Go&Fun Honda Gresini       FTR-Honda*      2’06.038
23. Lukas Pesek      CZE  Came IodaRacing Project    Suter-BMW**     2’06.203
24. Damian Cudlin    AUS  Paul Bird Motorsport       PBM-ART**       2’06.273
* CRT
** CRT i standardowe ECU

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 10

  1. Brawo VR!Mam nadzieje że jutro pokonasz Twojego naśladowce(lub też dwóch)

  2. ....................................................

    Ha, ha Lorenzo znowu pokazał jaki z niego skończony BARAN !!! Mam nadzieje, że jeszcze jutro Daniel skubnie mu troche punktów.

  3. Lorkowi przydałby się porządny high-side… oczywiście bez konsekwencji urazowych. Wtedy by ochłonął. :D

  4. Ciekawe czy Rossi znowu rozpalił naszą nadzieje a wyścigu lipa czy wreszcie pojedzie ;)

  5. Liczę na Rossiego, zwyciężał tu nie raz, więc czemu nie teraz? :) Na razie to powtarza się historia Bena Spiesa, co w 1. sezonie w fabrycznej Yamasze (Rossi oczywiście w drugiej próbie) wygrał wyścig w Assen. Żeby nie okazało się, że w Walencji Rossi wyścig przegra na prostej :D

  6. marginesa powinni sedziowie ukarac za to ostatnie kolko bo jechal zbyt szybko i wyprzedzil naszego kochanego boga dwuh kulek :-))))

  7. Dobre kwale, szkoda ,że Rossi stracił trochę czasu na wyprzedzanie Doviego, bo kto wie jaki czas, by osiągnął heh. Czeka nas ciekawy wyścig, mam nadzieję zwycięski w wykonaniu doktora :)

  8. no mało jest teraz takich osób, które potrafią docenić klasę zawodnika i mądrze się wypowiedzieć bez niepotrzebnych hejtów…

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
153 zapytań w 1,418 sek