Casey Stoner po pechowym wyścigu w Grand Prix Czech zakończył wczorajszy, pierwszy dzień testów na torze w Brnie na najwyższej pozycji.
Chociaż Australijczyk opuści Brno z taką samą ilością punktów w klasyfikacji generalnej z jaką tutaj przyjechał, tCasey Stoner po pechowym wyścigu w Grand Prix Czech zakończył wczorajszy, pierwszy dzień testów na torze w Brnie na najwyższej pozycji.
Chociaż Australijczyk opuści Brno z taką samą ilością punktów w klasyfikacji generalnej z jaką tutaj przyjechał, to i tak stara się wykorzystać okazję to ulepszenia pracy swojego motocykla w każdej możliwej chwili. Mistrz Świata 2007 podczas wczorajszych testów realizował intensywny program, który zaowocował najlepszym wynikiem całego dnia. Zawodnik Ducati Marlboro w trakcie ostatniej godziny poniedziałkowych zmagań uzyskał czas 1’56.261.
Casey używał modelu Desmosedici GP8, rezygnując z jazdy prototypem GP9. W ciągu siedmiu godzin pokonał 55 okrążeń i zanim udał się na obiadową przerwę złamał już barierę 1min57sek. Po powrocie na tor kontynuował prace nad oponami i mechaniką motocykla.
Zwycięzca niedzielnego wyścigu — Valentino Rossi tak jak zapowiadał, rozpoczął testy z nowa elektroniką w swojej M1. Przez większość dnia skupiał się na znalezieniu optymalnych ustawień motocykla. Najlepszy czas jaki uzyskał był ponad sekundę słabszy od wyniku jego rywala do mistrzowskiego tytułu — Stonera, który był jedynym szybszym zawodnikiem od Włocha.
Trzecim z kolei najszybszy jeźdźcem poniedziałkowych testów był zawodnik Alice Team — Toni Elias. Czwart czas uzyskał najszybszy tego dnia kierowca Hondy — Shinya Nakano (San Carlo Honda Gresini). Zespół Rizla Suzuki postanowił wypróbować prototyp GSV-R 2009r. pomimo, że nie potwierdzono wprowadzenia tego modelu na stałe w przyszłym sezonie.
Najwięcej okrążeń pokonał wczoraj drugi zawodnik Ducati Marlboro — Marco Melandri, który używał również motocykla GP8. W rzeczywistości wszyscy jeźdźcy włoskiej fabryki, włącznie z kierowcą testowym Nicollo Canepą, jeździli na Desmosedici GP8.
Na tor wyjechał wczoraj również Olivier Jacque na Kawasaki, który zanim rozpoczęła się przerwa obiadowa doznał niegroźnego wypadku. Podobna sytuacja przytrafiła się Randyemu de Punietowi (LCR Honda) oraz jedynemu kierowcy Hondy, który używał pneumatycznej wersji silnika RC212V — Tadayuki Okadzie. Japończyk wspierany był przez zespół kontuzjowanego Nickyego Haydena, tym samym zdobywał cenne informacje na temat motocykla przed powrotem Amerykanina na tor w Misano. Z kolei Dani Pedrosa pokonał wczoraj zaledwie jedenaście okrążeń, używając standardowych ustawień i zwykłej wersji RC212V. Za słabe wyniki obwiniał opony.
Oprócz zawodników królewskiej klasy na torze pojawili się również m.in. Alvaro Bautista, Mika Kallio, Hector Barbera. Oprócz nich na motocyklu 250cc pojechał również zawodnik najniższej klasy – Joan Olive.
Wyniki poniedziałkowych testów na torze w Brnie:
1. Casey STONER, Ducati Marlboro Team – 1´56.261
2. Valentino ROSSI, Fiat Yamaha Team – 1´57.332
3. Toni ELIAS, Alice Team – 1´57.457
4. Shinya NAKANO, San Carlo Honda Gresini – 1´57.652
5. Chris VERMEULEN, Rizla Suzuki MotoGP – 1´57.742
6. Colin EDWARDS, Tech 3 Yamaha – 1´57.756
7. Alex DE ANGELIS, San Carlo Honda Gresini – 1´57.826
8. Sylvain GUINTOLI, Alice Team – 1´57.859
9. Jorge LORENZO, Fiat Yamaha Team – 1´57.979
10. Loris CAPIROSSI, Rizla Suzuki – 1´58.177
11. Niccolo CANEPA, Ducati Test Team – 1´58.204
12. Marco MELANDRI, Ducati Marlboro Team – 1´58.325
13. Randy DE PUNIET, LCR Honda MotoGP – 1´58.568
14. Dani PEDROSA, Repsol Honda Team – 1´59.067
15. Olivier JACQUE, Kawasaki Racing Team – 1´59.130
16. Andrea DOVIZIOSO, JiR Team Scot MotoGP – 1´59.172
17. James TOSELAND, Tech 3 Yamaha – 1´59.228
18. John HOPKINS, Kawasaki Racing Team – 2´00.414
19. Tady OKADA, Repsol Honda Team – 2´00.735
Na relację z drugiego dnia testów zapraszamy jutro.
Źródło: motogp.com