Home / MotoGP / Pierwszych dziesięć rund w liczbach… część 1

Pierwszych dziesięć rund w liczbach… część 1

Dziesięć rund sześćdziesiątego pierwszego sezonu Motocyklowych Mistrzostw Świata za nami. Jako, że wakacyjna przerwa sprzyja różnego rodzaju podsumowaniom, zapraszamy na nieco statystyk liczbowych z pierwszej połowy tegorocznego cyklu zmagań. W zestawieDziesięć rund sześćdziesiątego pierwszego sezonu Motocyklowych Mistrzostw Świata za nami. Jako, że wakacyjna przerwa sprzyja różnego rodzaju podsumowaniom, zapraszamy na nieco statystyk liczbowych z pierwszej połowy tegorocznego cyklu zmagań. W zestawieniu tym zawodnicy zwykle ułożeni są w kolejności, w jakiej obecnie plasują się w tabeli generalnej. Zanim jednak zaczniemy, przypomnijmy iż:

– Mika Kallio nie wystartował w GP USA z powodu urazu palca.

– Sete Gibernau wziął udział tylko w sześciu wyścigach, bowiem najpierw uległ kontuzji obojczyka, a po kilku startach jego zespół Grupo Francisco Hernando wycofał się z rywalizacji.

– Yuki Takahashi wystartował w siedmiu rundach, zanim Team Scot podziękował mu za współpracę.

– Gabor Talmacsi wziął, jak do tej pory, udział w sześciu wyścigach.

– Toni Elias ma do swej dyspozycji Hondę RC 212V w specyfikacji fabrycznej.

– Na torach Le Mans i Mugello wszyscy zawodnicy zamieniali motocykle z powodu zmiennych warunków atmosferycznych. Kilku kierowców zmieniło maszyny w Donington Park.

– Kwalifikacje na torze Motegi, z powodu ulewnych opadów deszczu, zostały odwołane, a o ustawieniach na starcie zadecydowały najlepsze czasy z treningów wolnych.

I Na sam początek naszego podsumowania, przedstawiamy podstawowe dane połowy sezonu 2009, czyli kolejno: ilość zwycięstw, podiów, pole position oraz najszybszych okrążeń w wyścigu.

1. Valentino Rossi: 4 (zwycięstwa); 8 (podiów); 4 (pole position); 3 (’okr.)
2. Jorge Lorenzo: 2 (zwycięstwa); 8 (podiów); 4 (pole position); 2 (’okr.)
3. Casey Stoner: 2 (zwycięstwa); 5 (podiów); 1 (pole position); 2 (’okr.)
4. Dani Pedrosa: 1 (zwycięstwo); 5 (podiów); 1 (pole position); 3 (’okr.)
5. Colin Edwards: 0 (zwycięstw); 1 (podium); 0 (pole position); 0 (’okr.)
6. Andrea Dovizioso: 1 (zwycięstwo); 1 (podium); 0 (pole position); 0 (’okr.)
7. Marco Melandri: 0 (zwycięstw); 1 (podium); 0 (pole position); 0 (’okr.)
8. Randy de Puniet: 0 (zwycięstw); 1 (podium); 0 (pole position); 0 (’okr.)
9. Chris Vermeulen: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (pole position); 0 (’okr.)
10. Loris Capirossi: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (pole position); 0 (’okr.)
11. Alex de Angelis: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (pole position); 0 (’okr.)
12. James Toseland: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (pole position); 0 (’okr.)
13. Nicky Hayden: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (pole position); 0 (’okr.)
14. Toni Elias: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (pole position); 0 (’okr.)
15. Mika Kallio: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (pole position); 0 (’okr.)
16. Niccolo Canepa: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (pole position); 0 (’okr.)
16. Sete Gibernau: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (pole position); 0 (’okr.)
18. Yuki Takahashi: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (pole position); 0 (’okr.)
19. Gabor Talmacsi: 0 (zwycięstw); 0 (podiów); 0 (pole position); 0 (’okr.)

II Teraz przedstawiamy krótsze zestawienie ilości finiszów na podium, zwycięstw, pole position etc.

Najwięcej zwycięstw: Valentino Rossi (4)
Najwięcej finiszów na podium: Valentino Rossi oraz Jorge Lorenzo (po 8)
Najwięcej pole position: Valentino Rossi oraz Jorge Lorenzo (po 4)
Najwięcej najszybszych okrążeń: Valentino Rossi oraz Dani Pedrosa (po 3)
Różnych zwycięzców wyścigów: 5
Różnych zawodników, którzy ukończyli wyścigi na podium: 8
Różnych zdobywców pole position: 4
Różnych zawodników, którzy zanotowali najszybsze okrążenia: 4

III Porównajmy jak zacięte były wyścigi w całym sezonie 2008 oraz w nieco ponad połowie tegorocznego. Przeanalizujemy różnice pomiędzy zwycięzcą wyścigu a drugim miejscem, pomiędzy zdobywcą pole position a drugim najszybszym w kwalifikacjach zawodnikiem, jaka różnica dzieliła na mecie czołową trójkę i TOP10.

ZWYCIĘSTWA:
2009

Najmniejsza różnica pomiędzy TOP2 w wyścigu: 0.095sek (Rossi-Lorenzo, GP Katalonii)
Największa różnica pomiędzy TOP2 w wyścigu: 17.710sek (Lorenzo-Melandri, GP Francji)
Średnia różnica pomiędzy TOP2 w wyścigu: 3.775sek

2008
Najmniejsza różnica pomiędzy TOP2 w wyścigu: 1.817sek (Lorenzo-Pedrosa, GP Portugalii)
Największa różnica pomiędzy TOP2 w wyścigu: 15.004sek (Rossi-Elias, GP Czech)
Średnia różnica pomiędzy TOP2 w wyścigu: 5.428sek

CZOŁOWA TRÓJKA:
2009

Najmniejsza różnica pomiędzy TOP3 w wyścigu: 1.600sek (Dovizioso-Edwards-de Puniet, GP Wielkiej Brytanii)
Największa różnica pomiędzy TOP3 w wyścigu: 23.113sek (Rossi-Lorenzo-Stoner, GP Holandii)
Średnia różnica pomiędzy TOP3 w wyścigu: 9.091sek

2008
Najmniejsza różnica pomiędzy TOP3 w wyścigu: 3.343sek (Pedrosa-Rossi-Stoner, GP Katalonii)
Największa różnica pomiędzy TOP3 w wyścigu: 26.609sek (Rossi-Stoner-Vermeulen, GP USA)
Średnia różnica pomiędzy TOP3 w wyścigu: 11.041sek

CZOŁOWA DZIESIĄTKA:
2009

Najmniejsza różnica pomiędzy TOP10 w wyścigu: 34.814 (GP Włoch)
Największa różnica pomiędzy TOP10 w wyścigu: 53.218sek (GP Francji)
Średnia różnica pomiędzy TOP10 w wyścigu: 43.615sek

2008
Najmniejsza różnica pomiędzy TOP10 w wyścigu: 25.516 (GP Malezji)
Największa różnica pomiędzy TOP10 w wyścigu: 89.275sek (GP Niemiec)
Średnia różnica pomiędzy TOP10 w wyścigu: 40.356sek

POLE POSITION:
2009

Najmniejsza różnica pomiędzy TOP2 kwalifikacji: 0.005sek (Pedrosa-Lorenzo, GP Francji)
Największa różnica pomiędzy TOP2 kwalifikacji: 0.640sek (Rossi-Lorenzo, GP Niemiec)
Średnia różnica pomiędzy TOP2 kwalifikacji: 0.161sek

2008
Najmniejsza różnica pomiędzy TOP2 kwalifikacji: 0.032sek (Stoner-Pedrosa, GP Holandii)
Największa różnica pomiędzy TOP2 kwalifikacji: 1.189sek (Stoner-Rossi, GP Czech)
Średnia różnica pomiędzy TOP2 kwalifikacji: 0.328sek

IV Teraz przedstawiamy porównanie wyników zespołów fabrycznych oraz ekip satelickich. Udało się też wyliczyć średnią różnicę w kwalifikacjach i w wyścigach, dzielącą najlepszego zawodnika jeżdżącego w fabrycznym zespole, z najwyżej sklasyfikowanych kierowcą, który jeździł w teamie satelickim. Pokażemy także średnią pozycję w kwalifikacjach i wyścigach najlepszego kierowcy satelickiego w poprzednim sezonie oraz nieco połowie obecnego.

Zawodnicy fabryczni: 10 (zwycięstw); 27 (podiów); 10 (pole position); 10 (’okr.)
Zawodnicy sateliccy: 0 (zwycięstw); 3 (podia); 0 (pole position); 0 (’okr.)

Średnia pozycja w QP najlepszego zawodnika satelickiego:
w 2009 roku: 6
w 2008 roku: 4

Średnia pozycja w wyścigu najlepszego zawodnika satelickiego:
w 2009 roku: 5
w 2008 roku: 4

Średnia różnica w kwalifikacjach pomiędzy najlepszym zawodnikiem fabrycznym a satelickim:
w 2009 roku: 0.905sek
w 2008 roku: 0.623sek

Średnia różnica w wyścigu pomiędzy najlepszym zawodnikiem fabrycznym a satelickim:
w 2009 roku: 23.208sek
w 2008 roku: 17.611sek

V Teraz prezentujemy jak rozkłada się rywalizacja pomiędzy zespołowymi kolegami. Pokazujemy, ile razy który z nich plasował się wyżej niż jego team-partner, zarówno w kwalifikacjach jak i wyścigu. Pod uwagę nie są brane tylko te rundy, w których obaj zawodnicy jednej ekipy nie dojechali do mety.

Fiat Yamaha Team
kwalifikacje: Valentino Rossi (5) — Jorge Lorenzo (5)
wyścigi: Valentino Rossi (7) — Jorge Lorenzo (3)

Repsol Honda Team
kwalifikacje: Dani Pedrosa (6) — Andrea Dovizioso (4)
wyścigi: Dani Pedrosa (5) — Andrea Dovizioso (4)

Ducati Marlboro Team
kwalifikacje: Casey Stoner (10) — Nicky Hayden (0)
wyścigi: Casey Stoner (10) — Nicky Hayden (0)

Monster Yamaha Tech3
kwalifikacje: Colin Edwards (10) — James Toseland (0)
wyścigi: Colin Edwards (9) — James Toseland (1)

Rizla Suzuki MotoGP
kwalifikacje: Loris Capirossi (6) — Chris Vermeulen (4)
wyścigi: Loris Capirossi (6) — Chris Vermeulen (4)

San Carlo Honda Gresini
kwalifikacje: Toni Elias (7) — Alex de Angelis (3)
wyscigi: Alex de Angelis (6) — Toni Elias (4)

Pramac Racing
kwalifikacje: Mika Kallio (8) — Niccolo Canepa (1)
wyścigi: Niccolo Canepa (6) — Mika Kallio (3)

Honda LCR, Hayate Racing, Grupo Francisco Hernando oraz Team Scot to jednoosobowe zespoły

Na drugą część statystyk zapraszamy już jutro na strony naszego serwisu…

Źródło: www.crash.net

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
131 zapytań w 1,090 sek