Home / MotoGP / Pogoda zaczyna przeszkadzać zawodnikom MotoGP w Assen

Pogoda zaczyna przeszkadzać zawodnikom MotoGP w Assen

valentino+rossi+motogp+assen+grand+prix+holandii

Podczas trzeciego treningu wolnego na holenderskim torze Assen padał lekki deszcz. Pogoda poprawiła się pod koniec sesji i na ostatnie dziesięć minut jazd zawodnicy wyjechali z boksów na oponach slick.

Nikt z kierowców nie poprawił czasu z wczoraj. Czołowa dziesiątka z tabeli czasów po FP3 awansowała bezpośrednio do Q2.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki FP3 – MotoGP Grand Prix Holandii:
1. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 1m 34.650s [Okr. 11/11] 304km/h (V max)
2. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 1m 34.912s +0.262s [12/12] 306km/h
3. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 35.213s +0.563s [6/6] 306km/h
4. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 1m 35.532s +0.882s [5/5] 305km/h
5. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 1m 35.715s +1.065s [6/6] 305km/h
6. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 1m 36.670s +2.020s [7/8] 293km/h
7. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 36.957s +2.307s [9/9] 290km/h
8. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 1m 37.251s +2.601s [10/10] 290km/h
9. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 1m 37.330s +2.680s [10/11] 299km/h
10. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 1m 37.754s +3.104s [6/6] 305km/h
11. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 1m 38.130s +3.480s [7/7] 289km/h
12. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 1m 38.365s +3.715s [7/7] 288km/h
13. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 1m 38.786s +4.136s [8/8] 293km/h
14. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 1m 39.404s +4.754s [11/12] 290km/h
15. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 1m 39.820s +5.170s [6/6] 291km/h
16. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 1m 40.897s +6.247s [6/6] 290km/h
17. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 49.292s +14.642s [8/9] 285km/h
18. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 1m 52.577s +17.927s [3/5] 269km/h
19. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* 1m 54.425s +19.775s [5/5] 305km/h
Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) Brak czasu
Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) Brak czasu
Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) Brak czasu
Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) Brak czasu

Top 10 – czasy łączone po FP3:
1. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha)
2. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V)
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V)
4. Jorge Lorenzo ESP Yamaha Factory Racing (YZR-M1)
5. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici)
6. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
7. Valentino Rossi ITA Yamaha Factory Racing (YZR-M1)
8. Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)
9. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V)
10. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici)

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

AUTOR: Thom@s

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

Komentarze: 1

  1. Już nie mam słów na ten po…..y polsat.żal.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
150 zapytań w 1,361 sek