Valentino Rossi może i wygrał wyścig o Grand Prix Kataru, lecz problemy z drganiami, które dały się we znaki podczas weekendu w Jerez zaistniały także w Katarze. Team Camel Yamaha spędził niedzielne testy na próbie wyeliminowania tego problemu.
Valentino Rossi może i wygrał wyścig o Grand Prix Kataru, lecz problemy z drganiami, które dały się we znaki podczas weekendu w Jerez zaistniały także w Katarze. Team Camel Yamaha spędził niedzielne testy na próbie wyeliminowania tego problemu.
“Po zwycięstwie ciężko jest wstać wcześnie rano i odbyć testy, ale ta niedziela była bardzo ważna dla nas jak i dla jeźdźców, cały team pracował bardzo ciężko i dał z siebie wszystko podczas dostępnego nam czasu.” Powiedział szef teamu Yamaha David Brivio.” Prawda jest taka, że nie udało nam się całkowicie poradzić z naszym problemem, ale uzyskaliśmy więcej przydatnych informacji i musimy teraz je użyć w możliwie najlepszy sposób w czasie, który został do GP w Istambule.”
W poszukiwaniu rozwiązania problemu z wibracjami Valentino Rossi wykonał 58 okrążeń na modelu M1 z 2005, na której nie występuje problem drgań. Czasy nie zostały ujawnione, lecz jego najlepsze okrążenie dnia wyniosło 1min 56,25 sek, które starczyło na 2. miejsce w ogólnej klasyfikacji testu, zaraz za Hondą Marco Melandriego (różnica 0,27 sek).
Jednakże to, Colin Edwards najbardziej ucierpiał w czasie pobytu w Katarze, zakwalifikował się na ósmym miejscu i skończył na dziewiątym. Jednakże w czasie niedzielnego testu był gorszy od Rossiego tylko o 0.1 sekundy i wykonał 66 okrążeń.
”Wykonaliśmy kilka ulepszeń dla obu jeźdźców,” powiedział Brivio. ” Próbowaliśmy różnych ustawień, które pomogły w złagodzeniu problemu, co pozwoliło na lepsze wykorzystanie maszyn przez obu kierowców. Oczywiście Valentino był w stanie wygrać sobotni wyścig, podczas którego wibracje praktycznie znikły, ale wiedzieliśmy, że będą dalej występować i zrobiliśmy krok na przód. Colin miał trudny wyścig i ten test był dla niego bardzo ważny; zakończył dzień w o wiele lepszej położeniu.”
Zapytany o modele 2005 M1 kontra 2006 Brivio twierdził, że pomimo tego, że model 2005 nie ma problemów wibracjami to w ogólnym rozrachunku model 2006 i tak jest lepszy.
„Valentino po raz kolejny testował motocykl z roku 2005, więc mieliśmy porównanie. Wiemy, że z tym motocyklem sytuacja prezentuje się inaczej i nie ma problemu z drganiami, ale także wiemy, że model z 2006 jest lepszy pod innymi względami i ma większy potencjał.” Włoch także dodał „ Testowaliśmy także opony kwalifikacyjne, to właśnie wtedy podczas weekendu problem był najbardziej widoczny. Ogólnie był to dla nas bardzo udany dzień i mam nadzieję, że Yamaha użyje uzyskane informacje, aby obaj nasi jeźdźcy byli gotowi stanąć do walki w Turcji.”