Home / MotoGP / Popołudniowy trening na Le Mans także dla Stonera

Popołudniowy trening na Le Mans także dla Stonera

Podobnie jak w porannej sesji treningowej, tak i w drugim treningu najlepszy czas spośród całej stawki MotoGP uzyskał Casey Stoner. Tym razem jednak jego przewaga nad resztą na torze Le Mans nie była aż tak duża. Najszybszy wśród zawodników CRT był z kolei Randy de Puniet.

Tak jak w pierwszej sesji treningowej, tak i w drugiej Casey Stoner okazał się być najszybszym zawodnikiem. Chociaż na początku sesji Australijczyk miał problemy ze znalezieniem dobrych ustawień swojej RC213V i nie był w stanie poprawić czasu z rana, dopiero pod sam koniec FP2 uzyskał wynik 1’33.740. Jako jedyny zszedł on z czasem poniżej 1’34 i o ćwierć sekundy wyprzedził swojego team-partnera z ekipy Repsol Honda – Daniego Pedrosę. Hiszpan dokonał sporego postępu względem porannej sesji, gdyż uzyskał czas o dziewięć dziesiątych sekundy lepszy.

Do czołówki, po nieudanym FP1, powrócił tymczasem Jorge Lorenzo. Hiszpan tym razem wywalczył trzecią lokatę, a jego strata do lidera wyniosła niecałe cztery dziesiąte sekundy. To znaczny postęp #99, który był po południu szybszy o sekundę i jedną dziesiątą aniżeli rano. Bardzo dobrze spisał się też jego zespołowy kolega z teamu Yamaha Factory Racing. Ben Spies uzupełnił czołową piątkę z wynikiem 1’34.467 i stratą 0.4sek do „Por Fuery”. Amerykanin swój najlepszy czas uzyskał jednak, w przeciwieństwie do Lorenzo, pod koniec sesji.

Rewelacyjnie wręcz w FP2 zaprezentował się tymczasem Alvaro Bautista, który przed weekendem zapowiadał, że finisz na podium byłby dla niego czymś niesamowitym. Hiszpan ze stratą siedmiu dziesiątych sekundy do Stonera zajął bowiem dzisiejszego popołudnia… czwarte miejsce! Wyprzedził on między innymi i #11, jak również duet ekipy Monster Yamaha Tech3, dla którego to domowa runda. Celem zawodnika teamu San Carlo Honda Gresini jest właśnie pokonanie w końcu zarówno Andrei Dovizioso, dziś szóstego, a także siódmego w FP2 – Cala Crutchlowa.

Ponownie najszybszym spośród zawodników Ducati był Hector Barbera, ale tym razem nie spisał się tak imponująco jak w FP1. Hiszpan z teamu Pramac Racing jako pierwszy nie pobił bariery 1’35 i stracił do lidera sekundę i trzy dziesiąte. Tuż za nim znaleźli się dwaj zawodnicy fabrycznej ekipy producenta z Bolonii – Valentino Rossi oraz Nicky Hayden. Ta dwójka nadal nie jest w stanie idealnie ustawić swoich Desmosedici GP12 na tym obiekcie.

Stawkę zawodników jeżdżących na prototypach uzupełnili tymczasem Stefan Bradl oraz Karel Abraham. Niemiec z teamu LCR Honda MotoGP dokonał względem porannej sesji sporego postępu, poprawiając się aż o 1.3sek! Udało mu się tym samym wskoczyć na miejsce numer jedenaście i o ponad pół sekundy wyprzedzić Czecha. Zawodnik ekipy Cardion AB Motoracing od początku sezonu nie spisuje się najlepiej, a celem na ten weekend jest dojechanie do mety i zdobycie jakichkolwiek punktów do klasyfikacji generalnej.

Tak jak wspomnieliśmy już na początku, ponownie najszybszym spośród kierowców CRT okazał się być, faworyt miejscowej publiczności, Randy de Puniet. Tym razem strata, ostatecznie trzynastego, Francuza do poprzedzającego go zawodnika – w tym przypadku #17 – wyniosła siedem dziesiątych sekundy, a więc trochę więcej niż w FP1. Tak czy inaczej jednak, pomimo jazdy z wciąż niedoleczonymi kontuzjami z Estoril, #14 znacznie pokonał swojego team-partnera Aleixa Espargaro. Hiszpan był wolniejszy od swojego kolegi z ekipy Power Electronics Aspar o sekundę, a dodatkowo na sam koniec sesji zaliczył niegroźną wywrotkę w jedenastym zakręcie.

Jako pierwszy ponad trzy sekundy stracił natomiast do Stonera Yonny Hernandez, reprezentujący team Avintia Blusens. Kolumbijczyk zakończył sesję na całkiem niezłej, czternastej lokacie i był o 1.3sek szybszy od swojego zespołowego kolegi Ivana Silvy. #68 jeździ na maszynie z jednostką napędową Kawasaki i ramą FTRa, podczas gdy Hiszpan testuje podwozie zarówno tej brytyjskiej marki, jak i Inmotec.

Piętnasta, szesnasta i osiemnasta lokata przypadła zawodnikom rodem z Italii. Raz jeszcze najszybszym spośród nich był Mattia Pasini, który tym razem jako pierwszy nie pobił bariery 1’37. Zawodnik teamu Speed Master już w połowie sesji zaliczył uślizg swojego motocykla ART i wylądował na deskach, na szczęście jednak nie nabawiając się kontuzji. 0.2sek wolniejszy od niego był, używający ramy FTR i silnika Hondy w ekipie Fausto Gresiniego – Michele Pirro. Osiemnasty był tymczasem, ze znaczną stratą do swoich rodaków, Danilo Petrucci, który wciąż w podwozie Ioda ma wsadzony silnik prosto z seryjnej Aprilii RSV4.

Stawkę uzupełnili natomiast James Ellison oraz Chris Vermeulen. Brytyjczyk od początku sezonu nie zdobył ani jednego punktu, a dodatkowo narzeka na bardoz mocne wibracje swojego motocykla ART. Istniało nawet zagrożenie, że w ten weekend w barwach Paul Bird Motorsport zastąpi go Shane Byrne. Ostatni, dwudziesty pierwszy był natomiast, występujący w roli zastępcy za kontuzjowanego Colina Edwardsa, popularny „Krzyś”. Tym razem Australijczykowi jeżdżącemu na Suterze z silnikiem BMW w barwach NGM Mobile Forward Racing udało się uzyskać wynik mieszczący się w limicie 107% rezultatu najszybszego kierowcy.

 

Wyniki drugiej sesji treningowej we Francji:
1. Casey Stoner      (AUS)  Repsol Honda Team          RC213V        1’33.740
2. Dani Pedrosa      (SPA)  Repsol Honda Team          RC213V        1’34.005
3. Jorge Lorenzo     (SPA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’34.136
4. Alvaro Bautista   (SPA)  San Carlo Honda Gresini    RC213V        1’34.437
5. Ben Spies         (USA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’34.467
6. Andrea Dovizioso  (ITA)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        1’34.585
7. Cal Crutchlow     (GBR)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        1’34.610
8. Hector Barbera    (SPA)  Pramac Racing Team         GP12          1’35.079
9. Valentino Rossi   (ITA)  Ducati Team                GP12          1’35.112
10. Nicky Hayden     (USA)  Ducati Team                GP12          1’35.132
11. Stefan Bradl     (GER)  LCR Honda MotoGP           RC213V        1’35.201
12. Karel Abraham    (CZE)  Cardion AB Motoracing      GP12          1’35.787
13. Randy De Puniet  (FRA)  Power Electronics Aspar    ART           1’36.438 *
14. Yonny Hernandez  (COL)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  1’36.928 *
15. Mattia Pasini    (ITA)  Speed Master               ART           1’37.093 *
16. Michele Pirro    (ITA)  San Carlo Honda Gresini    FTR-Honda     1’37.310 *
17. Aleix Espargaro  (SPA)  Power Electronics Aspar    ART           1’37.585 *
18. Danilo Petrucci  (ITA)  Came IodaRacing Project    Ioda-Aprilia  1’38.255 *
19. Ivan Silva       (SPA)  Avintia Blusens            BQR-Kawasaki  1’38.260 *
20. James Ellison    (GBR)  Paul Bird Motorsport       ART           1’38.395 *
21. Chris Vermeulen  (AUS)  NGM Mobile Forward Racing  Suter-BMW     1’39.383 *
* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
121 zapytań w 0,534 sek