Home / MotoGP / Protest odrzucony! Dovizioso oficjalnie zwycięzcą

Protest odrzucony! Dovizioso oficjalnie zwycięzcą

Stewardzi MotoGP odrzucili protest skierowany przeciwko zespołowi Ducati po GP Kataru. Oznacza to, że Andrea Dovizioso zdobywa 25 punktów. Przypomnijmy że czterech producentów oprotestowało nowy tylny spojler przed tylnym kołem motocykla.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Delegaci uznali, że spojler jest w pełni legalny i nie ma podstaw do ukarania zespołu wykluczeniem. Protest zgłaszały zespoły: Hondy, Suzuki, Aprilii i KTM.

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL pisze regularnie od 2009 roku.

komentarzy 16

  1. Tylny spojler… ciekawe kiedy wprowadzą napęd 2wd? Albo 3 koła jak w Tyrrellach? A może chociaż dodatkowy silnik do przysysania motocykla do podłoża, jak w Chaparralu 2J? Możecie się śmiać, ale kto kilka lat temu wierzył w tylne spojlery w Moto GP?

    ;)

  2. Co nie jest zabronione jest dozwolone, ale… gdzie to doprowadzi? Czy nie do kryzysu jak w F1, gdzie tylko najbogatsze zespoły mogły wykładać dziesiątki milionów na rozwój pakietu aero?

    DORNA powinna tę sprawę raz na zawsze określić. Motocykle powinny pozostać motocyklami, bez tych wymyślnych esów-floresów z pleksi.

  3. spoiler z tylu dla mnie to juz przegiecie pały

    • Tak samo było ze skrzydełkami. Większość forumowiczów, że Ducati przegina, kombinuje, że r czego to doszło… mnie również taki dodatek do motocykla psuł jego design… dalej psuje, ale przyzwyczaiłam się jakoś do tego. Teraz sytuacja się powtarza. Tylny spoiler? W moto?!
      Ale na tym właśnie polega rozwój. Na wprowadzaniu innowacji.

      • Wybaczcie proszę literówki. I to miał być oddzielny post, widocznie rano nie jestem do końca przytomna :)

        • “Złej baletnicy przeszkadza rąbek spódnicy” To tylko spoiler, nie modyfikacja silnika. Przegięcie? Ludzie, technologia idzie do przodu, a Wy tu wyjeżdżacie, że niedługo to nie będę motocykle. Przypominam sobie, jak weszły w życie owiewki.
          Czy coś się zmieniło?
          Nie! Nie jestem fanką AD#04, tylko od początku kariery VR#46
          A tak na marginesie Yamaha nie złożyła protestu :)

        • I cyk na nastepne GP wszystkie zespoły będą miały tylne spoilery :)

    • Bardzo dobrze ze został odrzucony.Fajnie ze są wprowadzane różne nowinki.Spojler he he to tylko mały element kierujący powietrze na tylną opone brawo za pomysł dla Ducati.Przecież inne firmy też mogą sobie kombinować.

      • Protest nie jest jeszcze odrzucony, bo fabryki odwołały się do sądu w Genewie. Do czasu werdyktu (pewnie 2-3 tygodnie) wyniki obowiązują.
        Jeśli Ducati zostanie udowodnione, że ten element miał wpływ na docisk tylnego koła (co zgodnie z nowymi przepisami z początku marca, jest nielegalne), to może się skończyć dyskwalifikacją.

  4. Za chwilę inni będą zakładać patenty Ducati, Ducati wymyśla reszta kopiuje.

  5. Jakoś nikt nie zauważył że motocykle bez nowatorskiego spoilera dotarły do mety bez większej straty, a niektórzy nawet bez kłopotu pokonali jednego z zawodników korzystających z tego ficzera. Także rozumiem protest w sensie “niech sprawdzą czy jest zgodny z przepisami” ale nie robiłbym z tego przyczyny wygranej wyścigu. Wręcz łatwość z jaką przez cały wyścig jechał sobie Marquez a potem petarda przed linią mety sugeruje że ten ficzer mógł nawet trochę odebrać przewagi Ducati – nikt chyba wcześniej nie zadawałby sobie pytania czy honda czasem nie pokona Ducata w takim krótkim sprincie na prostej…

    • Otóż to. Co byłoby gdyby finisz był krótszy?
      Każdy wie jakie osiągi ma Ducati na dłuższej prostej. Walka między AD a MM to majstersztyk, a i czasy innych były świetne. Rzadko się zdarza, żeby tak duży “peleton” dociera do mety.

      • Bo oszczędzają opony!!!!
        Dovi kontrolował tempo od startu do mety!
        Dlatego taki peleton wpadł na metę.
        Gdyby nie liczyć wyprzedzań Rinsa to całość wyglądała mizernie

  6. Akurat ten spojlerek fajnie się komponuje i nie razi, w przeciwieństwie do tych durnych skrzydeł z przodu.
    Zastanawiające jest jego użycie w Katarze, bo on ma spowodować chłodzenie tylnej opony a tam było zimno.

  7. Yamaha w deszczu też miała “spojlerek” :) Jakoś nikt wtedy nie zgłaszał protestu.
    Honda miała w tym interes i tyle w temacie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
127 zapytań w 0,464 sek