Home / MotoGP / Repsol Honda na czele w warm-upie

Repsol Honda na czele w warm-upie

Ostatni trening przed wyścigiem klasy MotoGP o puchar Commercialbank Grand Prix of Qatar. Sesja rozgrzewkowa przyniosła powrót Casey’a Stonera na pierwsze miejsce, ale jego przewaga nad rywalami nie była duża.

Australijczyk, który w kwalifikacjach przejechał tylko sześć pełnych okrążeń, tym razem spędził na obiekcie Losail International Circuit łącznie dziewięć kółek. Na jednym z nich uzyskał on czas 1’55.999, a drugiego w tabeli Daniego Pedrosę wyprzedził o naprawdę niewiele. Zawodnicy Repsol Hondy nadal mają duże problemy z wibracjami, które przy lepszej przyczepności tylko się nasilają. W rozgrzewce natomiast Hiszpan stracił do #1, który ruszy z drugiego pola, tylko 0.076sek. Czyżby więc startujący z siódmej lokaty #26 włączył się jednak do walki o podium?

Zdobywca Pole Position Jorge Lorenzo tym razem zajął miejsce numer trzy i przejechał jedenaście okrążeń. Hiszpan na swoim najszybszym kółku stracił do obrońcy tytułu mistrzowskiego dokładnie 0.327sek, co pozwoliło mu być o osiem dziesiątych szybszym niż jego team-partner z ekipy Yamaha Factory Racing. Ben Spies, który wczoraj leżał w kwalifikacjach i nieco się poobijał, w warm-upie był dziesiąty ze stratą 1.147sek do lidera.

Czołową piątkę uzupełnił duet zespołu Monster Yamaha Tech3, spośród którego tym razem lepszy był jednak Andrea Dovizioso. Już za kilka godzin Włoch na dobre zadebiutuje na M1-ce, a jego cichym celem na ten wyścig jest pokonanie jego skipowego kolei. Chociaż tym razem Cal Crutchlow był piąty, tracąc 0.1sek do #4 i niecałe pół sekundy do lidera, to do wyścigu ruszy jednak z trzeciego pola. Brytyjczyk bez wątpienia jest jednym z faworytów do finiszowania na podium.

Szósty rezultat przypadł, piątemu w QP, Nicky’emu Haydenowi, którego od Stonera oddzieliło niecałe osiem dziesiątych sekundy. Ponownie Amerykanin był lepszy niż jego team-partner Valentino Rossi, który wydaje się jednak, że w rozgrzewce zrobił krok naprzód. We wczorajszych kwalifikacjach Włoch na swoim Ducati Desmosedici GP12 był tylko dwunasty ze stratą ponad dwóch sekund do zdobywcy Pole Position. Tym razem przypadło mu miejsce numer dziewięć i czas gorszy od Stonera o 1.144sek, dzięki któremu o 0.003sek wyprzedził jedenastego Spiesa.

Tylko 0.008sek do „Kentucky Kida” stracił satelicki kierowca Ducati – Hector Barbera. Hiszpan do wyścigu ruszy z ósmego pola, a w WUPie był siódmy. Inny niefabryczny reprezentant producenta z Bolonii – Karel Abraham także spisał się gorzej niż w QP. W rozgrzewce przypadło mu w udziale miejsce numer jedenaście, a czas zawodnika ekipy Cardion AB Motoracing był o sekundę i cztery dziesiąte gorszym od tego lidera. Wcześniej wspomniany reprezentant barw Pramac Racing stracił do pierwszej lokaty niecałych 0.8sek.

Czołową dwunastkę uzupełnili dwaj sateliccy reprezentanci Hondy, spośród których raz jeszcze w ten weekend szybszym okazał się być Stefan Bradl. Niemiec potwierdził dobrą dyspozycję z QP, kończąc warm-up z ósmym miejscem. Dodatkowo zawodnik ekipy LCR Honda MotoGP jako ostatni stracił do pierwszego miejsca mniej niż sekundę. Alvaro Bautista tymczasem na osiem minut przed końcem sesji wylądował na deskach w dziewiątym zakręcie. Hiszpanowi z zespołu San Carlo Honda Gresini na szczęście jednak nic się nie stało i w samej końcówce wyjechał na zapasowej maszynie. #19 był półtorej sekundy wolniejszy niż Stoner i zajął dwunaste miejsce.

Najszybszym z kierowców CRT ponownie okazał się być, dosiadający motocykla Suter z silnikiem BMW S1000RR – Colin Edwards. Tak jak w kwalifikacjach, tak i tym razem Amerykanin zajął trzynastą lokatę. Od lidera kierowcę NGM Mobile Forward Racing oddzieliło niecałe 2.5sek.

Cztery dziesiąte do #5 stracił ten, który będzie dziś walczył z nim o miano najlepszego z drugiej grupy – Randy de Puniet. Hiszpan z teamu Power Electronics Aspar jako ostatni był wolniejszy niż Casey o mniej niż trzy sekundy, a o 0.9sek wyprzedził on swojego zespołowego kolegę. Aleix Espargaro dziś nie ustrzegł się błędu i zaliczył niegroźną wycieczkę poza tor. Jak na razie czternasta lokata dla #14 i siedemnasta dla #41.

Dokładnie 3.364sek wolniej niż najszybszy kierowca pojechał Michele Pirro, który reprezentuje barwy San Carlo Honda Gresini. Zaraz za Włochem jeżdżącym na motocyklu z ramą FTRa i silnikiem Hondy CBR1000RR uplasował się Yonny Hernandez. Kolumbijczyk do #51 stracił tylko jedną dziesiątą sekundy. Zarówno #68, jak i dziewiętnasty dziś jego team-partner Ivan Silva, w zespole Avintia Blusens dosiadają maszyn z podwoziem FTR i jednostkami napędowymi Kawasaki ZX-10R.

Stawkę uzupełnili kierowcy mający spory związek z Aprilią. Osiemnaste miejsce przypadło Mattii Pasiniemu, ścigającemu się właśnie na maszynie ART w barwach Speed Master. Włoch był o 4.5sek wolniejszy niż Stoner. Dwudziesty czas wywalczył, jeżdżący na takim samym motocyklu co #54, James Ellison. Brytyjczyk z ekipy Paul Bird Motorsport o dwie sekundy wyprzedził Danilo Petrucciego, który jednak jeździ na silniku RSV4 wsadzonym w ramę Ioda. Włoch z zespołu Came IodaRacing Project przejechał jednak tylko cztery okrążenia.

Wyścig już dzisiaj. Jednocześnie serdecznie zapraszamy do typowania nowego sezonu w naszej Lidze Typerów MotoGP 2012. Pierwsze punkty mogliście zdobyć już wczoraj, jeśli tylko poprawnie wytypowaliście zwycięzcę QP. Kolejne punkty czekają na was w wyścigu. Przewidywać wyniki wyścigu, tak jak dziś kwalifikacji, można zarówno w klasie MotoGP jak i Moto2. Typowania kończą się pięć minut przed startami pośredniej i królewskiej kategorii. Do rozdania mamy kilka kompletów plakatów prosto z paddocku Grand Prix.

Wyniki sesji warm-up w Katarze:
1. Casey Stoner      (AUS)  Repsol Honda Team          RC213V       1'55.999 
2. Dani Pedrosa      (SPA)  Repsol Honda Team          RC213V       1'56.075 
3. Jorge Lorenzo     (SPA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1       1'56.326 
4. Andrea Dovizioso  (ITA)  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1       1'56.345 
5. Cal Crutchlow     (GBR)  Monster Yamaha Tech 3      YZR-M1       1'56.469
6. Nicky Hayden      (USA)  Ducati Team                GP12         1'56.775 
7. Hector Barbera    (SPA)  Pramac Racing Team         GP12         1'56.783 
8. Stefan Bradl      (GER)  LCR Honda MotoGP           RC213V       1'56.982 
9. Valentino Rossi   (ITA)  Ducati Team                GP12         1'57.143 
10. Ben Spies        (USA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1       1'57.146 
11. Karel Abraham    (CZE)  Cardion AB Motoracing      GP12         1'57.402 
12. Alvaro Bautista  (SPA)  San Carlo Honda Gresini    RC213V       1'57.580 
13. Colin Edwards    (USA)  NGM Mobile Forward Racing  SUTER-BMW    1'58.435 *
14. Randy De Puniet  (FRA)  Power Electronics Aspar    ART          1'58.829 *
15. Michele Pirro    (ITA)  San Carlo Honda Gresini    FTR-HONDA    1'59.363 *
16. Yonny Hernandez  (COL)  Avintia Blusens            FTR-KAWASAKI 1'59.510 *
17. Aleix Espargaro  (SPA Power Electronics Aspar      ART          1'59.775 *
18. Mattia Pasini    (ITA)  Speed Master               ART          2'00.521 *
19. Ivan Silva       (SPA)  Avintia Blusens            FTR-KAWASAKI 2'00.939 *
20. James Ellison    (GBR)  Paul Bird Motorsport       ART          2'01.257 *
21. Danilo Petrucci  (ITA)  Came IodaRacing Project    IODA-APRILIA 2'03.291 *

* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarze 2

  1. W tekście jest błąd. Spies był 10, a w tekście jest, że był 11.

  2. No i na twardej oponie Lorenzo już nie jest taki szybki. Na wyścig nikt z motocykli prototypowych nie założy raczej miękkiej mieszanki… Będzie się działo :)

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
162 zapytań w 41,109 sek