Home / MotoGP / Rossi i Lorenzo zadowoleni po testach w Aragonii

Rossi i Lorenzo zadowoleni po testach w Aragonii

Valentino Rossi podczas wczorajszych testów na torze Aragon, znalazł odpowiednie ustawienia, które poprawiają wyczucie motocykla podczas hamowania. Włoch nie może się już doczekać kolejnej rundy w Holandii, aby wypróbować nowy sposób pokonywania zakrętów.

Siedmiokrotny mistrz świata MotoGP, zakończył wczorajszy dzień na 4. miejscu ze stratą 0.9 sekundy do swojego kolegi z zespołu Jorge Lorenzo.

„Na początku zmodyfikowaliśmy nieco ustawienia motocykla i przedni widelec. Obecnie czuję się o wiele pewniejszy na hamowaniach. Mogę hamować głębiej w zakręcie i zatrzymać motocykl w lepszy sposób. Dla mnie jest to najważniejsza poprawka tych testów.”

„Jestem bardzo szczęśliwy, bo do dziś, nie miałem takiego dobrego czucia podczas hamowania. Zawsze byłem w tarapatach. Nie mogę doczekać się Grand Prix w Assen, gdzie sprawdzę, czy to rozwiązanie działa również na innych torach.”

Wyniki testów MotoGP w Aragonii

Najszybszy podczas wczorajszych testów był Jorge Lorenzo. Aktualny mistrz świata MotoGP chciałby ukończyć sezon bez kary dawanej za wykorzystanie większej ilości silników. Hiszpan w sześciu dotychczasowych rundach ( z 18) użył już 4 z 5 dostępnych na ten rok jednostek napędowych.

Jeden silnik Lorenzo oraz Rossiego został poddany obserwacji przez inżynierów Yamahy. Być może zdołają oni zdiagnozować usterkę i zawodnicy będą mogli użyć go podczas jednej z kolejnych rund Motocyklowych Mistrzostw Świata.

„Jeden z silników jest na obserwacji, ponieważ znaleźliśmy w nim problemy. Możliwe jest więc, że w przyszłości uda nam się go użyć podczas wyścigu. Jednak w teorii oraz według Ramona [Forcada – szefa ekipy], nawet jeśli nie będzie można użyć tego silnika, skończymy mistrzostwa bez potrzeby dodatkowej jednostki napędowej.

„Nie będzie problemu, dopóki nie zepsuje się nam kolejny silnik.”

Lorenzo przeżywał podobną sytuację rok temu, podczas rudny w Assen, stracił on wówczas nowo założony silnik, kiedy to przewrócił się w pierwszym zakręcie. Nie przeszkodziło mu to jednak i Hiszpan zakończył sezon zdobywając drugi tytuł mistrza świata.

W tym roku w klasie MotoGP zaostrzyły się limity silników przypadających na jednego zawodnika. W porównaniu z rokiem 2012 liczba ich zmalała z sześciu do pięciu sztuk. Kara za każdą dodatkową użytą jednostkę napędową do start z pit lane, 10 sekund po zapaleniu się zielonych świateł.

AUTOR: TomekGP

Założyciel MotoSP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarze 3

  1. „do puki”? oO ;-)

  2. Niech się Rossi tak nie nastawia, bo Alvaro i tak go strąci :)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
163 zapytań w 1,679 sek