Home / MotoGP / Rossi najszybszy w Malezji!

Rossi najszybszy w Malezji!

Pierwsze jazdy testowe etatowych zawodników za nami! Na torze Sepang kierowcy jeździli dziś od godziny 9-tej do 17-tej czasu malezyjskiego. Choć pod koniec dnia spadł deszcz, nie przeszkodziło to jeźdźcom w wypróbowaniu ich nowych motocykli.

W MalezPierwsze jazdy testowe etatowych zawodników za nami! Na torze Sepang kierowcy jeździli dziś od godziny 9-tej do 17-tej czasu malezyjskiego. Choć pod koniec dnia spadł deszcz, nie przeszkodziło to jeźdźcom w wypróbowaniu ich nowych motocykli.

W Malezji jak zwykle było gorąco i wilgotno. Tak jak wczoraj, temperatura powietrza wynosiła około trzydziestu, a nawierzchni czterdziestu pięciu stopni Celsjusza. Około godziny 16:30 czasu malezyjskiego, na torze położonym niedaleko Kuala Lumpur spadł deszcz, jednak nie przeszkodziło to zbytnio zawodnikom.

W takich warunkach najlepszy czas uzyskał Valentino Rossi, który w nadchodzącym sezonie bronić będzie tytułu mistrzowskiego. Włoch jedno okrążenie toru Sepang przejechał w czasie 2’01.411. Jak na pierwszą jadę na nowej maszynie, rezultat o sekundę gorszy od zeszłorocznego rekordu toru z kwalifikacji nie jest zły. „Dzisiejszy dzień był bardzo ważny, bowiem do rozpoczęcia sezonu pozostało nam zaledwie pięć dni testów. Wypróbowaliśmy nową maszynę w specyfikacji 2010. Posiada ona nowe podwozie i silnik, z którym teraz można przejechać więcej kilometrów i to całkiem szybko. Yamaha poradziła sobie bardzo dobrze podczas zimy. Teraz spędzimy trochę czasu nad dopasowaniem ustawień elektroniki i innymi rzeczami. To dopiero początek, ale wydaje się, że jesteśmy w niezłej formie,” przyznał „The Doctor”, który już za niecałe dwa tygodnie obchodzić będzie 31-wsze urodziny. Zespołowy kolega #46 z zespołu Fiat Yamaha, po słabym rozpoczęciu prób, ostatecznie spisał się całkiem nieźle. Jorge Lorenzo, jako jeden z niewielu, był w stanie poprawić swój czas na jednym z ostatnich okrążeń. Rezultat 2’02.165 pozwolił Hiszpanowi uplasować się jednak „zaledwie” na piątym miejscu.

Drugi wynik dnia padł łupem Casey’a Stonera, który przejechał 42 okrążenia malezyjskiego obiektu, o dwanaście mniej niż #46. Australijczyk stracił jednak do Włocha pół sekundy. Zawodnik Ducati Marlboro wypróbowywał dziś nowe przednie wahacze oraz dwa rodzaje owiewek, z których ekipa korzystała przez cztery ostatnie wyścigi sezonu 2009. Tak jak pozostali, #27 skupił się także na testowaniu nowego, wytrzymalszego, silnika. Zespołowy kolega 24’latka z Kurri-Kurri – Nicky Hayden także nie spisał się najgorzej. Amerykanin przejechał 46 okrążeń, a na jednym z nich uzyskał rezultat o 0.9sek gorszy od Stonera. Widać jednak wyraźnie, że „Kentucky Kid” radzi sobie na Desmosedici coraz lepiej.

Bardzo dobrze spisał się Colin Edwards, któremu udało się wywalczyć trzeci rezultat. Amerykanin stracił do poprzedzającego go Stonera zaledwie 0.030sek, a dodatkowo zawodnik zespołu Monster Yamaha Tech3 jako ostatni pobił także barierę 2’01. Do nowego motocykla dopasowuje się wciąż nowy nabytek francuskiej ekipy – Ben Spies. „The Ben” uplasował się jednak dopiero na dwunastym miejscu, tracąc do lidera nieco ponad półtorej sekundy. Po jego świetnych wynikach podczas weekendu w Walencji, wszyscy chyba liczyli na nieco więcej w jego wykonaniu. Do etatowych zawodników japońskiego producenta dołączyli jeszcze dwaj testowi – Wataru Yoshikawa oraz Norihiko Fujiwara. Obaj ci Japończycy uplasowali się jednak na samym końcu tabeli czasów.

Czwarte miejsce przypadło dziś z kolei Lorisowi Capirossi’emu, który do lidera stracił 0.6sek. Włoch, podobnie jak większość stawki, swoje najlepsze okrążenie wykręcił na początku prób. „Capirex” okazał się też znacznie lepszy od jego nowego zespołowego kolegi – Alvaro Bautisty. Dzisiejszy dzień był dla Hiszpana pierwszą okazją, by wystąpić na motocyklu w pełni pomalowanym w barwy zespołu Rizla Suzuki. Rezultat #19 okazał się jednak gorszy od tego, jaki uzyskał #65 aż o półtorej sekundy.

Duet ekipy Repsol Honda wypróbowywał dziś z kolei nowe podwozia, które pierwszy raz dostał do swej dyspozycji podczas prób w Walencji. Dodatkowo zarówno Andrea Dovizioso jak i Dani Pedrosa testowali nowy silnik oraz niewielkie zmiany w elektronice. To wszystko zaowocowało szóstym czasem Włocha i ósmym Hiszpana. Tą dwójkę rozdzieliły jednak zaledwie dwie dziesiąte sekundy. #4 i #26 wykonali także praktycznie identyczną liczbę okrążeń. Linię startu-mety „Dovi” przekroczył 51 razy, podczas gdy Dani raz więcej.

Miejsca od dziewiątego do jedenastego przypadły satelickim zawodnikom Ducati. Najlepszy z tej trójki okazał się Mika Kallio, który także był najlepszym kierowcą „prywatnym” bolońskiej ekipy w minionym sezonie. Fin przejechał dziś też najwięcej okrążeń z całej stawki, bowiem aż siedemdziesiąt, a najlepszy czas uzyskał na ostatnim z nich. Tuż za nim uplasował się Hector Barbera, który reprezentuje barwy nowego zespołu w klasie królewskiej – Aspar Ducati. Hiszpan po raz kolejny okazał się też najlepszym z debiutantów. Jedną dziesiątą sekundy za #40 testy ukończył z kolei Aleix Espargaro, kolejny „nowy” zawodnik w MotoGP.

Nie zachwycili pozostali zawodnicy Hondy. Na trzynastej, pechowej pozycji „sesję” zakończył Randy de Puniet, którego tegoroczna maszyna ma być bliższa tym fabrycznym. Czas Francuza nie powalił jednak na kolana, bowiem był dwie sekundy gorszy od lidera. Trzy ostatnie miejsca wśród etatowych zawodników wywalczyli także jeźdźcy używający RC 212V. Na piętnastym miejscu uplasował się kolejny tegoroczny debiutant – Marco Simoncelli, który nieznacznie wyprzedził swojego zespołowego kolegę z ekipy San Carlo Honda Gresini — Marco Melandri’ego. Co ciekawe, #33 przejechał zaledwie dwadzieścia osiem okrążeń. Ostatni wynik padł łupem Hiroshi’ego Aoyamy. Japończyk przejechał sześćdziesiąt sześć cyrkulacji, notując na jednej z ostatnich czas 2’03.651. Zawodnik nowopowstałego zespołu Interwetten Honda stracił więc do lidera ponad trzy sekundy. Warto też przypomnieć, że zarówno „SuperSic” jak i „Hiro” jeździli przez trzy dni na malezyjskim obiekcie pod koniec grudnia.

Wyniki drugiego dnia testów:
1. Valentino Rossi (ITA) Fiat Yamaha Team 2’01.411sek – 54 okrążenia
2. Casey Stoner (AUS) Ducati Marlboro Team 2’01.902sek – 42 okr.
3. Colin Edwards (USA) Monster Yamaha Tech 3 2’01.932sek – 48 okr.
4. Loris Capirossi (ITA) Rizla Suzuki MotoGP 2’02.102sek – 58 okr.
5. Jorge Lorenzo (SPA) Fiat Yamaha Team 2’02.165sek – 57 okr.
6. Andrea Dovizioso (ITA) Repsol Honda Team 2’02.630sek – 51 okr.
7. Nicky Hayden (USA) Ducati Marlboro Team 2’02.792sek – 46 okr.
8. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team 2’02.866sek – 52 okr.
9. Mika Kallio (FIN) Pramac Racing 2’02.987sek – 70 okr.
10. Hector Barbera (SPA) Aspar Ducati 2’03.030sek – 59 okr.
11. Aleix Espargaro (SPA) Pramac Racing 2’03.133sek – 54 okr.
12. Ben Spies (USA) Monster Yamaha Tech 3 2’03.142sek – 55 okr.
13. Randy de Puniet (FRA) LCR Honda MotoGP 2’03.456sek – 62 okr.
14. Alvaro Bautista (SPA) Rizla Suzuki MotoGP 2’03.558sek – 51 okr.
15. Marco Simoncelli (ITA) San Carlo Honda Gresini 2’03.563sek – 54 okr.
16. Marco Melandri (ITA) San Carlo Honda Gresini 2’03.609sek – 28 okr.
17. Hiroshi Aoyama (JPN) Interwetten Honda MotoGP 2’03.651sek – 66 okr.
18. Motocykl „T” (JPN) Yamaha Test Rider 2’05.732sek — 40 okr.
19. Motocykl „O” (JPN) Yamaha Test Rider 2’06.206sek — 36 okr.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,011 sek