Home / MotoGP / Różnica pomiędzy Ducati Desmosedici GP7 a GP8

Różnica pomiędzy Ducati Desmosedici GP7 a GP8

Zaledwie dzień po oficjalnej prezentacji Ducati GP’08 na śnieżnym stoku w Madonna di Campiglio, Ducati Corse CEO i dyrektor produkcji Claudio Domenicali ujawnił, że zmiany techniczne w nowym motocyklu udały się — a Casey Stoner będzie chciał Zaledwie dzień po oficjalnej prezentacji Ducati GP’08 na śnieżnym stoku w Madonna di Campiglio, Ducati Corse CEO i dyrektor produkcji Claudio Domenicali ujawnił, że zmiany techniczne w nowym motocyklu udały się — a Casey Stoner będzie chciał na nim obronić koronę Mistrzowską.

Ale najpierw, Domenicali wrócił wstecz do roku 2007, kiedy to „Ducaty” zdominowały sezon w kategorii MotoGP, odnosząc aż 11 zwycięstw w 18 rozegranych wyścigach. Dziesięć razy wygrywał Casey Stoner a raz — Loris Capirossi. Dodatkowo wywalczyli oni wspólnymi siłami tytuł wśród konstruktorów i zespołów dla fabrycznego teamu Ducati.

„W sezonie 2007 utworzyło się specjalne “uczucie” pomiędzy naszym zawodnikiem, zespołem a ludźmi od opon, co zakończyło się wspaniałym sezonem dla nas wszystkich,” mówił Claudio na ”Wrooom” MotoGP Press Ski Meeting. „Mógłbym to podsumować tak, że Casey doskonale dopasował się do naszego GP7, które zachowało doskonały poziom rywalizacji i solidność przez cały sezon. Bridgestone wykonał fantastyczne opony, które dobrze współgrały z naszym motocyklem. Dzięki naszym wspólnym wysiłkom, które zaczęły się w 2005 roku, udało się zmniejszyć stratę do Michelin.”

Stwierdzenie, że udało się zmniejszyć stratę jest chyba jednak mocno przesadzone. W końcu Japoński koncern zwyciężył w 12 wyścigach sezonu! To była dominacja.

Jedno z pierwszych zdań wypowiedzianych na temat Ducati Desmosedici w specyfikacji 2008 brzmiało tak: „Nasz motocykl 2008 jest rozwojem maszyny z 2007 roku. Jak moglibyśmy zrobić coś innego? Przecież w tym motocyklu było tak mało wad,” stwierdził Domenicali przed poważniejszym analizowaniem opisów technicznych nowego „Ducata”. „Pracowaliśmy nad wszystkimi obszarami. Jeżeli chodzi o ustawienia podwozia, to rama jest lżejsza ze zoptymalizowaną sterownością i sztywnością, która rozwiąże problemy napotkane kilka razy w zeszłym sezonie.”

„Geometria tylnego zawieszenia też jest inna, by zmniejszyć efekt „pompowania” na niektórych torach lub w specyficznych warunkach. Co do silnika, to pracowaliśmy nad dwoma obszarami. Przede wszystkim osiągi. Wprowadziliśmy małe modyfikacje, mające na celu zmniejszenie tarcia i uzyskania odrobinę większej mocy, bez konieczności zużycia większej ilości paliwa. Po drugie, pracowaliśmy nad aspektem jazdy, inaczej mówiąc — nad proporcjonalną „odpowiedzią” silnika do wymagań momentu obrotowego zawodnika.”

„W końcu, co do elektroniki, zmodyfikowaliśmy kilka czujników i detale systemu zapłonowego by powiększyć niezawodność a w konsekwencji, bezpieczeństwo. Jednym z głównych powodów naszej obecności w wyścigach ma na celu rozwinięcie technologii, która potem zostanie przeniesiona do produkowanych motocykli. To ma zapewnić bezpieczeństwo a nawet, większą radość z jazdy.”

„Elektronika odgrywa w tym wszystkim ogromną rolę. Przykładem tego jest nasze nowe Ducati 1098R, które to jest zaopatrzone dokładnie w ten sam system kontroli przyczepności co Ducati w klasie MotoGP,” komentował dalej Claudio Domenicali.

Prezentację zakończył on podziękowaniem skierowanym w stronę wszystkich sponsorów, którzy przyczynili się do sukcesu odniesionego przez Bolońską ekipę w minionym sezonie.

„Chcielibyśmy podziękować Phillipowi Morrisowi, bez którego nie osiągnęlibyśmy naszych celów. Bez nich, to wszystko byłoby bardzo ciężkie do osiągnięcia. Nasz kontrakt jest podpisany do 2011 roku, co daje nam spokój, by kontynuować pracę. Dziś, dodatkowo wznowiliśmy nasz kontrakt z Shellem, technologicznym partnerem, który jest dla nas niezmiernie ważny.”

Domenicali dziękował też innym partnerom Ducati, między innymi Alice, staremu sponsorowi — San Disk (kontrakt został przedłużony do 2009 roku) oraz Riello UPS. Na koniec wspomniał o nowo nabytym partnerze — firmie Enel, z którą to kontrakt został podpisany na dwa lata.

Zawodników fabrycznego teamu Ducati zobaczymy 22-giego stycznia podczas testów na torze Sepang. W Malezji, prawdopodobnie, prócz Casey’a Stonera i Marco Melandri’ego zobaczymy zawodnika testowego tejże ekipy — Vittoriano Guareschi’ego.

Źródło: www.ducatiprescorse.com

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
140 zapytań w 1,206 sek