Japończyk Shinya Nakano wsparł Valentino Rossiego w jego krucjacie przeciwko wszelakim elektronicznym pomocom montowanym w motocyklach klasy MotoGP. Od czasu obniżenia pojemności do 800ccm zaawansowana elektronika ma poważny wpływ zarówno na wyniki jak i Japończyk Shinya Nakano wsparł Valentino Rossiego w jego krucjacie przeciwko wszelakim elektronicznym pomocom montowanym w motocyklach klasy MotoGP. Od czasu obniżenia pojemności do 800ccm zaawansowana elektronika ma poważny wpływ zarówno na wyniki jak i widowisko wyścigów w królewskiej klasie.
Nakano jest jednym z czterech kierowców obecnych na padoku, który przeszedł przez cały cykl ewolucji klasy 500 do 800, dosiadając zarówno dwusuwowych motocykli o pojemności 500 jak i czterosuwowych 990’ek i obecnych 800’ek.
Jeździec zespołu Gresini Honda stwierdził: ”Elektronika obecnie mocno pomaga. Znam 500’ki, 990’ki i obecne 800’ki, aktualnie motocykle są o wiele łatwiejsze w prowadzeniu. One nie są proste w prowadzeniu, jednak elektronika więcej pomaga. Można zauważyć, że w boxach obecnie jest wielu inżynierów elektroniki. Może było by interesującym zredukowanie tego jak w Formule 1.”
Shinya nie podpisuje się pod teorią, która głosi całkowity zakaz używania elektronicznych systemów, jednak jest skłonny do debat na ten temat podczas nadchodzącego sezonu. Sam zdaje sobie sprawę, że te pomoce w znaczący sposób poprawiają bezpieczeństwo na torze: ”Nie widziałem na ten temat żadnych wykresów, ale na pewno jest obecnie dużo mniej wypadków spowodowanych „high-side’ami”, więc możliwe, że dla bezpieczeństwa potrzebujemy pewnego wkładu elektroniki. Trzeba znaleźć równowagę, ale uważam, że mniejsza pomoc dla kierowców byłaby lepsza. Zgadzam się z Valentino. Potrzebujemy pewnych pomocy, ale może powinniśmy je nieco zredukować.”
Valenino Rossi stał się poważnym krytykiem rosnącego wkładu elektroniki w obecne wyścigi motocyklowe, twierdząc, że przez to kierowcy nie muszą posiadać wyszukanych umiejętności by prowadzić aktualne maszyny klasy MotoGP. Wielu zaś uważa, że Casey Stoner jest kierowcą, który jest wręcz stworzony do stylu jazdy jaki jest potrzebny do prowadzenia naładowanych elektroniką motocykli 800.
MCN