Home / MotoGP / Shoei XR-1100 – Mistrz codziennej jazdy

Shoei XR-1100 – Mistrz codziennej jazdy

Tworząc model XR-1100 SHOEI chciał stworzyć kask przełomowy, punkt odniesienia dla nowej generacji kasków zintegrowanych. Ten ambitny plan z pewnością się udał.

XR-1100 nie jest prostym kontynuatorem XR-1000 (który był prawdziwym best sellerem),Tworząc model XR-1100 SHOEI chciał stworzyć kask przełomowy, punkt odniesienia dla nowej generacji kasków zintegrowanych. Ten ambitny plan z pewnością się udał.

XR-1100 nie jest prostym kontynuatorem XR-1000 (który był prawdziwym best sellerem), ale jest odświeżoną w każdym elemencie wersją kasku — bazującą na jego idei i uosabiającą wszystkie cechy serii XR. W pięknej formie zamknięto prawdziwą pasję użytkowania — subtelne i doskonałe modelowanie, a przede wszystkim zagwarantowanie bezpieczeństwa i wygody na najwyższym poziomie, bez względu na warunki jazdy.

W XR-1100, kasku „stylowym i emocjonalnym”, jednym z najistotniejszych elementów od poczatku było najwyższej jakości modelowanie, które pozostało w idealnej harmonii z tym co kask oferuje kierowcy podczas jazdy w różnych warunkach — od zwykłej jazdy turystycznej, do sportowych wyczynów w iście luksusowych warunkach. Zaprojektowanie linii biegnącej od szczęki skorupy do tyłu głowy, która łączy się ze spojlerem spowodowało, że kask sprawia agresywne wrażenie szybkości. Części wentylacyjne są zintegrowane ze skorupą, więc wszystko razem tworzy niezwykle stylową całość.

Skorupa jest zupełnie przeprojektowana. Skupienie się na wydajności kasku przy jego projektowaniu wymogło odseparowanie spojlera od wywietrzników powietrza, żeyb umieścić go w pozycji doskonałej aerodynamicznie i uzyskania jego maksymalnej użyteczności. To spowodowało dalsze udoskonalenie aerodynamiki i pomogło przy niwelowaniu efektu ciągnięcia i unoszenia podczas szybkiej sportowej jazdy. Nowozaprojektowana płetwa zintegrowana jest z dolną krawędzią kasku, celem złagodzenia strumienia powietrza u dołu kasku.

Wizjer jest kluczowym komponentem kasku wpływającym na jakość jazdy. Zaprojektowano nową osłonę (CW-1), żeby poprawić jakość praktycznego zastosowania kasku. Technologom udało się uzyskać stan, w którym woda deszczowa praktycznie nie dostaje się do kasku, dzięki niezwykle szczelnemu kontaktowi szyby ze skorupą. W podstawie szyby zastosowano zmienną oś, zachowując doceniany już wcześniej przez wielu użytkowników system zamykania/otwierania. Siła strumienia powietrza opływającego twarz pod szybą jest zmniejszona, a wyciszenie zostało poprawione poprzez zmniejszenie hałasu właśnie w obrębie wizjera — przede wszystkim dzięki doskonale zaprojektowanej uszczelce oraz Samoregulującemu Systemowi Szybkiego Demontażu (Q.R.S.A.). Górną krawędź wizjera podniesiono, dzięki czemu znacząco poprawiła się widoczność, a tym samym komfort jazdy w pozycji pochylonej ciała. Ponieważ przyjemność jazdy ma być wyróżnikiem kasku, zaprojektowano na nowo system wentylacji zapewniający wyjątkowy komfort w różnych warunkach jazdy przez różnych użytkowników.

Szczytowy wylot powietrza w kasku XR-1100 jest oddzielony od spojlera, a dzięki temu mógł być umiejscowiony w najlepszym punkcie gwarantującym możliwie najskuteczniejsze usuwanie powietrza z kasku. Do XR-1100 przeznaczono tworzony wyłącznie przez SHOEI System Dwuwarstwowego Wypełnienia, który tworzy dwuwarstwowa wkładka, a wlatujące do kasku w czasie jazdy powietrze zlokalizowane jest pomiędzy tymi warstwami. Ilość otworów uwalniających powietrze została zwiększona z 4 w modelu poprzednim do 8, żeby usuwać gorące i wilgotne powietrze i gwarantować komfort jazdy.

Oprócz wyjmowalnych wkładek bocznych i bródki, centralna wkładka XR-1100 jest również wyjmowalna. Wszystkie elementy wnętrza można wyjąć do prania lub wymienić po długotrwałym użytkowaniu kasku.

Zastosowana została ceniona wkładka 3D, która umożliwia dopasowanie „otulające głowę”. Całe wnętrze zostało przygotowane z materiałów o różnych właściwościach — zmiennym stopniu absorbcji oraz zróżnicowanej elastyczności dla możliwie najlepszego dopasowania. Wewnętrzna strona wkładek bocznych wykonana jest z delikatnej pianki poliuretanowej żeby złagodzić nacisk na policzki, podczas kiedy część zewnętrzną wykonano z warstw twardszej pianki, która umożliwia uniknąć wstrząsów kasku i zapewnić sztywne trzymanie się glowy bez „luzów” nawet przez dłuższy czas użytkowania kasku. W celu dopasowania kształtu wkładek bocznych do policzków, pianka tworzona jest z maksymalnie 6 różnych warstw pianki.
Wkładki te dostępne są jako akcesoria dodatkowe, umożliwiające bardziej precyzyjne dopasowanie. Delikatna szczelina pomiędzy wkładką centralną a wkładką boczną, do której motocyklista jeżdżący a okularach może włożyć paski od nich.

W przeciwieństwie do poprzednika, który dostępny był w trzech rozmiarach, kask dostępny jest w czterech rozmiarach S,M,L i XL, dzięki czemu kask jeszcze lepiej trzyma się głowy. Powiększona przestrzeń w obrębie ust minimalizuje odczucia klaustrofobiczne I pozytywnie wpływa na komfort motocyklisty. Jednocześnie zmniejsza to nadmuch wydychanego powietrza przed oczy i pozwala uniknąć parowania wizjera. Wszystkie elementy kasku — jego wypełnienie, szyba CW-1 z systemem Q.R.S.A., odpowiednio obudowany dół kasku składają się na jeszcze jedną kluczową zaletę kasku — jego solidne wyciszenie.

Dzięki temu jazda, choć sam kask jest bardzo dobrze wentylowany, to prawdziwa przyjemność. W kasku XR-1100 uwzględniono przestrzeń na intercom. Pasuje do niego większość urządzeń dostępnych na rynku.

Materiał AIM+ (Advanced Integrated Matrix Plus), z którego wykonana jest skorupa kasku jest kombinacją warstw silnego włókna szklanego i włókien organicznych o dużej elastyczności oraz włókien organicznych z włóknami o większej wydajności. Dzięki niemu SHOEI oferuje skorupę unikatową – bardzo trwałą, jednocześnie elastyczn i wyjątkowo bezpieczną, a dodatkowo niezmiernie lekką.

Wnętrze kasku XR-1100 tworzy dwuwarstwowe wypełnienie EPS o optymalnej elastyczności. W rezultacie mamy do czynienia z materiałem o niezwykłej efektywności absorpcji energii uderzeń, w rozmaitych sytuacjach, o rozmaitej sile oraz przy uderzeniach różnymi przedmiotami. XR-1100 tak jak poprzednik wyposażony jest w nowy system blokowania wizjera, dzięki któremu ryzyko nagłego otwarcia się wizjera podczas jazdy czy wypadku jest znacząco zmniejszone. Podobnie jak poprzedni model XR-1100 spełnia wysokie standard bezpieczeństwa w każdym kraju I regionie. Model europejski spełnia standard ECE R22/05

Kask XR-1100 niewątpliwie zawojuje rynek i tak jak jego poprzednik porwie serca wielu motycyklistów. Gwarantujący maksymalne bezpieczeństwo, dzięki świetnemu dopasowaniu, doskonałym materiałom, znakomitej wentylacji oraz wyciszeniu obiecuje niczym nieograniczoną przyjemność jazdy.

Informacja prasowa

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
132 zapytań w 1,147 sek