Home / MotoGP / Simoncelli na pewno w MotoGP!

Simoncelli na pewno w MotoGP!

Jedna niewiadoma co do nadchodzącego sezonu 2010 rozwiązana. Pewne jest, że w przyszłym roku Marco Simoncelli przejdzie do MotoGP, a jeździć będzie w zespole…

… San Carlo Honda Gresini. Dziś w Assen potwierdziło się to, Jedna niewiadoma co do nadchodzącego sezonu 2010 rozwiązana. Pewne jest, że w przyszłym roku Marco Simoncelli przejdzie do MotoGP, a jeździć będzie w zespole…

San Carlo Honda Gresini. Dziś w Assen potwierdziło się to, o czym wcześniej już informowaliśmy. Włoch podpisał z tą ekipą jednoroczny kontrakt, ale kto będzie mu partnerował w przyszłym sezonie — nie wiadomo. Pogłoski, jakoby #58 podpisał kontrakt z HRC pojawiły się już nieco ponad tydzień temu w Katalonii, jednak wówczas obie strony zaprzeczały. Póki co Marco jest pierwszym pewnym, nowym zawodnikiem, który pojawi się w stawce klasy królewskiej już w przyszłym roku. Choć nowe zasady zabraniają debiutantom start w zespołach fabrycznych (wyjątek stanowi Suzuki, które nie ma satelickiej ekipy), 22’latek z Cattolicy wciąż może otrzymywać wsparcie fabryki w zespole Gresini’ego.

„W ciągu kilku ostatnich lat Marco udowodnił, że jest gotowy do jazdy w MotoGP i może być tu jednym z faworytów. Marco ma w sobie determinację i charakter, a są to aspekty jakich oczekiwaliśmy po naszym nowym zawodniku. Jesteśmy pewni, że czekają nas razem dobre czasy,” mówił dziś Fausto Gresini. Przejście „SuperSic” do klasy królewskiej sprawi, że sport ten osiągnie w Italii jeszcze większą popularność. Gresini dodał także, że i Honda miała swój udział w nowym kontrakcie: „Honda wysoko ceni Simoncelli’ego i wierzy, że ma on w sobie ogromnym potencjałem na przyszłość, więc cieszymy się, że będzie się on ścigał w naszym zespole.” Z całą pewnością celem Włocha na rok 2011 będzie start w fabrycznej ekipie japońskiego producenta. Podobną drogę przeszedł chociażby Andrea Dovizioso, który po roku startów w satelickiej ekipie Hondy, w tym sezonie ściga się już w barwach Repsola.

Ekipa należąca do Fausto nadal współpracować będzie z firmą San Carlo, a na przedłużenie umowy być może wpłynęło także przybycie do włoskiej ekipy włoskiego zawodnika. „Jesteśmy niezwykle zadowoleni, że możemy ogłosić, iż przedłużyliśmy naszą umowę z San Carlo. Firma ta wierzy w nas i będzie nas wspierała w osiągnięciu celu w kolejnym sezonie,” stwierdził Gresini. „Dzisiejszy dzień jest dla nas bardzo ważny, a w oczekiwaniu na przyszłe sukcesy z udziałem Marco, teraz życzymy mu samych sukcesów i tego, by obronił tytuł w 250-tkach.”

Przed sezonem 2008 #58 znany był raczej z dość ekstrawaganckiej fryzury aniżeli z dobrych wyników. Wcześniej w klasie 125cc, w której ścigał się od sezonu 2002 (sześć startów) do roku 2005, wywalczył tylko dwa zwycięstwa, a w sumie na podium uplasował się raptem siedem razy. W 250-tkach do 2007 włącznie nie osiągnął właściwie nic, ale rok temu przeszedł gruntowną „przemianę”. Wygrał sześć wyścigów, w sumie w dwunastu stał na podium, siedem razy startował z Pole Position — wszystko to zaowocowało tytułem mistrzowskim, którego broni w tym sezonie. Teraz jednak, po pechowym starcie, dobry przyjaciel Valentino Rossi’ego w „generalce” jest czwarty i traci do lidera – Alvaro Bautisty aż 43 punkty. Hiszpan również planuje przejść do MotoGP.

Wcześniej Simoncelli grzecznie odrzucił ofertę Ducati, które chciało, by ich barwy reprezentował już w tym roku. Potem pojawiły się pogłoski, jakoby rozmawiał z zespołem Monster Yamaha Tech3, ale ostateczny wybór Włocha padł jednak na team prowadzony przez Gresini’ego.

Nie wiadomo, który z obecnych zawodników zespołu San Carlo Honda Gresini – Toni Elias czy Alex de Angelis utrzyma posadę w tymże teamie — o ile w ogóle otrzyma. Chętny do powrotu do swojego byłego pracodawcy jest Marco Melandri, a o rozmowach z Gresinim informował ostatnio także… Hector Barbera.

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 1,165 sek