Składy MotoGP na sezon 2026 (stan na 15 października 2025)
Właściwie wszystko wiadomo już na temat przyszłorocznych składów. Będziemy mieli dwóch debiutantów, kończy się także przygoda z MotoGP dla dwóch zawodników. Jak więc wygląda sytuacja kontraktowa w królewskiej klasie?
Ducati:
Francesco Bagnaia (do końca 2026)
Marc Marquez (do końca 2026)
Aprilia:
Jorge Martin (do końca 2026)
Marco Bezzecchi (do końca 2026)
KTM:
Brad Binder (do końca 2026)
Pedro Acosta (do końca 2026)
Yamaha:
Fabio Quartararo (do końca 2026)
Alex Rins (do końca 2026)
Honda:
Luca Marini (do końca 2026)
Joan Mir (do końca 2026)
Trackhouse Aprilia:
Raul Fernandez (do końca 2026)
Ai Ogura (do końca 2026)
Gresini Ducati:
Alex Marquez (do końca 2026)
Fermin Aldeguer (do końca 2026 – z opcją przedłużenia do 2028)
VR46 Ducati:
Fabio di Giannantonio (do końca 2026)
Franco Morbidelli (do końca 2026)
Tech 3 KTM:
Enea Bastianini (do końca 2026)
Maverick Vinales (do końca 2026)
Pramac Yamaha:
Toprak Razgatlioglu (do końca 2027 – być może po 2026 przejdzie do fabrycznego zespołu)
Jack Miller (do końca 2026)
Miguel Oliveira (do końca 2025)
LCR Honda:
Johann Zarco (do końca 2027)
Diogo Moreira (umowa wieloletnia – do końca 2027?)
Somkiat Chantra (do końca 2025)
Legenda:
zawodnicy już z umową na 2026 rok
zawodnicy jeszcze bez umowy na 2026 rok (+ prawdopodobna opcja)
prawdopodobny zawodnik – umowa nie została jeszcze ogłoszona
zawodnicy tracący miejsce w obecnym zespole na 2026 rok




Ciekawe jakie roszady będą na kolejny sezon? Niemal każdy kończy kontrakt w 2026. Dalej podtrzymuję tezę, że Fabio Q. ucieknie od wielkiej kasy Yamahy na rzecz motocykla dającego możliwość walki o zwycięstwo – kierunek Ducati jest realny??? Sezon 2026 może być ciekawy i na pewno wiążący dla kolejnych kontraktów.
@JKML_fresh Problem w tym, że nie wiadomo który motocykl da szanse na zwycięstwo po zmianie pojemności.
@JKML_fresh A który motocykl w 2027 będzie dawał szanse na zwycięstwo? To będzie nowe rozdanie i wszyscy producenci zaczynając od zera. Równie dobrze może się okazać, że najlepsze będą Yamaha i Honda.
Ja podejrzewamy, że w 2026, wielu czołowych zawodników będzie chciało podpisać kontrakty na rok.
PS Ja obstawiam, że w, czasie całego sezonu 2027 siła motocykli mocno się zmieni i pod koniec sezonu najlepsze maszyny mogą być inne niż na, początku. To pokaże prawdziwa siłę zespołów, a nie sam początek sezonu i pierwsze rundy.