Home / MotoGP / Spore roszady w Aprilii na sezon 2014 – zarówno w WSBK jak i MotoGP

Spore roszady w Aprilii na sezon 2014 – zarówno w WSBK jak i MotoGP

Ciekawe wieści dochodzą do nas z obozu Aprilii. Otóż Eugene Laverty – który podczas ostatniej rundy na Istanbul Park wywalczył podwójne zwycięstwo, powiedział, że w przyszłym sezonie nie będzie dla niego miejsca w tym zespole!

Wszystko wskazuje na to, że Irlandczyk zostanie zastąpiony przez Marco Melandriego (BMW), którego zespół opuszcza World Superbike Championship z końcem obecnego sezonu. Dołączy on zatem do Sylvaina Guintolego, który w swoim kontrakcie ma automatycznie zapewniony kolejny rok startów, jeśli zakończy obecny sezon w TOP3. Taka sytuacja jest wręcz pewna, więc dla #58 prawdopodobnie zabraknie miejsca w fabrycznym zespole Aprilii.

Jednak Eugene Laverty jest bardzo cenionym kierowcą przez szefa zespołu – Gigi Dall’Igne, który bardzo chciałby zatrzymać go w „rodzinie” Aprilii. Może tego dokonać, ułatwiając mu awans do MotoGP, na motocykl CRT w zespole Power Electronics Aspar, który korzysta z jednostek napędowych Aprilii.

Przypuszczałem, że nie będzie dla mnie miejsca w Aprilii, dlatego że chcieli włoskiego kierowcę w zespole. Ale prowadzimy poważne rozmowy z Asparem, co jest pozytywne.” – powiedział Eugene Laverty dla bikesportnews.com

Jeśli wszystko się potwierdzi, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zespołowym kolegą #58 w nowym zespole zostanie Nicky Hayden, który po tym sezonie opuszcza fabryczny zespół Ducati.

Jednak zapewne wielu z naszych czytelników może zastanawiać się, co stanie się z obecnym kierowcą Power Electronics Aspar – Aleixem Espargaro.

Nie jest tajemnicą, że od dłuższego czasu lider klasyfikacji generalnej CRT głośno mówi o chęci odejścia z zespołu i przesiadki na bardziej konkurencyjny motocykl. Najlepszym rozwiązaniem dla #41, było by przejście do zespołu NGM Forward, który od przyszłego sezonu będzie korzystał z fabrycznych motocykli Yamaha, wyposażonych w 24 litrowy zbiornik paliwa i elektronikę Magneti Mirelli.

Ograniczeniem w tej kwestii są pieniądze – a raczej jak często bywa, ich brak.

Otóż zwolnienie hiszpańskiego zawodnika z kontraktu, wiązało by się z wpłaceniem do kasy Power Electronics Aspar kwoty 600.000 euro. Jednak już wiadomo, że właściciel zespołu – Aspar Martinez, po przeprowadzonych negocjacjach obniżył tę kwotę o 200.000 euro.

Większą część „karnej” kwoty zadeklarował już zapłacić zespół NGM Forward, którego włodarze bardzo chętnie widzieliby Hiszpana w swoim zespole. Natomiast kwotę 100.000 euro musi wpłacić sam zainteresowany – Aleix Espargaro.

Jeśli wszystko się potwierdzi, w zespołach WSBK jak i MotoGP związanych z włoską marką z Noale, szykują się duże zmiany. Być może w fabrycznym zespole Aprilii (WSBK) zobaczymy Sylvaina Guintolego i Marco Melandriego, natomiast w zespole Power Electronics Aspar (MotoGP) – który korzysta z jednostek napędowych Aprilii, będziemy oglądać Eugene Lavertiego oraz Nickiego Haydena.

AUTOR: migal

komentarzy 7

  1. Czy to oznacza, że po sezonie 2014 Aprilla wycofa się z WSBK?

    Bo gdzie w WSBK trafia Melandri, to po roku startów z nim na pokładzie zespół się wycofuje!

    2011 – Yamaha
    2012 – BMW
    2013 – BMW Italia

  2. Z tego co czytałem to w przyszłym roku nie będzie już Power Electronics Aspar bo PE wycofuje się z MotoGP, podobnie jak Came z Ioda RP.

  3. Do tej listy dodałbym tez Kawasaki w motogp :)

    Hmm Hayden w motogo ? To jakieś nie porozumienie.

  4. bardziej widziałbym Haydena na tej Yamaszce, ale ok :D
    partnerem w NGM Espargaro byłby Colin? I co z Randym de Puniet?
    fajnie będzie zobaczyć Laverty’ego w MotoGP :)

  5. Randy jest słaby, ale on czeka na Suzuki

  6. Super będzie zobaczyć Lavertego w Gp… mix pisałem dokładnie to samo z Melandrim, zapomnieliście wpisać Yamahę… Apka za 1 lub 2 sezony zniknie z WSBK

    BTW mały chochlik się wkradł z elektroniką M.Mirelli :)

  7. Na dzień dzisiejszy, tak wygląda wstępna lista potwierdzonych kierowców na sezon 2014:

    Repsol Honda (RC213V)
    D. Pedrosa
    M. Marquez

    GO&FUN Gresini (RC213V + Produkcyjna Honda)
    A. Bautista (RC213V)
    S. Redding (Produkcyjna Honda)

    LCR Honda (RC213V + Produkcyjna Honda(?))
    S. Bradl (RC213V)
    ??? (Produkcyjna Honda)

    Yamaha Factory (YZR-M1)
    J. Lorenzo
    V. Rossi

    Monster Tech3 (YZR-M1)
    B. Smith
    P. Espargaro

    Ducati Team (Desmosedici GP13)
    A. Dovizioso
    C. Crutchlow

    Pramac Racing Team (Desmosedici GP13)
    A. Iannone (TBC)

    Aspar Team MotoGP (Aprilia)
    N. Hayden (TBC)
    E. Laverty (TBC)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
137 zapytań w 0,453 sek