Ciekawe wieści dochodzą do nas z obozu Aprilii. Otóż Eugene Laverty – który podczas ostatniej rundy na Istanbul Park wywalczył podwójne zwycięstwo, powiedział, że w przyszłym sezonie nie będzie dla niego miejsca w tym zespole!
Wszystko wskazuje na to, że Irlandczyk zostanie zastąpiony przez Marco Melandriego (BMW), którego zespół opuszcza World Superbike Championship z końcem obecnego sezonu. Dołączy on zatem do Sylvaina Guintolego, który w swoim kontrakcie ma automatycznie zapewniony kolejny rok startów, jeśli zakończy obecny sezon w TOP3. Taka sytuacja jest wręcz pewna, więc dla #58 prawdopodobnie zabraknie miejsca w fabrycznym zespole Aprilii.
Jednak Eugene Laverty jest bardzo cenionym kierowcą przez szefa zespołu – Gigi Dall’Igne, który bardzo chciałby zatrzymać go w „rodzinie” Aprilii. Może tego dokonać, ułatwiając mu awans do MotoGP, na motocykl CRT w zespole Power Electronics Aspar, który korzysta z jednostek napędowych Aprilii.
„Przypuszczałem, że nie będzie dla mnie miejsca w Aprilii, dlatego że chcieli włoskiego kierowcę w zespole. Ale prowadzimy poważne rozmowy z Asparem, co jest pozytywne.” – powiedział Eugene Laverty dla bikesportnews.com
Jeśli wszystko się potwierdzi, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zespołowym kolegą #58 w nowym zespole zostanie Nicky Hayden, który po tym sezonie opuszcza fabryczny zespół Ducati.
Jednak zapewne wielu z naszych czytelników może zastanawiać się, co stanie się z obecnym kierowcą Power Electronics Aspar – Aleixem Espargaro.
Nie jest tajemnicą, że od dłuższego czasu lider klasyfikacji generalnej CRT głośno mówi o chęci odejścia z zespołu i przesiadki na bardziej konkurencyjny motocykl. Najlepszym rozwiązaniem dla #41, było by przejście do zespołu NGM Forward, który od przyszłego sezonu będzie korzystał z fabrycznych motocykli Yamaha, wyposażonych w 24 litrowy zbiornik paliwa i elektronikę Magneti Mirelli.
Ograniczeniem w tej kwestii są pieniądze – a raczej jak często bywa, ich brak.
Otóż zwolnienie hiszpańskiego zawodnika z kontraktu, wiązało by się z wpłaceniem do kasy Power Electronics Aspar kwoty 600.000 euro. Jednak już wiadomo, że właściciel zespołu – Aspar Martinez, po przeprowadzonych negocjacjach obniżył tę kwotę o 200.000 euro.
Większą część „karnej” kwoty zadeklarował już zapłacić zespół NGM Forward, którego włodarze bardzo chętnie widzieliby Hiszpana w swoim zespole. Natomiast kwotę 100.000 euro musi wpłacić sam zainteresowany – Aleix Espargaro.
Jeśli wszystko się potwierdzi, w zespołach WSBK jak i MotoGP związanych z włoską marką z Noale, szykują się duże zmiany. Być może w fabrycznym zespole Aprilii (WSBK) zobaczymy Sylvaina Guintolego i Marco Melandriego, natomiast w zespole Power Electronics Aspar (MotoGP) – który korzysta z jednostek napędowych Aprilii, będziemy oglądać Eugene Lavertiego oraz Nickiego Haydena.
Czy to oznacza, że po sezonie 2014 Aprilla wycofa się z WSBK?
Bo gdzie w WSBK trafia Melandri, to po roku startów z nim na pokładzie zespół się wycofuje!
2011 – Yamaha
2012 – BMW
2013 – BMW Italia
Z tego co czytałem to w przyszłym roku nie będzie już Power Electronics Aspar bo PE wycofuje się z MotoGP, podobnie jak Came z Ioda RP.
Do tej listy dodałbym tez Kawasaki w motogp :)
Hmm Hayden w motogo ? To jakieś nie porozumienie.
bardziej widziałbym Haydena na tej Yamaszce, ale ok :D
partnerem w NGM Espargaro byłby Colin? I co z Randym de Puniet?
fajnie będzie zobaczyć Laverty’ego w MotoGP :)
Randy jest słaby, ale on czeka na Suzuki
Super będzie zobaczyć Lavertego w Gp… mix pisałem dokładnie to samo z Melandrim, zapomnieliście wpisać Yamahę… Apka za 1 lub 2 sezony zniknie z WSBK
BTW mały chochlik się wkradł z elektroniką M.Mirelli :)
Na dzień dzisiejszy, tak wygląda wstępna lista potwierdzonych kierowców na sezon 2014:
Repsol Honda (RC213V)
D. Pedrosa
M. Marquez
GO&FUN Gresini (RC213V + Produkcyjna Honda)
A. Bautista (RC213V)
S. Redding (Produkcyjna Honda)
LCR Honda (RC213V + Produkcyjna Honda(?))
S. Bradl (RC213V)
??? (Produkcyjna Honda)
Yamaha Factory (YZR-M1)
J. Lorenzo
V. Rossi
Monster Tech3 (YZR-M1)
B. Smith
P. Espargaro
Ducati Team (Desmosedici GP13)
A. Dovizioso
C. Crutchlow
Pramac Racing Team (Desmosedici GP13)
A. Iannone (TBC)
Aspar Team MotoGP (Aprilia)
N. Hayden (TBC)
E. Laverty (TBC)