Home / MotoGP / Stefan Bradl zostaje z zespołem LCR Honda MotoGP

Stefan Bradl zostaje z zespołem LCR Honda MotoGP

Zgodnie z oczekiwaniami i wcześniejszymi pogłoskami, Stefan Bradl w sezonie 2014 reprezentować będzie zespół LCR Honda MotoGP. Oznacza to, że wszystkie miejsca na prototypowych motocyklach są już obsadzone, a Niemcowi pozostaje jedynie skupić się na zdobywaniu jak najlepszych wyników.

Były Mistrz Świata Moto2 w barwach ekipy prowadzonej przez Lucio Cecchinello zadebiutował w minionym sezonie, awansując do MotoGP świeżo po wywalczeniu korony najlepszego w pośredniej kategorii. Rok 2012 zakończył on na ósmym miejscu w tabeli i tytułem „Rookie of the Year”.

Początek obecnego sezonu nie był dla #6 zbyt udanym, w trakcie czterech pierwszych wyścigów trzykrotnie lądował na deskach (we Francji pozbierał się i finiszował jako dziesiąty). Gdy jednak od rundy w Assen zaczął używać hamulców Brembo, wywalczył pierwszy rząd startowy w Holandii, a kilka tygodni później na Laguna Seca – pole position oraz pierwsze w MotoGP podium.

Mimo wszystko mocno z ekipą LCR Honda MotoGP łączony był Cal Crutchlow, a Bradl nawet po zdobyciu drugiego miejsca w USA nie był pewny swojej posady. Jednocześnie Stefan potwierdził w trakcie konferencji prasowej przed Grand Prix Indianapolis, że tak naprawdę nie był zaniepokojony całym tym szumem medialnym. Po świetnym wyniku z Kalifornii i przejściu #35 z Yamahy do Ducati, HRC przedłużyło umowę z Niemcem.

Co ciekawe, wcześniej podpisanie kontraktu między Hondą a #6 ogłoszone zostało jeszcze w listopadzie. Potem okazało się, że była to tylko „opcja przedłużenia umowy na 2014 rok”, a nie sam kontrakt. Tak czy inaczej, po raz kolejny HRC zdecydowała się dać Niemcowi wsparcie fabryki, choć oczywiście jego Honda RC213V nie będzie taka sama, z jakich korzysta duet Repsol Hondy.

„Wsparcie HRC w moim pierwszym roku startów w MotoGP było niezwykle ważne, a dzięki dalszej bliskiej współpracy z nimi, w tym roku sięgnąłem po pierwsze podiummówił 23-latek urodzony w Augsburgu. – Cieszę się na możliwość dalszej jazdy w zespole Lucio, ponieważ wszyscy bardzo dobrze się znamy. Stworzyliśmy profesjonalną i przyjacielską atmosferę w zespole, dzięki czemu mogę dawać z siebie maksimum w trakcie każdego weekendu.”

Zadowolony z takiego obrotu sprawy jest także i szef włoskiej ekipy, były zawodnik Grand Prix Lucio Cecchinello. „Bycie częścią programu HRC i kontynuacja współpracy ze Stefanem w sezonie 2014 czyni nas niezwykle szczęśliwymi i dumnymi. Stefan zadziwił wszystkich w swoim debiutanckim roku startów w MotoGP, a w tym sezonie dokonuje kolejnych postępów. Jego pierwszy finisz na podium w klasie królewskiej był świetnym wynikiem zarówno dla niego, jak i dla zespołu. Zrobimy więc wszystko, aby jak najlepiej wspierać go także w przyszłym roku.”

Podium wywalczone przez Bradla było pierwszym dla zespołu LCR Honda MotoGP od czasu Randy’ego de Punieta, który był drugi w Grand Prix Wielkiej Brytanii w sezonie 2009. Zdobyte zaś dzień wcześniej przez Niemca pole position było natomiast pierwszym dla ekipy Cecchinello od czasu 2006 roku!

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarzy 9

  1. Kto inny jak nie on pasuje do zespołu Lucio ;D życzę mu powodzenia ;)

  2. „Oznacza to, że wszystkie miejsca na prototypowych motocyklach są już obsadzone”
    a te Yamahy i Hondy w gorszej specyfikacji to co? :D

  3. Biorąc pod uwagę wszelkie newsy dotyczące podpisania kontraktów przez poszczególnych zawodników oraz całkiem możliwe scenariusze w przypadku niektórych kierowców, stworzyłem taką listę zawodników na sezon 2014 (? oznacza niepotwierdzone ale możliwe). Jeśli coś jest już potwierdzone a nie napisałem to dajcie znać.

    Honda
    D. Pedrosa
    M. Marquez

    LCR (Honda + Produkcyjna Honda?)
    S. Bradl (RC213V)
    J. Rea(?) (Produkcyjna Honda)

    Gresini (Honda + Produkcyjna Honda?)
    A. Bautista(?) (RC213V)
    B. Staring(?) (Produkcyjna Honda)

    Yamaha
    J. Lorenzo
    V. Rossi

    Tech3 (Yamaha)
    B. Smith
    P. Espargaro

    Ducati
    A. Dovizioso
    C. Crutchlow

    Pramac (Ducati)
    A. Iannone(?)
    B. Spies(?)

    Aspar (ART?/Produkcyjna Honda?)
    A. Espargaro(?)
    R. de Puniet(?)

    Forward Racing (FTR-M1?)
    C. Edwards(?)
    C. Corti(?)

    Came Ioda (Suter-M1?/Produkcyjna Honda?)
    D. Petrucci(?)
    L. Pesek(?)

    Paul Bird Motorsport (Produkcyjna Honda?)
    Y. Hernandez(?)
    M. Laverty(?)

    Avintia Blusens (FTR-M1?/Produkcyjna Honda?)
    H. Aoyama(?)
    H. Barbera(?)

    Cardion AB Motoracing (ART?/Produkcyjna Honda?/FTR-M1?)
    K. Abraham(?)

    Marc VDS Racing Team(?) (Kalex-M1?/Produkcyjna Honda?)
    S. Redding(?)

    • Iannone, ma kontrakt z Włochami do ’14 i na bank zostanie. Redding pójdzie co najwyżej na Ducati, nie dostanie innego moto, chyba że CRT :) Spies na 99% nie zostanie w Ducati, nie zdziwię się jak wywędruje do WSBK i poczeka na Sunię w ’15. Staring nie ma mowy aby dostał moto u Gresiniego. Colin ćwierkał że już mają umowę od Yamy ws. silników,a Aspar chce zostać z Aprilią. Tak czy inaczej wiele rzeczy jest nierozstrzygnięta,a w CRT kto da najwięcej do biznesu ten dostanie posadę :)

    • Forward Racing ma korzystać z produkcyjnej Yamahy.

      • Honda robi produkcyjną wersję RC213V, a Yamaha ma jedynie dostarczać silniki dla takich konstruktorów jak Suter, FTR czy Kalex, więc dla Forward Racing chyba jednak bardziej prawdopodobne będzie FTR-M1.

    • Gdzieś mi się obiło o uszy że i Ducati robi „produkcyjną” wersję motocykla, więc opcji na przyszły sezon jest dużo. Iannone ma kontrakt do końca roku i może taki Redding się zamiast niego wciśnie. Ciekawi mnie bardzo jak się rozwinie sytuacja z ART bo to jedyna konstrukcja CRT która daje rade.

    • Fiałkowski na Polsacie właśnie powiedział, że Abraham rozważa produkcyjną Hondę, więc kto wie :)

  4. ja jestem ciekaw jakby Ducati zaczęło by udostępniać silniki i czy w tym wypadku ramy innych konstruktorów były by szybsze od Ducati

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
159 zapytań w 1,471 sek