Nie do zatrzymania jest na torze Phillip Island Casey Stoner, który wygrywał tu w ostatnich pięciu sezonach. Australijczyk okazał się tym razem najlepszy podczas trzeciej sesji treningowej, pokonując drugiego kierowcę w tabeli o ponad sekundę!
Dzisiejszego poranka czasu lokalnego #1 jeszcze ‘wyśrubował’ swój wczorajszy wynik, udowadniając rywalom, że zna on tajniki australujskiej trasy jak nikt inny. Wszystko dlatego, że kierowca Repsol Hondy, liczący na ostatnie zwycięstwo na Phillip Island przed odejściem na emeryturę, uzyskał czas 1’29.665. Tym samym raz jeszcze pobił on rekord toru, wyprzedzając przy okazji drugiego w tabeli FP3 – Jorge Lorenzo aż o bagatela sekundę! Czołową trójkę uzupełnił tymczasem rywal #99 o tytuł – Dani Pedrosa, który to nie był w stanie zrobić nic więcej aniżeli uzyskać stratę 1.316sek do lidera.
W czołowej piątce znaleźli się tymczasem obaj reprezentanci teamu Moster Yamaha Tech3 – nadal walczący z przeziębieniem Cal Crutchlow był czwarty, a jego team partner, który nadal liczy się w rywalizacji o trzecie miejsce w „generalce”, Andrea Dovizioso zajął lokatę numer pięć. Włoch w połowie sesji zaliczył nieco dziwny, ale na szczęście niegroźny, upadek. Alvaro Bautista zaś, który uplasował się na szóstej pozycji, zaliczył w FP3 bliższy kontakt z mewą.
Zaskakujące okazało się jednak to, iż siódmy czas wywalczył w porannej sesji treningowej Randy de Puniet! Francuz jeżdżący na motocyklu CRT stracił do lidera tylko dwie sekundy, co jak na jego tegoroczną maszynę i formę Stonera – jest wynikiem niesamowitym. Francuz z teamu Power Electronics Aspar wyprzedził tegorocznego debiutanta MotoGP: Stefana Bradla, pięciokrotnego triumfatora australijskich zmagań Valentino Rossiego oraz Czecha Karela Abrahama.
Poza czołową dziesiątką znaleźli się Aleix Espargaro (team-partner #14) oraz dwaj kierowcy Ducati – reprezentujący fabryczną ekipę Nicky Hayden oraz satelicki zawodnik Hector Barbera. W TOP15 znaleźli się jeszcze dwaj Włosi: Danilo Petrucci i Roberto Rolfo.
Wyniki trzeciej sesji treningowej w Australii
1. Casey Stoner (AUS) Repsol Honda Team RC213V 1’29.665
2. Jorge Lorenzo (SPA) Yamaha Factory Racing YZR-M1 1’30.684
3. Dani Pedrosa (SPA) Repsol Honda Team RC213V 1’30.981
4. Cal Crutchlow (GBR) Monster Yamaha Tech 3 YZR-M1 1’31.197
5. Andrea Dovizioso (ITA) Monster Yamaha Tech 3 YZR-M1 1’31.438
6. Alvaro Bautista (SPA) San Carlo Honda Gresini RC213V 1’31.635
7. Randy De Puniet (FRA) Power Electronics Aspar ART 1’31.651 *
8. Stefan Bradl (GER) LCR Honda MotoGP RC213V 1’31.821
9. Valentino Rossi (ITA) Ducati Team GP12 1’32.058
10. Karel Abraham (CZE) Cardion AB Motoracing GP12 1’32.081
11. Aleix Espargaro (SPA) Power Electronics Aspar ART 1’32.141 *
12. Nicky Hayden (USA) Ducati Team GP12 1’32.366
13. Hector Barbera (SPA) Pramac Racing Taem GP12 1’33.185
14. Danilo Petrucci (ITA) Came IodaRacing Project Suter-BMW 1’33.586 *
15. Roberto Rolfo (ITA) Speed Master ART 1’33.911 *
16. James Ellison (GBR) Paul Bird Motorsport ART 1’34.108 *
17. Michele Pirro (ITA) San Carlo Honda Gresini FTR-Honda 1’34.183 *
18. Colin Edwards (USA) NGM Mobile Forward Racing Suter-BMW 1’34.303 *
19. Ivan Silva (SPA) Avintia Blusens FTR-Kawasaki 1’34.407 *
20. Kris McLaren (AUS) Avintia Blusens FTR-Kawasaki 1’36.251 *
* zawodnik CRT
I jak tu nie powiedzieć Aprilii, żeby wzięła się do roboty, skoro ich maszyna CRT choćby w czasówce okazuje się lepsza od prototypów? Kiedyś Randy powiedział, że ta maszyna ART dobrze jeździ, tylko brakuje jej mocy. Gdyby Aprilia dysponowała prototypem mocniejszym od maszyny CRT to strach pomyśleć :D