Home / MotoGP / Super Marquez podbija Assen!

Super Marquez podbija Assen!

marc+marquez+holandia+grand+prix+assen+wyscig

Po raz ósmy z rzędu na najwyższym stopniu podium w tym sezonie znalazł się po wygranym wyścigu o Grand Prix Holandii Marc Marquez.

Wyścig większość zawodników zaczęła na oponach typu wet. Jednak po około 5 okrążeniach zaczęli zjeżdżać bo boksów, aby zmienić motocykl wyposażony w opony typu slick.

Hiszpan za sobą w pokonanym polu zostawił Andrea Dovizioso i Daniego Pedrosę. Było to drugie podium w tym roku wywalczone przez zawodnika na maszynie Ducati.

Czwarte miejsce przypadło zwycięzcy wczorajszych kwalifikacji Aleix Espargaro. Piąty był Valentino Rossi. Jego team partner z zespołu Movistar Yamaha Jorge Lorenzo minął linię mety 13.

Do 72 punktów wzrosła przewaga Marqueza nad drugim w klasyfikacji generalnej Rossim.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Wyniki wyścigu MotoGP – Grand Prix Holandii:
1. Marc Marquez ESP Repsol Honda Team (RC213V) 43m 29.954s
2. Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosedici) 43m 36.668s
3. Dani Pedrosa ESP Repsol Honda Team (RC213V) 43m 40.745s
4. Aleix Espargaro ESP NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 43m 49.153s
5. Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 43m 55.767s
6. Andrea Iannone ITA Pramac Racing (Desmosedici) 43m 58.957s
7. Alvaro Bautista ESP Go&Fun Honda Gresini (RC213V) 44m 0.836s
8. Bradley Smith GBR Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1) 44m 0.939s
9. Cal Crutchlow GBR Ducati Team (Desmosedici) 44m 13.985s
10. Stefan Bradl GER LCR Honda MotoGP (RC213V) 44m 18.616s
11. Broc Parkes AUS Paul Bird Motorsport (PBM-ART)* 44m 21.817s
12. Scott Redding GBR Go&Fun Honda Gresini (RCV1000R)* 44m 30.283s
13. Jorge Lorenzo ESP Movistar Yamaha MotoGP (YZR-M1) 44m 34.595s
14. Karel Abraham CZE Cardion AB Motoracing (RCV1000R) 44m 35.934s
15. Danilo Petrucci ITA IodaRacing Project (ART) 44m 47.565s
16. Hiroshi Aoyama JPN Drive M7 Aspar (RCV1000R) 44m 49.707s
17. Nicky Hayden USA Drive M7 Aspar (RCV1000R) 44m 57.584s
18. Hector Barbera ESP Avintia Racing (Avintia) 44m 58.096s
19. Yonny Hernandez COL Pramac Racing (Desmosedici) 43m 41.754s
20. Mike Di Meglio FRA Avintia Racing (Avintia)* 43m 58.159s
21. Michael Laverty GBR Paul Bird Motorsport (PBM-ART) 44m 49.966s
22. Colin Edwards USA NGM Forward Racing (Forward Yamaha) 43m 33.704s
Pol Espargaro ESP Monster Yamaha Tech 3 (YZR-M1)* DNF 

niebieski klasa fabryczna – jednostka ECU, oprogramowanie producenta.
Zbiornik paliwa o poj. 20 litrów, pięć zmian silnika w sezonie. Wszystkie jednostki napędowe w ciągu roku muszą być jednakowe (zatrzymany rozwój).

czarny = klasa fabryczna (z ustępstwami) – jednostka ECU, oprogramowanie producenta. Przepisom podlega każdy producent, który w poprzednim sezonie nie wywalczył zwycięstwa na suchym torze (póki co Ducati, w przyszłości także inni producenci). Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika wsezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.
Redukcja poj. silnika do 22 litrów w przypadku zdobycia a) zwycięstwa na suchym torze, b) dwóch drugich miejsc, c) trzech trzecich pozycji. Trzy zwycięstwa na suchym torze odbierają przywilej używania bardziej miękkiej, tylnej opony.

czerwony klasa otwarta – standardowy system ECU, wraz z oprogramowaniem.
Zbiornik paliwa o poj. 24 litrów, dwanaście zmian silnika w sezonie. Dozwolony rozwój jednostek napędowych w trakcie roku. Dodatkowo możliwość użycia bardziej miękkiej tylnej opony niż klasa fabryczna.

* – debiutant

Założyciel MotoGP.pl - Redaktor Naczelny portalu. Od ponad 10 lat związany ze sportami motorowymi na dwóch i czterech kółkach. Prywatnie zafascynowany motocyklami.

komentarzy 26

  1. Ciekawe co by było, gdyby deszcz się utrzymywał. Niestety coraz bardziej suchy tor = coraz słabsze Ducati Doviego, ale i tak szacun dla niego za to drugie miejsce.
    Znowu zawodzi Aleix – niby maszyna na poziomie Tech3 (jak mówił Lin Jarvis) a jeszcze żadnego podium.
    I co najlepsze: Parkes i Redding objeżdżają Lorenzo :D

  2. Dovi zdobył drugie podium w tym sezonie, pierwsze miał w Austin.

    A ten Parkes to normalnie sensacja dnia. Ja się przez chwilę zastanawiałem czy on nie powinien zjechać na zmianę maszyny, a on dojeżdża 11. Zawsze te 5 punktów dla PBM.

    Szkoda tego błędu taktycznego Valentino jeszcze przed wyścigiem, mogło być podium ale nawet to 5. miejsce po takiej pogoni niezłe. Aleix piękna walka z Danim, nadal wierzę że uda mu się zdobyć podium w wyścigu.

  3. Wielu chciało porażki Marqueza na mokrym, ale on wszedzie jezdzi super w tym roku, to bedzie legendarny i rekordowy sezon!

    • rośnie nam kolejny mistrz, i to w kosmicznym wykonaniu. To co wyprawia od początku tego sezonu jest niesamowite. Ale to już dało się zauważyć, gdy zaczął się piąć 3 lata temu w klasyfikacji Moto2!
      Możemy się spodziewać niesamowitego sezonu w MotoGP w wykonaniu Maq

  4. Ogólnie dla mnie ten weekend we wszystkich klasach niezbyt mocny, zwłaszcza, że podczas TT Assen oczekujesz walki zawodników na łokcie, pogoda zniweczyła plany.

    Pozytyw to podtrzymanie rekordu Mareczka, stawiałem, że wyścig wygra Dovi i było blisko, ale i tak brawo, Rossi na slikach mógł równie dobrze zaliczyć upadek czy coś podobnego, więc szkoda czasu na takie pogaduszki.

    Cal i na mokrym sobie nie radzi z Ducati, tam zwisać nisko nie trzeba, a co potrafi Desmo pokazał jego włoski kolega, zresztą Iannone też, zachowuje nerwy i przyjeżdża w niemal każdym wyścigu.

    Jorge pogubiony mentalnie, widać, że rekompensuje sobie swoje słabostki cięższym treningiem na siłowni, bo widocznie to mu daje jakąś pewność siebie, w tej chwili nie czerpie przyjemności z jazdy, ale gdy sobie to poukłada i faktycznie luzacko podejdzie do sprawy to może pozamiatać Valentino zagrażając Marquezowi niejeden raz.

  5. Brawo Dovi. Super jazda. Wycisnął wszystko co się dało z Ducati. W sumie dobrze, że nie wygrał bo ograniczyliby sobie ilość silników na sezon :)

    • Z tego co mi wiadomo, Ducati dostanie ograniczoną ilość silników jeśli wygrają w “normalnych” warunkach pogodowych, czyli gdy wyścig będzie cały czas suchy. Więc dzisiejsza wygrana, przy lekkim deszczu na początku, raczej by im niewiele dała.

      • W takim razie szkoda, że nie dał rady utrzymać prowadzenia. Mimo warunków cieszy, że Ducati trafiło ze strategią i wlało w serca kibiców sporą dawkę radości.

  6. No i mamy w pelni zasluzony nowy rekord wygranych ten gosc jest jak kiedys Rossi wielkie slowa uznania zasluzyl

    • Na rekord wygranych musimy poczekac jeszcze minimalnie 3 wyscigi. Marc na obecna chwile wygral 8 GP pod rzad, Doohan do ktorego nalezy rekord mial 10 zwycięstw pod rzad :)

      • Tylko widocznie nie PIERWSZYCH – to osobna klasyfikacja. MM obecnie wyrównał rekord Agostiniego z ’71. Jeśli wygra jeszcze 3 wyścigi to będzie trzymał oba te rekordy.

      • Wyrównał rekord Agostiniego ? Chyba coś Ci się pomyliło :) Agostini wygrywał nieprzerwanie przez 4 sezony w klasie 500 :)

      • Jeśli chodzi o tę infografikę z wyścigu, to w niej chyba chodziło, że jest pierwszym OD czasów Agostiniego z największą liczbą (pierwszych czy niepierwszych) zwycięstw z rzędu, a nie, że pobił rekord Agostiniego :D

      • @Marcin4646 – nawet przez 5 sezonów – w latach 68-72.
        Zagalopowałem się z tym tłumaczeniem infografiki całkowicie i dodałem swoją część, bo zasugerowałem się błędnie czymś, nie zastanawiając się co piszę.
        Dobrze że razem z @polerst czuwacie, przyznaję Wam rację! :-)

      • No właśnie nie wiem :) gdzieś czytałem, że cztery sezony, na anglojęzycznej wikipedii też jest, że przez 4 natomiast na polskojęzycznej jest, że przez 5 sezonów :D Wiec to jest taka mała niewiadoma :)

  7. Dokladnie a biorac pod uwage czasy i przepisy gdy jezdzil Agostini to naprawde chyle czola przed Marquezem. Mozna sie cieszyc jedynie ze na naszych oczach powstaje kolejna wielka legenda :)

  8. Największe uznanie należy się cyfrowej polSZMACIE

  9. Nagrał ktoś wczorajszy wyścig, lub posiada link do strony gdzie mozna go pobrac, zobaczyc? niestety od kilku dni jestem bez telewizji i nie mialem mozliwosci zobaczyc wyscigu:/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
132 zapytań w 0,618 sek