Home / MotoGP / Sytuacja teamu Repsol Honda po drugim dniu testów

Sytuacja teamu Repsol Honda po drugim dniu testów

Dani Pedrosa wrócił do Barcelony i przeszedł dziś operację prawej ręki po złamaniu kości śródręcza w wypadku, w którym brał udział wczoraj. Jego kolega z zespołu – Nicky Hayden kontynuował samotnie testy w Sepang. Po raz kolejny pokonując więcej okrążeń nDani Pedrosa wrócił do Barcelony i przeszedł dziś operację prawej ręki po złamaniu kości śródręcza w wypadku, w którym brał udział wczoraj. Jego kolega z zespołu – Nicky Hayden kontynuował samotnie testy w Sepang. Po raz kolejny pokonując więcej okrążeń niż ktokolwiek inny na malezyjskim torze.

W trudnych tropikalnych warunkach (temp. powietrza 35 stopni, temp. toru 51) kierowca teamu Repsol Honda wykonał 66 okrążeń poprawiając o 0,4 sek swój najlepszy czas z wczoraj. Hayden spędził dziś większość dnia na sprawdzaniu silnika z zaworem pneumatycznym, wczoraj testując ten z zaworem standardowym.

Mistrz świata z 2006 roku był dziś jedynym zawodnikiem reprezentującym swój team. Jego partner – Dani Pedrosa został przetransportowany do Hiszpanii, gdzie przeszedł zabieg chirurgiczny. Hiszpan złamał kość w prawej ręce podczas wczorajszego upadku. Dr. Xavier Mirz z kliniki Dexeus uważa, że operacja udała się pomyślnie. Nie jest jednak w stanie odpowiedzieć na dzień dzisiejszy kiedy Pedrosa będzie mógł wrócić do ścigania.

Nicky Hayden pytany o swoje najszybsze okrążenie odpowiedział:
“Użyliśmy rano standardowego silnika, na którym to uzyskałem swój najszybszy czas. Jednak po 25 okrążeniach przesiadłem na silnik z pneumatycznym zaworem. Z silnikiem tym motocykl przypominał mi mniej więcej prototyp który testowałem w listopadzie.

W silniku tym wprowadziliśmy kilka zmian. Posiada on płynniej przekazywaną moc i osiąga większe obroty, jednak prędkość maksymalna jest mniejsza. Dodatkowo co 12 okrążeń sprawdzany jest system więc nie jest łatwo wejść w rytm.

Jednak wydaje mi się, że silniki z pneumatycznymi zaworami mają przed sobą przyszłość, ponieważ widzę w nich większy potencjał. Testowaliśmy także sprzęgło w silniku z zaworem pneumatycznym i kilka ustawień, części oraz wtrysk paliwa. Zostaliśmy przez cały dzień na wyścigowych oponach i zanotowaliśmy postęp o 0,4 sek. Testowaliśmy również kilka rodzajów opon. Sprawdzałem 16 tylnych jednak balans motocykla nie był odpowiedni więc zebraliśmy dane i zobaczymy co będzie dalej. Teraz więc idziemy usiąść, omówić wszystko i zdecydować, którego silnika użyjemy jutro.”

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
118 zapytań w 0,336 sek