Home / MotoGP / Szef FIM zapowiada nowych producentów w MotoGP

Szef FIM zapowiada nowych producentów w MotoGP

Od debiutu KTM w 2017 roku, w MotoGP nie pojawili się nowi producenci. Aprilia dopiero w 2022 roku stała się pełnoprawnym zespołem fabrycznym, oddzielając się od ekipy Gresini, ale w stawce była już wcześniej obecna. Szef federacji FIM jest jednak pewny, że sytuacja ulegnie zmianie.

W nadchodzących latach spodziewani są nowi producenci, którzy dołączą do najwyższej kategorii. W 2027 roku zostaną bowiem wprowadzone przepisy techniczne, które zapoczątkują nową erę w MotoGP i stworzy to idealną okazję dla nowych uczestników, aby mogli oni rywalizować na bardziej równych warunkach z obecnymi producentami, którzy już od wielu, wielu lat rozwijają swoje konstrukcje.

Jorge Viegas, prezes FIM, został zapytany przez MOW Mag o możliwość wprowadzenia nowych producentów do MotoGP. W swojej odpowiedzi Portugalczyk nie pozostawił wątpliwości: „Zobaczymy nowe marki”.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Krążą plotki, że wśród nowych konstruktorów mogą znaleźć się BMW lub Kawasaki, ale Viegas odmówił podania szczegółów: „Nie każcie mi mówić więcej. Ale uwierzcie mi, że wokół MotoGP panuje duże zainteresowanie i nie zabraknie chętnych do spróbowania swoich sił”.

Oprócz braku nowych producentów od wejścia KTM w 2017 roku, MotoGP doświadczyło również niespodziewanego odejścia Suzuki pod koniec 2022 roku. Grupa Pierer Mobility wprowadziła co prawda markę GasGas do zespołu satelickiego Tech3 w zeszłym roku, ale jest to identyczny motocykl RC16 jak w ekipie KTM.

Źródło:motorcyclesports.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarze 22

  1. W kuluarach przewija sie marka ROMET …trzymam kciuki .

  2. Ciekawe byłoby pojawienie się MV Agusta albo Triumph

  3. Moj znajomy Zenek potrafi w Sprincie w sobote wystartować o 15tej i być pod sklepem o 14.59, czyli przed zamknięciem. Oczywiście ROMETEM!

  4. Moim zdaniem wygląda tak że najbardziej realnymi opcjami są MV Agusta i Triumph, mniej realne ale dalej w miarę możliwe jest BMW, jakby Kawasaki dołączyło to dla mnie była by niespodzianka, dołączenie Suzuki wydaje się nierealnie, co do innych producentów to się nie wypowiadam bo trudno to ocenić ale tak:
    -O MV i Triumphie się już wypowiadałem w odp na komentarz
    – BMW nie tak dawno wyraziło chęć na dołączenie ale dodali przy tym że muszą wcześniej być sukcesy w WSBK
    – Kawasaki generalnie chęci na dołączenie nie wyraża a chyba nawet konsekwentnie zaprzecza że chcieli by wrócić, jakąś nadzieją może być to że wraca Bimota do WSBK i jako tako fabrycznego zaangażowania Kawasaki chyba nie będzie a to otwiera jakąś furtkę do MotoGP, tyle jak się wcześniej wyraźiłem to była by dla mnie niespodzianka
    – Suzuki w sumie się nie dawno wycofali to raz ,a dwa nawet jeśli by chcieli powrócić to może Dorna, FIM, Liberty mogli by nie chcieć takiego producenta

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
170 zapytań w 41,337 sek