Od debiutu KTM w 2017 roku, w MotoGP nie pojawili się nowi producenci. Aprilia dopiero w 2022 roku stała się pełnoprawnym zespołem fabrycznym, oddzielając się od ekipy Gresini, ale w stawce była już wcześniej obecna. Szef federacji FIM jest jednak pewny, że sytuacja ulegnie zmianie.
W nadchodzących latach spodziewani są nowi producenci, którzy dołączą do najwyższej kategorii. W 2027 roku zostaną bowiem wprowadzone przepisy techniczne, które zapoczątkują nową erę w MotoGP i stworzy to idealną okazję dla nowych uczestników, aby mogli oni rywalizować na bardziej równych warunkach z obecnymi producentami, którzy już od wielu, wielu lat rozwijają swoje konstrukcje.
Jorge Viegas, prezes FIM, został zapytany przez MOW Mag o możliwość wprowadzenia nowych producentów do MotoGP. W swojej odpowiedzi Portugalczyk nie pozostawił wątpliwości: „Zobaczymy nowe marki”.
Krążą plotki, że wśród nowych konstruktorów mogą znaleźć się BMW lub Kawasaki, ale Viegas odmówił podania szczegółów: „Nie każcie mi mówić więcej. Ale uwierzcie mi, że wokół MotoGP panuje duże zainteresowanie i nie zabraknie chętnych do spróbowania swoich sił”.
Oprócz braku nowych producentów od wejścia KTM w 2017 roku, MotoGP doświadczyło również niespodziewanego odejścia Suzuki pod koniec 2022 roku. Grupa Pierer Mobility wprowadziła co prawda markę GasGas do zespołu satelickiego Tech3 w zeszłym roku, ale jest to identyczny motocykl RC16 jak w ekipie KTM.
Źródło:motorcyclesports.net
W kuluarach przewija sie marka ROMET …trzymam kciuki .
Haha, właśnie chciałem napisać o Romet Motors :)
Ciekawe byłoby pojawienie się MV Agusta albo Triumph
Indian i HD ;D
To w NASCAR
Wg mnie to najbardziej realne opcje tzn:
Triumph już dawno dostarcza silniki do M2 i może będą chcieli pójść dalej
co do MV Agusta to KTM, bądź coś powiązane z KTM niedawno tą markę nabyło i nawet wyraźili chęć dołączenia do stawki tylko tak że MV napewno nie zbuduje własnego silnika, co do reszty moto to nie wiadomo ale w najgorszym scenariuszu może być to coś w stylu zaangażowania marki GASGASS
Pramac, Gressini i VR46 byłyby zainteresowane żeby stać się takimi MV Agusta i Triumph w stylu Gas Gas.
no wiesz tyle że takie MV w formie GasGas to tak jakby dowolny sponsor tytularny, i zamiast MV wstaw sobie jakąś dowolną większą markę która nie tworzy motocykli, efekt będzie ten sam,
Grupa Pierer Mobility nie ma interesu by promować dowolnego sponsora skoro może własną markę która produkuje motocykle.
W dodatku to pozwoliłoby im mieć trzeci zespół na bazie KTM.
Moj znajomy Zenek potrafi w Sprincie w sobote wystartować o 15tej i być pod sklepem o 14.59, czyli przed zamknięciem. Oczywiście ROMETEM!
Romet model „Tachion”. Dość rozpowszechniony w Polsce ;)
Moim zdaniem wygląda tak że najbardziej realnymi opcjami są MV Agusta i Triumph, mniej realne ale dalej w miarę możliwe jest BMW, jakby Kawasaki dołączyło to dla mnie była by niespodzianka, dołączenie Suzuki wydaje się nierealnie, co do innych producentów to się nie wypowiadam bo trudno to ocenić ale tak:
-O MV i Triumphie się już wypowiadałem w odp na komentarz
– BMW nie tak dawno wyraziło chęć na dołączenie ale dodali przy tym że muszą wcześniej być sukcesy w WSBK
– Kawasaki generalnie chęci na dołączenie nie wyraża a chyba nawet konsekwentnie zaprzecza że chcieli by wrócić, jakąś nadzieją może być to że wraca Bimota do WSBK i jako tako fabrycznego zaangażowania Kawasaki chyba nie będzie a to otwiera jakąś furtkę do MotoGP, tyle jak się wcześniej wyraźiłem to była by dla mnie niespodzianka
– Suzuki w sumie się nie dawno wycofali to raz ,a dwa nawet jeśli by chcieli powrócić to może Dorna, FIM, Liberty mogli by nie chcieć takiego producenta
BMW ma sukcesy w WSBK. Toprak Razgatlioglu Zapowiedział że przechodzi do MotoGP. To by pasowało jedno do drugiego żeby z BMW.
Kawasaki deklarowało zainteresowanie MotoGP
BMW jako sukcesy pewnie rozumie tytuł mistrzowski, a takiego jak na razie nie mają, a tytuł może być w tym roku bo Toprak w tej chwili jest liderem klasyfikacji, o zainteresowaniu Kawasaki jeszcze nie słyszałem ostatnio ale może mi umknęło
No ale wygląda że będą mieli na koniec sezonu.
Co do Kawasaki
https://www.crash.net/motogp/news/1041552/1/casey-stoners-idea-how-bring-suzuki-and-kawasaki-back-motogp
https://m.gpone.com/en/2023/07/11/motogp/poncharal-bmw-and-kawasaki-would-have-the-know-how-and-power-to-come-to-motogp
Ok, sprawdziłem newsy o potecjanym powrocie Kawasaki do MGP i nic poza wypowiedziami osób które tego sobie życzą nie znalazłem.
Powiem tak dla mnie realne opcje w MV Agusta, Triumph i BMW (jeśli jakiś zdobędą tytuł w WSBK), szanse na Kawasaki są nie wielkie, a szanse na powrót Suzuki są bliskie 0
MV nie wejdzie jako producent. Był niedawno wywiad z kimś z PMG i jest sugestia że MV może wejdzie jako marka, ale z silnikami KTM.
Na Triumpha też bym się nie nastawiał.
Moze wejsc ale przecież nie ze swoim silnikiem, tzn zrobić moto ale wrzucić silnik KTM
No to nie będą oddzielnym konstruktorem bez swojego silnika. Z resztą KTM nie chce żeby byli.
https://www.gpone.com/en/2024/06/07/motogp/pierer-planning-mv-agustas-return-to-motogp-for-2027.html
No ŵłaśnie wg tego wywiadu są otwarci na budowe własnej ramy i aeoro, czyli jako konstruktor powininno sie to nazywać MV Agusta- KTM, chyba nawet kiedyś były takie wynalazki np KR211V, ( czy inne motory team Roberts )chyba Morwaki MD 5
innal sprawa że taki konstruktor powinien pod wzgledem koncesji chyba traktowany jak KTM
GasGas Tech3 był traktowany jako Gas Gas to Gressini/Pramac/VR46 na bazie KTM może być MV Agusta.