Kolejne aspekty wprowadzenia nowej pojemności 1000cc od 2012 roku zostaną przedyskutowane podczas testów w Malezji. Jest to dobra okazja, ponieważ próby te zgromadziły po raz pierwszy od Walencji wszystkie najważniejsze osobistości w MotoGP.
Jak wiemy, Kolejne aspekty wprowadzenia nowej pojemności 1000cc od 2012 roku zostaną przedyskutowane podczas testów w Malezji. Jest to dobra okazja, ponieważ próby te zgromadziły po raz pierwszy od Walencji wszystkie najważniejsze osobistości w MotoGP.
Jak wiemy, przed świętami doszło do porozumienia i propozycja nowej pojemności, która de facto została już wcześniej przez wszystkich bardzo ciepło przyjęta, stała się faktem. Jednak przepisy nie są jeszcze gotowe i należy dopracować wiele technicznych szczegółów na temat samych silników, jak i może innych części motocykla. Przedyskutować należy także zmiany przepisów, które są równie ważne.
Nowa pojemność ma nie tylko służyć temu abyśmy znów zobaczyli więcej akcji i uślizgów na torze. Jednym z głównych celów jest także cięcie kosztów w klasie królewskiej oraz otwarcie drzwi przed takimi producentami jak BMW i Aprilia, które dysponują już podobnymi jednostkami.
Doprecyzowanie przepisów będzie przedmiotem dyskusji najważniejszych organizacji działających w MotoGP, tak więc w rozmowach uczestniczyć będą Dorna, MSMA oraz IRTA. Jeśli ktoś nie pamięta, co oznaczają owe skróty informację można znaleźć pod tym adresem.
Prezydent IRTA oraz szef obu zespołów Tech 3 Herve Poncharal udzielił krótkiej wzmianki:
”Nie ma wątpliwości, że mamy jednomyślne wsparcie od strony zespołów w sprawie przejścia do 1000cc i rozmowy na Sepang będą ukierunkowane na rozwój sytuacji, szczególnie od strony MSMA.”
MSMA ma bowiem przedstawić propozycję nowych reguł, zaś Dorna ma nadzieję że już na początku 2010 uda się poważnie sprecyzować sprawy techniczne.