Zakończył się pierwszy dzień ostatnich w tym roku testów MotoGP. Na torze w Jerez de la Frontera obecna była niemal cała czołówka królewskiej klasy. Najlepszym tempem podróżowali fabryczni zawodnicy Ducati: pierwszy był Danilo Petrucci, a drugi Andrea Dovizioso. Świetnym trzecim czasem zaskoczył z kolei Takaaki Nakagami.
Dovizioso chwilę po zakończeniu najlepszego dla siebie okrążenia przewrócił się. Było to w samej końcówce sesji testowej. Upadek – ale groźniejszy – zaliczył Joan Mir. Nowy nabytek Suzuki trafił nawet do centrum medycznego, ale tam nie stwierdzono żadnego urazu i młody Hiszpan wrócił na tor.
Wyniki 1. dnia testów MotoGP w Jerez w Hiszpanii:
- ^5 Danilo Petrucci ITA Ducati Team (Desmosedici) 1m 37.968s
- ^1 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (Desmosesdici) 1m 38.185s +0.217s
- ^2 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) 1m 38.348s +0.380s
- ˅3 Maverick Vinales SPA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 38.376s +0.408s
- ˅3 Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) 1m 38.517s +0.549s
- ˅2 Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha SRT (YZR-M1) 1m 38.659s +0.691s
- = Jorge Lorenzo SPA Repsol Honda (RC213V) 1m 38.749s +0.781s
- = Jack Miller AUS Pramac Ducati (Desmosedici) 1m 38.816s +0.848s
- = Alvaro Bautista SPA Ducati Test Rider (Desmosedici) 1m 38.830s +0.862s
- ^4 Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR)* 1m 38.956s +0.988s
- ˅1 Andrea Iannone ITA Factory Aprilia Gresini (RS-GP) 1m 39.008s +1.040s
- ˅1 Tito Rabat SPA Reale Avintia (Desmosedici) 1m 39.097s +1.129s
- ˅1 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 1m 39.150s +1.182s
- ˅1 Francesco Bagnaia ITA Pramac Ducati (Desmosedici)* 1m 39.157s +1.189s
- ^2 Fabio Quartararo FRA Petronas Yamaha SRT (YZR-M1)* 1m 39.414s +1.446s
- = Pol Espargaro SPA Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 39.552s +1.584s
- ˅2 Valentino Rossi ITA Movistar Yamaha (YZR-M1) 1m 39.564s +1.596s
- ^2 Bradley Smith GBR Aprilia Test Rider (RS-GP) 1m 40.174s +2.206s
- ˅1 Johann Zarco FRA Red Bull KTM Factory (RC16) 1m 40.192s +2.224s
- ˅1 Karel Abraham CZE Reale Avintia (Desmosedici) 1m 40.438s +2.470s
- = Hafizh Syahrin MAL Red Bull KTM Tech3 (RC16) 1m 40.630s +2.662s
- = Sylvain Guintoli FRA Suzuki Test Rider (GSX-RR) 1m 40.743s +2.775s
- = Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Tech3 (RC16) 1m 41.699s +3.731s
- = Matteo Baiocco ITA Aprilia Test Rider (RS-GP) 1m 42.766s +4.798s
Źródło: crash.net
Fot. Ducati
Nakagami… ciekawe ciekawe :D
Danilo po prostu chciał dzisiaj odpowiedzieć wszystkim tym, co upychają tak tego Bautistę do fabrycznego zespołu Ducati w MotoGP ;)
Oczywiście to tylko testy, ale jednak Johann mnie nie pokoi :(
Wynikiem podczas testów nie można nic powiedzieć , są bardzo mylące ! Siłę pokazujesz podczas całego sezonu i po tym Cię oceniają .
Sugerujesz że KTM specjalnie tak słabo jeździ, a pokaże siłę w trakcie sezonu :)? Testy to testy – oczywiste że nie trzeba przykładać ogromnej wagi do ich wyników, ale akurat w motoGP jest to ważny okres bo można porównać wyniki poprzedniej konstrukcji z nowszą, oraz co równie ważne sprawdzić czasy na tle innych zespołów. Dlatego wyniki Petrucciego jeżdzącego bardzo równe i naprawdę „wyścigowe” kółka na poziomie czasów z wyścigu coś tam już mówią – przynajmniej to że nowa konstrukcja już potrafi jechać szybko. Wyniki Zarco także wiele pokazują – niezależnie od tego że musi się jeszcze dopasować do nowego motocykla.
Chodziło mi o to ze podczas testów jest inaczej, nikt nie wygrywa sezonu wykręcając najlepszy czas na jedno okrążenie w testach. a sezon i wyścig po wyścigu pokazuje kto jaki ma potencjał. Historia pokazała to nie raz .
Przecież napisałem, że to tylko testy ;D
Petruc w gazie, Ducaty jada jak wściekłe. Mareczek z 0,5 stratą ??? Co jest kur…
Dlatego że na siebie uważa bo operacja go czeka :d
To są testy części kolego ! a nie walka o mistrza świata Testerów !
W wynikach na stronie motogp.com 15 jest Pol Espargaro z czasem 1:39.241. Który czas jest prawdziwy?
Ludzie – to tylko testy… ;))
Najlepsze jest to, że Rea byłby na 7 miejscu.
A Bautista wolniejszy o sekundę na nowym (dla siebie również) Panigale V4 XD I gość jeszcze śmiał mówić, że na motocyklu WSBK wszystko dzieje się wolniej. Serio, czasem mam wrażenie, że miano „królewskiej klasy” dotyczy wyłącznie tego, że startują w niej najlepsi zawodnicy, a niekoniecznie najlepszego możliwego sprzętu. Bo np. opony kwalifikacyjne w WSBK robią różnicę i jestem pewny, że taki Marquez po wjeżdżeniu się spokojnie urwałby jeszcze z pół sekundy z czasów jakie robią zawodnicy WSBK. No ale niech będzie, po prostu niektóre tory bardziej wyrównują osiągi MotoGP i WSBK. Ale i tak jest to nieco żenujące, że produkcyjna klasa dorównuje prototypowej. I to mimo cięcia obrotów i innych ograniczeń. Coś tu nie gra. Jakby wystawić Kawasaki tak, jak kiedyś wystawiane były ulepy CRT z silnikami drogowymi, to to Kawasaki dawałoby lepiej radę (oczywiście na Pirellkach).
Z silnikiem drogowym Kawa już nie byłaby tak dobra ;)
Nakagami zapewne podróżuje na motocyklu Crutchlowa, bo to ich jedyny zawodnik do przetestowania motocykla – stąd nagle takie solidne czasy.
Mnie cieszy pozycja Lorenzo – widać że pracuje po swojemu i spokojnie robi swoją robotę. Będzie szybki, myślę że pierwszy w historii rider wygrywający wyścig na 3 markach pojawi się szybciej niż się wszystkim wydaje.
Patrząc na waszą dyskusję o porównywaniu czasów do WSBK to wygląda na to że zespół KTM mógłby pomyśleć nad tym żeby zakończyć prace na koncepcją swojego motocykla i po prostu zacząć kopiować rozwiązania znane i objeżdżone w wsbk… Bo czasy KTMa są tragiczne i nie widać tu nic optymistycznego na przyszły sezon. Tak jak dla Yamahy nic nie pomagają testerzy, tak i dla KTMa armia super-nazwisk nic nie pomoże jeżeli konstrukcja jest gniotem.
A co do porównywania z wsbk – to tor Jerez jest dość specyficzny jak na motoGP, popatrzcie chociażby na prędkości maksymalne – grubo poniżej 300kmh. Stąd zapewne biorą się te bardzo konkurencyjne czasy wsbk i motoGP.
Lorenzo podobno jezdzil z ta nakladka na baku
Nakagami z braku Cala testuje rozne rozwiązania
Mareczek zaliczył safe a Dovi nie chciał być gorszy od Petruxa i wywalił dzwona.