Home / MotoGP / Testy MotoGP, Sepang (2. dzień): Ubiegłoroczny motocykl na czele testów

Testy MotoGP, Sepang (2. dzień): Ubiegłoroczny motocykl na czele testów

Enea Bastianini na zeszłorocznym motocyklu Ducati okazał się najszybszym z zawodników podczas przedsezonowych testów MotoGP w Malezji. Minimalnie wolniejszy był Aleix Espargaro na Aprilii, a czołową trójkę uzupełnił Jorge Martin na nowej maszynie Ducati.

Bastianini poza tym, że był najlepszym zawodnikiem w trakcie wszystkich dni shakedownu i testów, pobił także nieoficjalny rekord toru. Wcześniej osiągnięcie to należało do Danilo Petrucciego.

Kliknij, aby pominąć reklamy

Testy drugiego dnia zostały zakłócone przez opady deszczu. Tylko niektórzy zawodnicy zdecydowali się wyjechać na tor na mokrej nawierzchni. Kolejne testy odbędą się w dniach 11-13 lutego na torze Mandalika w Indonezji.

Wyniki 2. dnia
POS RIDER NAT TEAM TIME
1 = Enea Bastianini ITA Gresini Ducati (GP21) 1m 58.131s
2 = Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP) +0.026s
3 = Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP22) +0.112s
4 = Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.130s
5 = Maverick Vinales SPA Aprilia Racing (RS-GP) +0.130s
6 = Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP22) +0.134s
7 = Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.182s
8 = Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +0.201s
9 = Johann Zarco FRA Pramac Ducati (GP22) +0.282s
10 = Pol Espargaro SPA Repsol Honda (RC213V) +0.289s
11 = Luca Marini ITA Mooney VR46 Ducati (GP22) +0.299s
12 = Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.398s
13 = Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +0.476s
14 = Jack Miller AUS Ducati Lenovo (GP22) +0.514s
15 = Miguel Oliveira POR Red Bull KTM (RC16) +0.570s
16 = Marco Bezzecchi ITA Mooney VR46 Ducati (GP21)* +0.579s
17 = Alex Marquez SPA LCR Honda (RC213V) +0.669s
18 = Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.885s
19 = Raul Fernandez SPA KTM Tech3 (RC16)* +1.049s
20 = Fabio di Giannantonio ITA Gresini Ducati (GP21)* +1.066s
21 = Cal Crutchlow GBR Yamaha Test Rider (YZR-M1) +1.131s
22 = Andrea Dovizioso ITA WithU Yamaha RNF (YZR-M1) +1.153s
23 = Remy Gardner AUS KTM Tech3 (RC16)* +1.217s
24 =  Franco Morbidelli ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +1.234s
25 = Darryn Binder RSA WithU Yamaha RNF (YZR-M1)* +1.726s
26 = Sylvain Guintoli FRA Suzuki Test Rider (GSX-RR) +1.865s
27 = Takuya Tsuda JPN Suzuki Test Rider (GSX-RR) +7.547s

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 17

  1. No jest on przyszłością MotoGP. Nie ma co kwestionować.

  2. patelniachabówka

    Morbidelli powinień być zwolniony z yamahy bo sobie nie radzi , teraz widać o ile lepszy był od niego Vinales

  3. Odezwał się mistrz jednego zakrętu.

  4. To nie kwestia vinalesa. Może trochę bo zawsze jest szybki w testach. Ale jeśli bastianini pobił rekord toru a espargaro tak niewiele stracił to Aprilia naprawdę wygląda na mocna

    • patelniachabówka

      chodzi o to że Vinales robił lepsze wyniki na Yamie , ba potrafił wygrać nawet pierwszy wyścig zaraz po zmianie na ten motocykl a to nie takie proste

      • Tak robił lepsze wyniki że to Morbidelli został wicemistrzem świata już w 2. sezonie a Vinales nigdy.

        • patelniachabówka

          Moridelli jest ciniem samego siebie od jakiegoś czasu , Vinales nadal ścisła czołówka nawet na aprilli

          • Morbidelli powiedział po pierwszych oficjalnych testach przedsezonowych że będzie musiał zmienić styl jazdy na nowej. Yamasze YZR-M1 na sezon 2022. Aby upodobnić się do stylu Fabio. Bo prawdopodobnie takim bardzo zbliżonym stylem do El Diablo trzeba będzie jeżdzić na nowej Yamasze by być w ścisłej czołówce, a nie w ogonie stawki. To może być prawdopodobnie przyczyną słabej jazdy Franco Morbidelliego na oficjalnych testach w Malezji. Bo nie wierzę w to że Franco jest taki słaby po awansie do fabrycznej Monster Yamahy z byłej satelickiej Petronas Yamahy SRT

  5. Nie widzę podstaw do podniety ,18 zawodników w jednej sekundzie ,część zbyt ambitnych z gorącą głową wyrąbie się na pierwszych okrążeniach i pozostanie jak zwykle Repsol ,Monster i Lenovo Duka,,,,testy testami a robota swoją drogą

  6. Nikt nie pamięta że Franco jeździł z kontuzją praktycznie cały sezon, a Mavericowi dymiło pod kopułą.

  7. Fajne jest to że taka Aprilia z 1% budzetu Hondy daje radę, że zaciera się granica pomiędzy fabrykami a prywatnymi bo to jest dobre dla widowiska.

  8. ’stg43′ dobrze to podsumował Zrozumiałym tą podnietę Aprilią gdyby to była połowa sezonu a oni w ścisłej czołówce Ale jak sama nazwa mówi to TESTY i nie każdy każdy jechał na maximum

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
167 zapytań w 1,429 sek