Zakończyły się przedsezonowe testy w Malezji. Podobnie jak 1. i 2. dnia, najlepszy wynik uzyskał dziś Fabio Quartararo, mimo to jednak Francuz nie był do końca zadowolony z czasów uzyskiwanych na dłuższym dystansie. Drugi najlepszy czas należał do Cala Crutchlowa, dla odmiany Brytyjczyk wczoraj narzekał na motocykl. Trójkę uzupełnił Alex Rins, który jest bliski podpisania nowej umowy z Suzuki.
Marc Marquez kontynuuje wracanie do optymalnej dyspozycji po operacji, choć i dzisiaj nie ustrzegł się błędu i wywrotki. Z tyłu stawki znalazł się Maverick Vinales, jednak dzisiaj Hiszpan zdecydowanie skupiał się na tempie pełnego wyścigu. Valentino Rossi uzyskał dobry, piąty czas. Dziś po raz drugi zobaczyliśmy na torze Jorge Lorenzo. #99 uzyskał 20 czas. W jednej sekundzie znalazło się dzisiaj 18 zawodników, mimo różnych strategii testowych.
Wyniki 3. dnia | ||||||
Rider | Nat | Team | Time | Lap | ||
1 | = | Fabio Quartararo | FRA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | 1m 58.349s | 17/57 |
2 | = | Cal Crutchlow | GBR | LCR Honda (RC213V) | +0.082s | 14/69 |
3 | = | Alex Rins | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.101s | 13/42 |
4 | = | Francesco Bagnaia | ITA | Pramac Ducati (GP20) | +0.153s | 15/53 |
5 | = | Valentino Rossi | ITA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.192s | 10/51 |
6 | = | Danilo Petrucci | ITA | Ducati Team (GP20) | +0.257s | 17/51 |
7 | = | Pol Espargaro | SPA | Red Bull KTM (RC16) | +0.261s | 7/34 |
8 | = | Jack Miller | AUS | Pramac Ducati (GP20) | +0.267s | 13/48 |
9 | = | Aleix Espargaro | ITA | Aprilia Gresini (RS-GP) | +0.345s | 5/45 |
10 | = | Joan Mir | SPA | Suzuki Ecstar (GSX-RR) | +0.387s | 13/32 |
11 | = | Miguel Oliveira | POR | Red Bull KTM Tech3 (RC16) | +0.415s | 4/22 |
12 | = | Marc Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V) | +0.423s | 18/47 |
13 | = | Franco Morbidelli | ITA | Petronas Yamaha (YZR-M1) | +0.489s | 19/58 |
14 | = | Andrea Dovizioso | ITA | Ducati Team (GP20) | +0.510s | 23/51 |
15 | = | Johann Zarco | FRA | Reale Avintia (GP19) | +0.602s | 24/42 |
16 | = | Alex Marquez | SPA | Repsol Honda (RC213V)* | +0.693s | 20/49 |
17 | = | Brad Binder | RSA | Red Bull KTM (RC16)* | +0.755s | 16/45 |
18 | = | Maverick Viñales | SPA | Monster Yamaha (YZR-M1) | +0.820s | 30/83 |
19 | = | Tito Rabat | SPA | Reale Avintia (GP19) | +1.200s | 20/59 |
20 | = | Jorge Lorenzo | SPA | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +1.348s | 16/46 |
21 | = | Bradley Smith | GBR | Aprilia Test Rider (RS-GP) | +1.492s | 11/60 |
22 | ^1 | Takaaki Nakagami | JPN | LCR Honda (RC213V) | +1.511s | 45/48 |
23 | ˅1 | Iker Lecuona | SPA | Red Bull KTM Tech3 (RC16)* | +61.549s | 12/23 |
24 | = | Sylvain Guintoli | FRA | Suzuki Test Rider (GSX-RR) | +1.751s | 9/27 |
25 | = | Mika Kallio | FIN | Red Bull KTM (RC16) | +1.799s | 19/43 |
26 | = | Yamaha Test 1 | 0 | Yamaha Test Rider (YZR-M1) | +2.774s | 45/49 |
27 | = | Takuya Tsuda | JPN | Suzuki Test Rider (GSX-RR) | +5.325s | 10/16 |
Źródło: crash.net
Ciaśniutko…
Czy ktoś się orientuje, czy w MotoGP konstruktorzy silników stosują rozwiązanie ze wstępną komorą spalania jak ma to miejsce w obecnych hybrydach z F1?
Myślę, że jeszcze chwilę, a nawet dłużą chwilę w MotoGp tego nie zobaczymy.
Jeśli chodzi o silniki do bolidów F1, to Honda chyba była najbardziej zacofana w tej materii, więc można sobie wyobrazić jakim wyzwaniem byłoby wprowadzenie tego do MotoGp – trzeba by przeprojektować zupełnie silniki, to olbrzymie koszty dla producentów do uruchomienia projektów rozwojowo-badawczych.
Np silnik Hondy w MotoGP, dopiero zaczął odzyskiwać oddech po zmianach regulaminu sprzed kilku lat…
Natomiast widziałem fajny filmik Mercedesa (który jako pierwszy wprowadził tę technologię do F1), jakiś czas temu który opisywał projekt i jego efektywność – byłem zdumiony, gdy okazało się, że efektywność spalania w tej jednostce sięga aż 50%.
Większa moc, mniejsze spalanie, mniejsza emisja – zupełnie niezwykła technologia :)
Oczywiście chodziło o efektywność energetyczną (ze) spalania :)
Dzięki za odpowiedź.
ps. Hondziarze nie tyle byli zacofani w technologii Turbulent Jet Ignition (chociaż tak, na początku) co uparci we wprowadzeniu jej do swojego silnika. (dostali ją po cichu od Merca tak jak wcześniej Ferrari, dzięki za kulisowym działaniom Eclestona, dysproporcja w osiągach psuła Mu widowisko) Swego czasu pytani o to ludzie z Mercedesa, sami byli zdziwieni oporem ze strony Hondy w jej implementacji, ale to Japończycy u nich to standard.
No i wlasnie nie dawno byla dyskusja o rozwoju w motogp i to przyklad ze w motogp jest jak w F1 taki rozwoj zeby widowisko nie ucierpialo.
no chyba jednak honda nie tak słabo patrząc po czasie crutchlowa chociaz to tylko testy i w sumie nic nie wiadomo
Testy jak testy,bardziej chodzi o ustawienia,zmiany ,poprawki itp. a czasy to tak przy okazji ;-)
Czy to honda czy Yamaha to Lorek daleko
Cal od kilku już sezonów mówi to samo ,że Honda gorzej skręca niż rok wcześniej W takim razie jak skręcał że wykręcił drugi czas..?
Fajnie Quartararo, widać że nie traci tej swojej umiejętności bycia najszybszym na jedno kółko, na „fulla”, teraz trzeba poczekać aż przełoży to na wyniki w wyścigu. Dziś już naprawdę piękny czas – już na poziomie tego z kwalifikacji. Oznacza to że momentalnie „przesiadł” się na motocykl nowszy o dwa sezony i już ma te same czasy. Będzie dobrze :)
Vinales – myślę że jest znowu o krok dalej i to on chyba pokazuje że M1-ka faktycznie zyskała na prędkości. Przejechał „zwycięski wyścig” i miał czasy ponizej tych z własnej wygranej a jednocześnie uzyskiwał wyższe prędkości – i to znacznie, bo spokojnie przekraczał 320kmh.
Szkoda że dziś nie wypuścili już Pedrosy – wydaje mi się że jego czas wprowadził dużo zamieszania :). Pod każdym kątem patrzenia jest to „Ciekawy” przypadek :). Bo Pedrosa zapewne dziś pobiłby Pola w czasach, więc kurde, no aż szkoda mieć takiego zawodnika tylko w „rezerwie” a na torze męczyć się z zawodnikami którzy jadą wolniej :). To oczywiście pozytywny ból głowy – ale na miejscu Oliveiry albo innych Bradów to mocno bym się stresował wiedząc ze dziadek, który odchodził z motoGP jako wieczny przegrany, jak chce to bije ich wyniki na głowę i potrafi jechać całkiem szybko. Ogólnie czasy Pedrosy i Pola pokazują że jednak na tym torze KTM się poprawił – nie wiem czy to naprawdę oznacza tak wiele jak w wypowiedzi Pola w „after the flag” ale daje to do myślenia. Coś tam poprawili, bo poprzedni motocykl nie był w stanie na tym torze jechać tak szybko ani w testach ani w GP.
Ducati, które rok temu rządziły tu w testach i nokautowały czasami teraz dziwnie daleko.
Trzeba zaczekać jeszcze na testy w Katarze One wiele powiedzą
W tym to raczej nie bo ja rozumiem że mocny oznacza wtedy kiedy się walczy o zwycięstwo, no ale spodziewam się dużej poprawy i walki o miejsca 5-10 w każdym wyścigu. Natomiast według analizy MotoGP.com najlepszymi zawodnikami na dłuższym dystansie byli A.Espargaro, Rins i chyba jeszcze Viniales więc może są jakieś podstawy żeby twierdzić że Aprilia będzie bardzo mocna (ale raczej nie będzie bo w tym sezonie będą mieli mocno przebudowane Moto o innej charakterystyce i to Moto będzie potrzebowało mocnej przebudowy) ale też na pewno Marquez nie pokazał pełnych możliwości i nie wiemy też czy np zawodnicy Ducati nie jeździli z dodatkowym balastem