Home / MotoGP / Testy MotoGP, Sepang (dzień 3): Quartararo skompletował “hat-trick”. Kto najszybszy na pełnym dystansie?

Testy MotoGP, Sepang (dzień 3): Quartararo skompletował “hat-trick”. Kto najszybszy na pełnym dystansie?

Zakończyły się przedsezonowe testy w Malezji. Podobnie jak 1. i 2. dnia, najlepszy wynik uzyskał dziś Fabio Quartararo, mimo to jednak Francuz nie był do końca zadowolony z czasów uzyskiwanych na dłuższym dystansie. Drugi najlepszy czas należał do Cala Crutchlowa, dla odmiany Brytyjczyk wczoraj narzekał na motocykl. Trójkę uzupełnił Alex Rins, który jest bliski podpisania nowej umowy z Suzuki.

Marc Marquez kontynuuje wracanie do optymalnej dyspozycji po operacji, choć i dzisiaj nie ustrzegł się błędu i wywrotki. Z tyłu stawki znalazł się Maverick Vinales, jednak dzisiaj Hiszpan zdecydowanie skupiał się na tempie pełnego wyścigu. Valentino Rossi uzyskał dobry, piąty czas. Dziś po raz drugi zobaczyliśmy na torze Jorge Lorenzo. #99 uzyskał 20 czas. W jednej sekundzie znalazło się dzisiaj 18 zawodników, mimo różnych strategii testowych.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki 3. dnia
Rider Nat Team Time Lap
1 = Fabio Quartararo FRA Petronas Yamaha (YZR-M1) 1m 58.349s 17/57
2 = Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) +0.082s 14/69
3 = Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.101s 13/42
4 = Francesco Bagnaia ITA Pramac Ducati (GP20) +0.153s 15/53
5 = Valentino Rossi ITA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.192s 10/51
6 = Danilo Petrucci ITA Ducati Team (GP20) +0.257s 17/51
7 = Pol Espargaro SPA Red Bull KTM (RC16) +0.261s 7/34
8 = Jack Miller AUS Pramac Ducati (GP20) +0.267s 13/48
9 = Aleix Espargaro ITA Aprilia Gresini (RS-GP) +0.345s 5/45
10 = Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +0.387s 13/32
11 = Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Tech3 (RC16) +0.415s 4/22
12 = Marc Marquez SPA Repsol Honda (RC213V) +0.423s 18/47
13 = Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha (YZR-M1) +0.489s 19/58
14 = Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP20) +0.510s 23/51
15 = Johann Zarco FRA Reale Avintia (GP19) +0.602s 24/42
16 = Alex Marquez SPA Repsol Honda (RC213V)* +0.693s 20/49
17 = Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16)* +0.755s 16/45
18 = Maverick Viñales SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.820s 30/83
19 = Tito Rabat SPA Reale Avintia (GP19) +1.200s 20/59
20 = Jorge Lorenzo SPA Yamaha Test Rider (YZR-M1) +1.348s 16/46
21 = Bradley Smith GBR Aprilia Test Rider (RS-GP) +1.492s 11/60
22 ^1 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +1.511s 45/48
23 ˅1 Iker Lecuona SPA Red Bull KTM Tech3 (RC16)* +61.549s 12/23
24 = Sylvain Guintoli FRA Suzuki Test Rider (GSX-RR) +1.751s 9/27
25 = Mika Kallio FIN Red Bull KTM (RC16) +1.799s 19/43
26 = Yamaha Test 1 0 Yamaha Test Rider (YZR-M1) +2.774s 45/49
27 = Takuya Tsuda JPN Suzuki Test Rider (GSX-RR) +5.325s 10/16

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 15

  1. Czy ktoś się orientuje, czy w MotoGP konstruktorzy silników stosują rozwiązanie ze wstępną komorą spalania jak ma to miejsce w obecnych hybrydach z F1?

    • Myślę, że jeszcze chwilę, a nawet dłużą chwilę w MotoGp tego nie zobaczymy.

      Jeśli chodzi o silniki do bolidów F1, to Honda chyba była najbardziej zacofana w tej materii, więc można sobie wyobrazić jakim wyzwaniem byłoby wprowadzenie tego do MotoGp – trzeba by przeprojektować zupełnie silniki, to olbrzymie koszty dla producentów do uruchomienia projektów rozwojowo-badawczych.

      Np silnik Hondy w MotoGP, dopiero zaczął odzyskiwać oddech po zmianach regulaminu sprzed kilku lat…

      Natomiast widziałem fajny filmik Mercedesa (który jako pierwszy wprowadził tę technologię do F1), jakiś czas temu który opisywał projekt i jego efektywność – byłem zdumiony, gdy okazało się, że efektywność spalania w tej jednostce sięga aż 50%.
      Większa moc, mniejsze spalanie, mniejsza emisja – zupełnie niezwykła technologia :)

      • Oczywiście chodziło o efektywność energetyczną (ze) spalania :)

      • Dzięki za odpowiedź.
        ps. Hondziarze nie tyle byli zacofani w technologii Turbulent Jet Ignition (chociaż tak, na początku) co uparci we wprowadzeniu jej do swojego silnika. (dostali ją po cichu od Merca tak jak wcześniej Ferrari, dzięki za kulisowym działaniom Eclestona, dysproporcja w osiągach psuła Mu widowisko) Swego czasu pytani o to ludzie z Mercedesa, sami byli zdziwieni oporem ze strony Hondy w jej implementacji, ale to Japończycy u nich to standard.

  2. no chyba jednak honda nie tak słabo patrząc po czasie crutchlowa chociaz to tylko testy i w sumie nic nie wiadomo

  3. Testy jak testy,bardziej chodzi o ustawienia,zmiany ,poprawki itp. a czasy to tak przy okazji ;-)

  4. Aprilia bardzo ładnie, czekać tylko teraz na Iannone i mogą być mocni w tym sezonie.

    • W tym to raczej nie bo ja rozumiem że mocny oznacza wtedy kiedy się walczy o zwycięstwo, no ale spodziewam się dużej poprawy i walki o miejsca 5-10 w każdym wyścigu. Natomiast według analizy MotoGP.com najlepszymi zawodnikami na dłuższym dystansie byli A.Espargaro, Rins i chyba jeszcze Viniales więc może są jakieś podstawy żeby twierdzić że Aprilia będzie bardzo mocna (ale raczej nie będzie bo w tym sezonie będą mieli mocno przebudowane Moto o innej charakterystyce i to Moto będzie potrzebowało mocnej przebudowy) ale też na pewno Marquez nie pokazał pełnych możliwości i nie wiemy też czy np zawodnicy Ducati nie jeździli z dodatkowym balastem

      • Oczywiście masz rację, ale pisząc “mocny” chodziło mi właśnie o dużą poprawę względem wcześniejszych sezonów ( oczywiście nie spodziewam się jakiś regularnych zwycięstw). Bardzo kibicuje Aleixowi i jego słowa “Trochę przypomina mi to motocykl ekipy Forward Yamaha, którym jeździłem sześć lat temu i to pozytywne, ponieważ uważam, że była to jedna z najlepszych maszyn, jaką kiedykolwiek miałem.” oraz “Pokonałem dwunascie okrążeń regularnie w 1:59 min, ale w dalszej pracy przeszkodziły problemy z wydechem.” napawają optymizmem. Oczywiście optymizm gdy chodzi o powtarzalność czasów, a nie o problemy techniczne ;-).

  5. Czy to honda czy Yamaha to Lorek daleko

  6. Cal od kilku już sezonów mówi to samo ,że Honda gorzej skręca niż rok wcześniej W takim razie jak skręcał że wykręcił drugi czas..?

  7. Fajnie Quartararo, widać że nie traci tej swojej umiejętności bycia najszybszym na jedno kółko, na “fulla”, teraz trzeba poczekać aż przełoży to na wyniki w wyścigu. Dziś już naprawdę piękny czas – już na poziomie tego z kwalifikacji. Oznacza to że momentalnie “przesiadł” się na motocykl nowszy o dwa sezony i już ma te same czasy. Będzie dobrze :)
    Vinales – myślę że jest znowu o krok dalej i to on chyba pokazuje że M1-ka faktycznie zyskała na prędkości. Przejechał “zwycięski wyścig” i miał czasy ponizej tych z własnej wygranej a jednocześnie uzyskiwał wyższe prędkości – i to znacznie, bo spokojnie przekraczał 320kmh.
    Szkoda że dziś nie wypuścili już Pedrosy – wydaje mi się że jego czas wprowadził dużo zamieszania :). Pod każdym kątem patrzenia jest to “Ciekawy” przypadek :). Bo Pedrosa zapewne dziś pobiłby Pola w czasach, więc kurde, no aż szkoda mieć takiego zawodnika tylko w “rezerwie” a na torze męczyć się z zawodnikami którzy jadą wolniej :). To oczywiście pozytywny ból głowy – ale na miejscu Oliveiry albo innych Bradów to mocno bym się stresował wiedząc ze dziadek, który odchodził z motoGP jako wieczny przegrany, jak chce to bije ich wyniki na głowę i potrafi jechać całkiem szybko. Ogólnie czasy Pedrosy i Pola pokazują że jednak na tym torze KTM się poprawił – nie wiem czy to naprawdę oznacza tak wiele jak w wypowiedzi Pola w “after the flag” ale daje to do myślenia. Coś tam poprawili, bo poprzedni motocykl nie był w stanie na tym torze jechać tak szybko ani w testach ani w GP.
    Ducati, które rok temu rządziły tu w testach i nokautowały czasami teraz dziwnie daleko.

  8. Trzeba zaczekać jeszcze na testy w Katarze One wiele powiedzą

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
130 zapytań w 0,494 sek