Home / MotoGP / Testy MotoGP, Walencja: Vinales na czele, Marquez udanie debiutuje na Ducati

Testy MotoGP, Walencja: Vinales na czele, Marquez udanie debiutuje na Ducati

Maverick Vinales (Aprilia) uzyskał we wtorek najlepszy czas podczas posezonowych testów MotoGP na torze w Walencji. W sumie na tor wyjechało dziś 23 zawodników, a największe poruszenie wzbudził oczywiście Marc Marquez, który pierwszy raz w swojej karierze pojechał na innej maszynie niż Honda.

Wydaje się, że Marquez dobrze odnalazł się na Desmosedici, ale oczywiście testy trudno uznać za miarodajne, bo niektórzy z zawodników bardziej skupiali się na sprawdzaniu silników, ram i podwozi na przyszły rok, niż na uzyskiwaniu konkurencyjnych czasów. Zwłaszcza ci fabryczni.

Stawka była jednak mimo to bardzo mocno ściśnięta, i aż 16 zawodników zmieściło się w jednej sekundzie. Ta sztuka nie udała się jedynemu debiutantowi w gronie – Pedro Acoście, który miał okazję posmakować jazdy na GasGasie. Tylko chwilę jeździł Aleix Espargaro, który odczuwa skutki kontuzji.

Kliknij, aby pominąć reklamy
Wyniki testów
RIDER NAT TEAM TIME LAP SPEED
1 = Maverick Viñales SPA Aprilia Racing (RS-GP) 1m 29.253s 73/86 330.5
2 ^13 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16) +0.028s 51/51 337
3 ˅1 Marco Bezzecchi ITA VR46 Ducati (GP) +0.093s 58/62 337
4 ˅1 Marc Marquez SPA Gresini Ducati (GP) +0.171s 46/49 335.4
5 ^1 Raul Fernandez SPA Aprilia (RS-GP) +0.263s 58/64 333.7
6 ˅2 Alex Marquez SPA Gresini Ducati (GP) +0.385s 53/56 332.1
7 ˅2 Fabio Di Giannantonio ITA VR46 Ducati (GP) +0.409s 51/60 330.5
8 ˅1 Enea Bastianini ITA Ducati Lenovo (GP) +0.543s 53/56 333.7
9 ^9 Jack Miller AUS Red Bull KTM (RC16) +0.648s 56/62 330.5
10 ^6 Luca Marini ITA Repsol Honda (RC213V) +0.703s 68/72 328.9
11 ˅3 Francesco Bagnaia ITA Ducati Lenovo (GP) +0.717s 35/51 337
12 = Fabio Quartararo FRA Monster Yamaha (YZR-M1) +0.769s 59/63 332.1
13 ˅4 Joan Mir SPA Repsol Honda (RC213V) +0.798s 58/69 333.7
14 ˅4 Augusto Fernandez SPA Tech3 GASGAS (RC16) +0.824s 66/72 327.4
15 ˅4 Jorge Martin SPA Pramac Ducati (GP) +0.899s 36/51 335.4
16 ˅3 Franco Morbidelli ITA Pramac Ducati (GP) +0.953s 60/69 332.1
17 ˅3 Johann Zarco FRA LCR Honda (RC213V) +1.030s 45/61 330.5
18 ˅1 Pedro Acosta SPA Tech3 GASGAS (RC16)* +1.223s 70/70 332.1
19 ^2 Alex Rins SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +1.311s 45/54 330.5
20 ˅1 Cal Crutchlow GBR Yamaha Test Rider (YZR-M1) +1.512s 63/74 330.5
21 ˅1 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +1.723s 54/63 328.9
22 = Aleix Espargaro SPA Aprilia Racing (RS-GP) +3.059s 8/17 328.9
23 = Lorenzo Savadori ITA ApriliaTest Rider (RS-GP) +3.431s 8/27 325.8

Źródło: crash.net

Kliknij, aby pominąć reklamy

AUTOR: Paweł Krupka

Fan sportów motorowych każdego rodzaju - w szczególności Formuły 1, poprzez wyścigi motocyklowe, rajdy samochodowe, a na żużlu kończąc. Na portalu MOTOGP.PL regularnie od 2009 roku.

komentarzy 35

  1. Każdy czekał na ten ponowny uśmiech od MM, powrót do frajdy i przyjemności z jazdy. Wszyscy chcemy dobrego widowiska i oby takie się szykowało trzymamy kciuki za kosmitę oraz oby przez cały sezon dopisywało zdrowie;)

  2. ten błysk w oku i uśmiech po 7 okrązeniach chyba mówi wszystko

  3. W sobotę na Hondzie pojechał chyba szybciej, co nie zmienia faktu, że czekam na fajne pojedynki :)

  4. Faktycznie pojechał szybciej, ale czas z testów zrobił dosłownie po kilkunastu okrążeniach na nieznanym moto i dodatkowo nie holował się za nikim! To dobrze wróży na nowy sezon!

  5. To tylko testy, ale z marszu jest czwarty i szybszy od Alexa.

    • Przeciez to oczywiste i każdy kto nie jest jego anty- (psycho)fanem (np Mr. Berylowy…) to wiedział juz przed testami.
      Cal powiedział, że wszyscy pozostali mogą się udać do domów a kto jak kto, ale on wie coś więcej.

      • Wydaje mi się że jedyne z czym może przegrać Maqu, to jego własna głowa. Z drugiej strony, rywale sroce spod ogona nie wypadli, idzie też nowe, a jak to zawsze bywało – na każdego kozaka znajdzie się większy kozak..

        • Jakich ma rywali?
          Peco to drobiazg a nie rywal, może Martin i Binder tylko, ale obaj często za bardzo się zgrzewają i łatwo ich ograć a Binder ma za słaby sprzęt jeszcze.

          • Mocne słowa jak na opis aktualnego, dwukrotnego mistrza świata, który potrafił sobie na spokojnie czekać na 5 miejscu aż się leszcze wysypią i na luzie dojeżdżać tam, gdzie chciał. A przez pierwsze pół sezonu jak budował przewagę to reszta nie bardzo wiedziała gdzie się gość podział :D

          • @tłusty, „miszczu” co się kropeczkami podpisuje wie lepiej kto co warty xD

          • A jakich miał rywali, gdy Honda była konkurencyjna, a wygrywali kierowcy na Suzuki i Yamasze?
            Czytam z uśmiechem entuzjastyczne wpisy fanów MM, którzy po jednym treningu przyznali mu tytuł :)

  6. To nie tak chyba do końca bo każdy z tych zawodników na testach Testuję nowe dla siebie motocykle lub też rozwiązania więc nie tylko Marc jedzie na nowym.
    No i jeśli w tę stronę patrzeć to najlepszy na testach był Maverick?
    Chociaż i tak Przyznaję że Marq Jest chyba najlepszy przynajmniej umiejętności ma najlepsze i czucie motocykla niestety traci przez swoją jeszcze nadal gorącą głowę

  7. Powiedziałbym nawet że Marq jedzie na najbardziej dopracowanym motocyklu w poprzednim sezonie

    • Ale zrobiony pod niego, czy nie pod niego?
      Już delikatnie zmienia sie narracja „valentynowców”- już się pojawiają zajawki, że nawet jak Marc zdobędzie tytuł to motocykl idealnie przygotowany i każdy by zdobył itp..itd…Jak zdobędzie tytuł to napiszą, że pewnie fartem i doktor był i tak lepszy.
      W sumie to mają rację, bo Peco to właśnie „każdy”.

  8. Generalnie chyba – sądząc po wypowiedziach po testowych – większość zawodników zadowolona. Marc nie ukrywa radochy. Acosta zachwycony mimo małej gleby. Trochę mało radosny Quartarao. I ten wynik Aplilii –
    Viniales #1, Aleix #23 .

    • Czytałeś relacje z testów, czy tylko przejrzałeś wyniki? Gdybyś czytał wiedziałbyś że Aleix przejechał tylko kilka okrążeń i przerwał udział w testach. Jego wynik się nie liczy i nikt poważny go nie komentuje.

      • Niezła logika- z przeglądania tylko wyników wywnioskowalem jak zareagowali Marc i Acosta? Poza tym napisałem o wynikach Aprilii. Jeżeli Aleix przejechał tylko kilka okrążeń to też jest wynik. Słaby, bo albo zawodnik nie dał rady albo moto albo oba te czynniki. Kumasz ?

  9. Na tych testach pozytywnie wypadli M. Marquez i L. Marini.

    Marquez tyle lat jeździł na Hondzie i tutaj proszę dosiada Ducati i szybko go ogarnia, ale jak wiadomo to tylko testy pożyjemy zobaczymy jak będzie dalej.

    Marini też ładnie w pierwszej dziesiątce, jadąc na Hondzie lepiej wypadł niż Mir Zarco i Nakagami.

    Mavericka Viñalesa pod uwagę nie biorę najwięcej okrążeń zrobił na testach, bo aż 73 najwięcej w stawce, ale jak wiadomo w wyścigach po prostu go nie widać.

  10. dajcie Peco na średni motocykl,i zobaczymy czy jest taki dobry!

  11. Powiedziałbym, że Marquez stosunkowo mało kółek przejechał. Czyżby często zmienia ustawienia? A, może szybciej wie pewne rzeczy o motocyklu niż niektórzy?

  12. Wszyscy tak psioczą na tę Hondę cały czas twierdzą że Marq jest w pierwszej dziesiątce a reszta na hondach gdzieś w końcu stawki Ale chyba większość zapomniała że ta konstrukcja była rozwijana tylko i wyłącznie pod Mm, to chyba nie dziwne że sobie radzi na niej lepiej niż inni.

  13. Z całego testu chyba najmniej zadowoleni kierowcy Yamahy, jednak spodziewałem się więcej bo mimo że nikt z nas nie wie co było priorytetem w ich i nie tylko ich testach to jednak każdy zawodnik raczej chciał też poznać tempo nowej czy poprawionej konstrukcji względem innych.
    Co do chyba najbardziej interesującej dla wszystkich kwestii tempa MM to wynik do przewidzenia. Najbardziej prawdopodobne że będzie w czołówce ale nie wygra tym bardziej z jakąś kosmiczną przewagą kilku dziesiątych sek. nad wg. niektórych maluczką resztą
    Wszyscy nawet psycho antyfani którzy myśleli że będzie zamiatał tyły wiedzą że ma ogromny talent mimo że można go nie lubić za czasami generalnie słabe zachowanie na torze
    Przesiadł się jednak na zupełnie inny motocykl, znacznie lepszy ale po wielu latach na jednej marce a każdy kto miał przyjemność na torze (przynajmniej po kilkanaście kółek) z motocyklami różnych marek wie że to zmienia wszystko, niezależnie od tego którym finalnie wykręcisz najlepszy czas.
    Od zachowania w zakrętach (ustawienie do apexu, przyczepność na krawędziach , na wyjściu), hamowaniach, przyspieszeniach itd. itp. a to wymaga zupełnie innych ustawień tak motocykla jak i siebie na nim.
    Dlatego skrajnych kibiców tak pro jak i anty pewnie trochę d… boli ale jego wynik był jak najbardziej do przewidzenia
    Wszystko i tak okaże się w przyszłym sezonie
    Mega emocji nam wszystkim życzę

Dodaj komentarz

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
174 zapytań w 41,624 sek