MotoGP przygotowuje się na ograniczenie dni testowych w trakcie roku. W sezonie 2020 nie będzie tradycyjnych, posezonowych testów w Walencji, które odbywały się tuż po ostatnim grand prix. Sezon 2021 to kolejne wielkie zmiany.
Z perspektywy kibiców były to niewiarygodnie interesujące wydarzenia, bowiem mieli oni w ten sposób szanse na zobaczenie zawodników na nowych dla siebie maszynach, w nowych zespołach. Na szczęście zostają testy w Jerez, rozgrywane w listopadzie.
Wszystko to z przygotowaniem kalendarza na przyjęcie większej liczby wyścigów w sezonie. Do harmonogramu będą włączone następne wyścigi i już niedługo po raz pierwszy w historii liczba rund przekroczy 20.
Testy MotoGP w sezonie 2020:
Sepang – luty 2-4 (shakedown)
Sepang – luty 7-9 (oficjalne testy przedsezonowe)
Katar – luty 22-24 (oficjalne testy przedsezonowe)
Jerez – maj 4 (testy powyścigowe)
Barcelona – czerwiec 8 (testy powyścigowe)
KymiRing – czerwiec 15-16 (testy Michelin, tylko zespoły testowe)
Misano – wrzesień 15-16 (testy śródsezonowe)
Jerez – listopad 19-20 (testy posezonowe)
Z kolei w 2021 roku zabraknie testów przedsezoniwych w Katarze.
Źródło: motorsport.com
Co z torem w Brnie – dogadali się już czy „rozmowy trwają” ? Zazwyczaj po wyścigu odbywały się tam testy.
Dobrze rozumiem, że tych testów 2 dni po wyścigu w Walencji (co nawet BT Sport nadawało) nie będzie, za to jakieś inne posezonowe na Jerez będą 4 dni po GP Walencji?
@gzehoo Posezonowe w Jerez będą jak były, tylko bliżej Walencji niż do tej pory (teraz różnica chyba 2 tygodnie była)