Zawodnicy Hondy nie dali rywalom żadnych szans podczas pierwszego dnia jazd na obiekcie Twin Ring Motegi. Ostatecznie wywalczyli oni cztery pierwsze pozycje, ale niedaleko nich byli także i Jorge Lorenzo oraz Nicky Hayden.
Cała pierwsza szóstka podczas FP2 pojechała przynajmniej o kilka dziesiątych sekundy szybciej aniżeli podczas porannej (czasu lokalnego) sesji treningowej. Przy całkiem ładnej, chociaż mglistej pogodzie, najlepszy czas uzyskał Dani Pedrosa. Nieznacznie wyprzedził on swoich dwóch team-partnerów – Casey’a Stonera i Andreę Dovizioso. Dodatkowo trio zespołu Repsol Honda jako jedyne zeszło z czasem poniżej 1’47. Cztery dziesiąte wolniej od liderującego Hiszpana pojechał kolejny zawodnik Hondy – Marco Simoncelli. Pół sekundy wolniejszy od najszybszego #26 był v-ce lider klasyfikacji generalnej Jorge Lorenzo, a czołową szóstkę uzupełnił Nicky Hayden.
Dani Pedrosa, pierwsze miejsce, 1’46.790, 37 okrążeń
Wykonaliśmy naprawdę dobrą robotę; rano obraliśmy dobry kierunek pracy, co pozwoliło nam znacznie poprawić się po południu. Pojechałem w drugiej sesji szybciej o sekundę niż w pierwszej, co jest bardzo ważne. Jutro postaramy się ulepszyć jeszcze nasze ustawienia, być może pogoda nieco się zmieni, więc musimy być naprawdę uważni. Jutro może padać, ale nawet jeśli tak się stanie, to już jesteśmy dobrze przygotowani jeśli chodzi o suche ustawienia. Wszyscy pracujący tutaj na Motegi wykonali naprawdę dobrą pracę, przyczepność jest znacznie lepsza aniżeli w ubiegłym roku. To właśnie dlatego czasy tak bardzo poprawiły się w stosunku do poprzedniego sezonu.
Casey Stoner, drugie miejsce, 1’46.844, 31 okrążeń
Motocykl spisywał się dziś naprawdę nieźle, a popołudniową sesję zaczęliśmy praktycznie z identycznymi ustawieniami co rano. Czułem się w porządku na maszynie, ale wiedziałem, że możemy się poprawić. Niestety poszliśmy w nieco złym kierunku, przez co ciężko mi było skręcać w ostatnich dwóch zakrętach. Nie mieliśmy jednak już czasu na dokonanie zmian. Wiemy w jakim kierunku chcemy iść, więc jutro liczymy na dokonanie małych poprawek. Nowa nawierzchnia jest naprawdę bardzo dobra, a poziom przyczepności jest niesamowity. Świetnie jest ścigać się tutaj na Hondzie, na jej domowym obiekcie i przed lokalnymi fanami. Liczymy więc na dobre kwalifikacje i odpowiednie przygotowanie do niedzielnego wyścigu.
Andrea Dovizioso, trzecie miejsce, 1’46.952, 41 okrążeń
Jestem bardzo zadowolony z dzisiejszego dnia. Wszyscy zawodnicy Hondy byli szybcy, a dodatkowo jesteśmy blisko siebie. Nowy asfalt jest naprawdę dobry, wyczucie maszyny dzięki temu jest zupełnie inne niż w poprzednim sezonie. Co prawda jest wiele nierówności, nawet więcej niż w poprzednim roku, ale i tak jesteśmy szybsi niż przed rokiem. Uczucie co do opon jest zupełnie inne niż w poprzednim sezonie, a największym problemem jest znalezienie przyczepności tyłu na wejściach w zakręty. To jest obszar, w którym chcemy się jutro poprawić.
Marco Simoncelli, czwarte miejsce, 1’47.188, 34 okrążenia
Te sesje potoczyły się dla nas naprawdę dobrze. Po południu wypróbowaliśmy kilka nowych rzeczy, które pomogły mi lepiej czuć się na hamowaniach. Nadal szukamy odpowiednich ustawień przedniego zawieszenia, dziś wypróbowaliśmy czegoś, ale nie spisywało się to tak, jak powinno. Dlatego też podczas jutrzejszej sesji wykorzystamy ustawienia przeciwne do tych dzisiejszych. Mieliśmy też kłopoty ze szybkim zużywaniem się opon, by zdzierały się one równomiernie przez cały dystans wyścigowy. Nadal brakuje mi około trzech dziesiątych sekundy, by tempem zbliżyć się do Pedrosy i Stonera, więc będziemy pracować by zmniejszyć tą różnicę.
Jorge Lorenzo, piąte miejsce, 1’47.310, 34 okrążenia
Podczas drugiej sesji znacznie poprawiliśmy czasy względem porannego treningu, ale to wciąż za mało, bo konkurencja jest tu naprawdę silna. Wygląda na to, że ten weekend będzie bardzo ciężki jeśli chodzi o walkę o podium i zwycięstwo. Na chwilę obecną próbujemy kilku rzeczy w motocyklu, by poprawić stabilność na hamowaniach i wejściach w zakręty. Znaleźliśmy coś dobrego, ale to wciąż za mało, musimy jeszcze się poprawić! Zająłem ostatecznie piąte miejsce, ale mogło być gorzej.
Nicky Hayden, szóste miejsce, 1’47.381, 38 okrążeń
Dobrze bawiłem się dzisiaj jeżdżąc na motocyklu, co jest naprawdę ważne. Poranna sesja była fajna i zachęcająca do dalszej pracy, mogłem jeździć naprawdę komfortowo, a podczas całego dnia nie wykonaliśmy wielu zmian. Stale byłem nieco szybszy, ale po południu rywale wykonali duży krok do przodu. Z pewnością notowaliśmy w tym roku gorsze piątkowe sesje, ale przed nami nadal długa droga, jeśli w niedzielę chcemy być bliżej czołówki. Mamy kilka małych pomysłów na to, by się poprawić podczas hamowań. Ducati bardzo ciężko dla nas pracuje, więc fajnie byłoby wywalczyć rezultat, na który wszyscy zasługują.
Już jutro o godzinie 3:10 naszego czasu zawodnicy klasy MotoGP wezmą udział w ostatnim treningu wolnym na torze Twin Ring Motegi. Sesja ta potrwa, tradycyjnie już, czterdzieści pięć minut. Tymczasem kwalifikacje zaplanowano na jutrzejszy poranek w Polsce – a dokładniej na godzinę 6:55. Trening ten zadecyduje o ustawieniu kierowców na starcie niedzielnego wyścigu. Zanim jednak w niedzielę zawodnicy o 8:00 ruszą do walki o punkty w Grand Prix Japonii, o 2:40 czeka ich jeszcze dwudziestominutowa sesja warm-up.