Home / MotoGP / Upadek i najlepszy czas w FP3 dla #1

Upadek i najlepszy czas w FP3 dla #1

Podczas trzeciego, ostatniego treningu wolnego na torze Le Mans ponownie najszybszy był Casey Stoner. Australijczykowi w uzyskaniu półsekundowej przewagi nad rywalami nie przeszkodziła nawet niegroźna wywrotka zaliczona w połowie sesji. Trzeci raz w ten weekend na deskach wylądował też Mattia Pasini.

Od czasu ogłoszenia, że przechodzi na emeryturę po obecnym sezonie, z barków #1 ubyło jakby trochę presji. Mimo, że to jego ostatni rok w MotoGP, nie zamierza on wcale zwalniać tempa, co pokazał także i w FP3. Uzyskał on bowiem, jako jedyny, wynik poniżej bariery 1’34. I choć był on nieco gorszy niż wczoraj, to i tak dał Stonerowi pierwsze miejsce z przewagą pół sekundy nad kolejnym rywalem. W tak dobrej jeździe nie przeszkodziła mu nawet przesiadka w połowie sesji na zapasowy motocykl po tym, jak upadł w szykanie w połowie okrążenia.

Za Casey’em znalazło się aż trzech zawodników Yamahy, ale to Cal Crutchlow był spośród nich najszybszy i zajął drugie miejsce. Brytyjczyk był wolniejszy od obrońcy tytułu o 0.480sek, a plasującego się za nim Andreę Dovizioso wyprzedził o zaledwie 0.004sek! Tym samym duet ekipy Monster Yamaha Tech3, dla której jest to domowa runda, ponownie pokazał się z bardzo dobrej strony. Tuż za tą dwójką znalazł się jednak jeżdżący na fabrycznej M1-ce – Jorge Lorenzo.

Ponownie bardzo szybki był Alvaro Bautista, który wczoraj znalazł całkiem niezłe ustawienia swojej RC213V, a dziś udowodnił, że czwarte miejsce w FP2 nie było przypadkiem. Zawodnikowi teamu San Carlo Honda Gresini do poprzedzającego go #99 zabrakło zaledwie 0.015sek, a przy okazji o nieco ponad jedną dziesiątą sekundy wyprzedził, ścigającego się na fabrycznej Hondzie, Daniego Pedrosę. Po dobrych wynikach wczoraj, dziś Hiszpan nieco zawiódł swoim szóstym miejscem i ponad półsekundową stratą do swojego team-partnera.

Czołową dziesiątkę uzupełnili tymczasem zawodnicy Ducati, spośród których tym razem najszybszy był Valentino Rossi. Włoch stracił do pierwszego miejsca osiem dziesiątych sekundy, a więc o 0.5sek mniej aniżeli wczoraj. Na dziewiątej lokacie znalazł się team-partner #46 z fabrycznej ekipy producenta z Bolonii – Nicky Hayden, który wczoraj miał pewne problemy z podsterownością. Pomiędzy tym duetem znalazł się tymczasem Hector Barbera, którego od „The Doctora” oddzieliły trzy dziesiąte, a sam Hiszpan jako pierwszy nie pobił bariery 1’35. Dziesiąty był natomiast Karel Abraham, który w końcu dokonał pewnego postępu.

Stawkę kierowców jeżdżących na prototypach uzupełnili natomiast dwaj zawodnicy, którzy mocno ze sobą walczyli w trakcie wyścigu w Portugalii. Mowa oczywiście o Benie Spiesie i Stefanie Bradlu. Amerykanin po udanych treningach wczoraj, tym razem był dopiero jedenasty i po raz kolejny nie jeździł na Yamasze tak, jakby tego chciał. Niemiec z ekipy LCR Honda MotoGP ma natomiast pewne problemy z ramionami, niczym jeszcze niedawno Stoner, i być może już w przyszłym tygodniu przejdzie prosty zabieg, który zapobiegnie temu syndromowi. Póki co miejsce numer dwanaście dla #6 i strata półtorej sekundy do lidera.

Raz jeszcze, tak jak we wczorajszych treningach, górą spośród kierowców CRT był Randy de Puniet, faworyt miejscowej publiczności. Francuz jeżdżący na ART stracił sekundę do poprzedzającego go Bradla, a swojego team-partnera z ekipy Poert Electronics Aspar – Aleixa Espargaro (siedemnasty) pokonał o ponad sekundę. #14 znajdującego się za nim Michele Pirro, jeżdżącego na FTRze z silnikiem Hondy, wyprzedził o niecałe trzy dziesiąte sekundy. Zawodnik ekipy San Carlo Honda Gresini jako ostatni pobił barierę 1’37, a piętnastego Yonny’ego Hernandeza pokonał o blisko pół sekundy.

Stawkę kierowców, którzy nie wylądowali dziś na deskach uzupełnili tymczasem James Ellison, Ivan Silva oraz Chris Vermeulen. Brytyjczyk w końcu zaczął jeździć na swoim motocyklu ART nieco lepiej, a Hiszpan nadal „przeskakuje” z motocykla z ramą FTR na ten z podwoziem Inmotec, ciągle je porównując. Tym razem team-partner jedynego Kolumbijczyka w stawce z ekipy Avintia Blusens był dziewiętnasty, a debiutującego na CRT Australijczyka pokonał o ponad sekundę. #7 zastępuje w ekipie NGM Mobile Forward Racing kontuzjowanego Amerykanina Colina Edwardsa.

Na deskach, poza Stonerem, już na początku sesji znaleźli się dwaj Włosi. Najpierw wywrócił się, na szczęście nie nabawiając kontuzji, Danilo Petrucci. W niedługim czasie zawodnik teamu Came IodaRacing Project wrócił na zapasowym motocyklu i uzyskał szesnasty czas.

Chwilę później, w pierwszej szykanie, high-side’a zaliczył Mattia Pasini, który na dodatek został uderzony przez swoje ART. #54 nie wyjechał do końca sesji, a dodatkowo zdiagnozowano u niego złamaną kość śródstopia w lewej nodze, a także uraz lewego nadgarstka. Udział w kwalifikacjach zawodnika teamu Speed Master, który upadał w każdym z treningów wolnych we Francji, stanął pod znakiem zapytania.

Zachęcamy też do typowania Grand Prix Francji w naszej Lidze Typerów. Typowania kwalifikacji oraz wyścigów w klasach Moto2 i MotoGP kończą się pięć minut przed startem danej sesji/zmagań!

 

Wyniki trzeciej sesji treningowej we Francji:
1. Casey Stoner      (AUS)  Repsol Honda Team          RC213V        1’33.945
2. Cal Crutchlow     (GBR)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        1’34.425
3. Andrea Dovizioso  (ITA)  Monster Yamaha Tech3       YZR-M1        1’34.429
4. Jorge Lorenzo     (SPA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’34.456
5. Alvaro Bautista   (SPA)  San Carlo Honda Gresini    RC213V        1’34.471
6. Dani Pedrosa      (SPA)  Repsol Honda Team          RC213V        1’34.636
7. Valentino Rossi   (ITA)  Ducati Team                GP12          1’34.757
8. Hector Barbera    (SPA)  Pramac Racing Team         GP12          1’35.081
9. Nicky Hayden      (USA)  Ducati Team                GP12          1’35.261
10. Karel Abraham    (CZE)  Cardion AB Motoracing      GP12          1’35.328
11. Ben Spies        (USA)  Yamaha Factory Racing      YZR-M1        1’35.423
12. Stefan Bradl     (GER)  LCR Honda MotoGP           RC213V        1’35.468
13. Randy De Puniet  (FRA)  Power Electronics Aspar    ART           1’36.389 *
14. Michele Pirro    (ITA)  San Carlo Honda Gresini    FTR-Honda     1’36.666 *
15. Yonny Hernandez  (COL)  Avintia Blusens            FTR-Kawasaki  1’37.138 *
16. Danilo Petrucci  (ITA)  Came IodaRacing            Ioda-Aprilia  1’37.666 *
17. Aleix Espargaro  (SPA)  Power Electronics Aspar    ART           1’37.692 *
18. James Ellison    (GBR)  Paul Bird Motorsport       ART           1’37.940 *
19. Ivan Silva       (SPA)  Avintia Blusens            BQR-Kawasaki  1’38.344 *
20. Chris Vermeulen  (AUS)  NGM Mobile Forward Racing  Suter-BMW     1’39.507 *
21. Mattia Pasini    (ITA)  Speed Master               ART           1’46.663 *
* zawodnik CRT

AUTOR: nelka-23

Zainteresowana wszelkiego rodzaju sportami motorowymi, głównie MotoGP, WSBK oraz F1. Studentka Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej. Z portalem MOTOGP.PL związana od maja 2006 roku, od 2012 współpracująca z zespołem LCR Honda startującym w MotoGP.

komentarze 2

  1. Vale ma calkiem fajne tempo :)

  2. wale to juz nikogo nie interesuje. Dajcie sobie spokoj

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
119 zapytań w 0,440 sek