Home / MotoGP / Walka z maszyną o piąte miejsce!

Walka z maszyną o piąte miejsce!

Andrea Dovizioso, debiutujący w barwach Repsol Honda, zalicza udany start w wyścigu otwierającym zmagania w królewskiej klasie. Piąta pozycja, 11 punktów …dobrze wygląda na papierze. Niestety jazda młodego Włocha wyglądała bardziej na walkę zAndrea Dovizioso, debiutujący w barwach Repsol Honda, zalicza udany start w wyścigu otwierającym zmagania w królewskiej klasie. Piąta pozycja, 11 punktów …dobrze wygląda na papierze. Niestety jazda młodego Włocha wyglądała bardziej na walkę z własną maszyną niż konkurencją.

Po sobotnich kwalifikacjach „Dovi” zapewnił sobie start z pierwszego rzędu jednak nie ruszył do wyścigu najlepiej. Pomimo tego zdołał przebić się do przodu jadąc przez kilka dobrych okrążeń na trzeciej pozycji. Problemy z prowadzeniem i przyczepnością odbiły się na coraz gorszych czasach. Najpierw wykorzystał to Lorenzo później Edwards. „Dovi” oddawał swoją pozycję bez prób kontrataku.

”Nie byłem w stanie wchodzić tak szybko w zakręty jak robiłem to podczas treningów i naprawdę nie wiem co było tego przyczyną. Nigdy nie miałem podobnego problemu. Musiałem pomagać sobie uślizgiem tylnego koła dlatego po pięciu czy sześciu okrążeniach moja opona była mocno zużyta.”

”Nigdy wcześniej nie mieliśmy takiego problemu podczas treningu oraz przedsezonowych testach, więc musimy zrozumieć co jest tego przyczyną oraz popracować nad przystosowaniem maszyny do opon. Stoczyliśmy bardzo ciężką walkę dzisiaj (czyt. poniedziałek) i jestem zadowolony, że wiele nauczyliśmy się podczas treningów oraz wyścigu. Teraz będziemy analizować zdobyte dane i ciężko pracować do następnego wyścigu w Japonii.

Warto dodać, iż Andrea zaliczył najlepszy wynik spośród kierowców Hondy (4 w kwalifikacjach, 5 w wyścigu). „Dovi” bardzo dobrze sobie radzi z wielką presją, która spoczywa na jego barkach po przejściu do Repsol Honda. Przesiadka na fabryczny motocykl uwidocznił nowe problemy dla Andrei związane z większą mocą maszyny, która przekłada się bezpośrednio na prowadzenie i inne zachowanie się motocykla na torze. Włoch otwarcie przyznaje, iż główny problem stanowi ogumienie: ” Problem wynika z tego, że nie mieliśmy dobrego ustawienia dla opon Bridgestone i musimy nad tym popracować w Japonii”. Proces adaptacji nowych gum w porównaniu do innych teamów przychodzi Repsol Hondzie wyjątkowo trudno. Miejmy nadzieje, że jednak uporają się z problemami, co pozwoli #4 rozwinąć skrzydła.

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
119 zapytań w 1,057 sek