Już we wtorek (10.03.09) pierwsze testy swoich nowych motocykli przeprowadzą w Hiszpanii zawodnicy Yamaha Motor Deutschland, Łukasz Wargala i Andrzej Pawelec.
Polacy, którzy przygotowują się do startu w prestiżowych Motocyklowych Mistrzostwach NiemieJuż we wtorek (10.03.09) pierwsze testy swoich nowych motocykli przeprowadzą w Hiszpanii zawodnicy Yamaha Motor Deutschland, Łukasz Wargala i Andrzej Pawelec.
Polacy, którzy przygotowują się do startu w prestiżowych Motocyklowych Mistrzostwach Niemiec klasy IDM Superbike, przez trzy dni jeździć będą po torze Albacete, skąd następnie udadzą się na dwudniowe testy w Walencji.
Łukasz Wargala, który w tym roku zadebiutuje w IDM Superbike, w listopadzie zapoznał się już ze swoim nowym zespołem podczas testów w hiszpańskiej Kartagenie. Jazdy w Albacete i Walencji będą dla 25’latka ważnym sprawdzianem przed rozpoczynającym się pod koniec kwietnia sezonem. Zielonogórzanin zapozna się w ich trakcie z nową Yamahą R1 oraz ogumieniem Dunlop, ale jest przekonany, że aż pięć dni na torze wystarczy na znalezienie odpowiednich ustawień i dopasowanie pakietu do swoich potrzeb.
Andrzej Pawelec dla zespołu Michaela Galinskiego ścigał się już w poprzednim sezonie. Po roku nauki, sześciokrotny Mistrz Polski liczy na regularną walkę o czołowe pozycje. 29’latek z Nowego Tomyśla co prawda od ostatniej rundy minionego sezonu nie dosiadał motocykla wyścigowego, ale ostro trenował i jest gotowy na pięć wyczerpujących dni testów na dwóch najbardziej wymagających torach w Hiszpanii.
Dla obu zawodników nadchodzące jazdy w Albacete będą pierwszą okazją do zapoznania się z nową Yamahą YZF-R1. Motocykl w specyfikacji 2009 wykorzystuje rozwiązania zaczerpnięte wprost z modelu M1, prototypu, którym legendarny Valentino Rossi wywalczył rok temu swój szósty tytuł Mistrza Świata w królewskiej klasie MotoGP.
Głównym atutem nowej R1’ki jest silnik typu „big-bang”. Czterocylindrowa jednostka napędowa o mocy maksymalnej przekraczającej dwieście koni mechanicznych, wyposażona jest w wał korbowy o kącie rozwarcia czopów wynoszącym 90 stopni. Dzięki niemu maszyna zapewnia niesamowicie liniowy przyrost mocy, jednocześnie łagodniej obchodząc się z tylnym ogumieniem.
Na początku marca fabryczny zespół Yamahy potwierdził potencjał nowego motocykla dominując w pierwszej rundzie Mistrzostw Świata klasy Superbike. Na australijskim torze Phillip Island debiutujący w serii Amerykanin Ben Spies był najszybszy zarówno w kwalifikacjach, jak i w jednym z dwóch wyścigów. Wargala i Pawelec liczą, że nowa R1’ka także pomoże im w imponującej jeździe w IDM Superbike.
Łukasz Wargala:
„Podczas testów w Kartagenie byłem trochę wolniejszy od Niny, Joerga i Andrzeja. W Albacete i Walencji chciałbym tą stratę zredukować, ale nie to będzie najważniejsze. Przede wszystkim chcę nauczyć się jak najwięcej od zespołu, który jest jedną z najbardziej doświadczonych ekip w Niemczech. Szef teamu, Michael Galinski, obiecał mi, że bardzo dokładnie skupi się na mnie jako na debiutancie i w możliwie jak najlepszy sposób przygotuje do sezonu. Po raz pierwszy wsiądę także na nową R1’kę. Podobno jest niesamowicie szybka, dlatego pokładam w niej spore nadzieje. Świetny debiut Bena Spiesa w World Superbike potwierdza potencjał tego motocykla. Michael powiedział mi niedawno, że ta maszyna zrewolucjonizuje w tym roku wyścigi i bardzo na to liczę.”
Andrzej Pawelec:
„Po zimowej przerwie nie mogę doczekać się już pierwszego kontaktu z nową Yamahą. Nasz zespół pracował bardzo ciężko nad przygotowaniem R1’ek w specyfikacji 2009 i wiem, że cała ekipa ma w tym roku wysokie oczekiwania. Nigdy wcześniej nie jeździłem po torze w Albacete, ale cieszę się, że to od niego rozpoczniemy nasze przygotowania. Chcę się tam oswoić z nową maszyną i rozjeździć, a następnie sprawdzić, czy na dobrze mi znanej Walencji uda mi się pojechać szybciej niż podczas ubiegłorocznych testów. Mamy także sporo opon do przetestowania, więc czeka nas dużo pracy.”
Informacja prasowa