Home / MotoGP / Wargala po punkty na Sachsenringu

Wargala po punkty na Sachsenringu

Już w najbliższy weekend Łukasz Wargala, jedyny Polak w mistrzostwach Niemiec IDM Superbike, będzie walczył o swoje pierwsze punkty podczas czwartej rundy serii na torze Sachsenring.

Ulokowany niedaleko Drezna, tuż przy autostradzie A4 na przedmieściach ChemniJuż w najbliższy weekend Łukasz Wargala, jedyny Polak w mistrzostwach Niemiec IDM Superbike, będzie walczył o swoje pierwsze punkty podczas czwartej rundy serii na torze Sachsenring.

Ulokowany niedaleko Drezna, tuż przy autostradzie A4 na przedmieściach Chemnitz, tor Sachsenring to jeden z najwolniejszych i najbardziej technicznych obiektów w kalendarzu IDM Superbike. Trasa znana jest także doskonale z odbywającej się tam w lipcu Grand Prix Niemiec, rundy mistrzostw świata MotoGP, na której każdego roku pojawia się ponad dwieście tysięcy kibiców.

Trzy tygodnie przerwy od czasu trzeciej rundy na Nuerburgringu, na którym Wargali do pierwszych punktów zabrakły tylko dwie sekundy, dwudziestosześciolatek spędził nie tylko na odpoczynku, ale także ciężkich przygotowaniach do kolejnych wyścigów.

Dla zielonogórzanina będzie to już trzecia w karierze okazja do jazdy po torze, po którym ścigają się także zawodnicy mistrzostw świata MotoGP, z Valentino Rossim na czele. Rok temu Polak jeździł w czeskim Brnie, zimą testował w hiszpańskiej Walencji, zaś pod koniec sezonu wystartuje także w holenderskim Assen, na którym siódma runda Grand Prix odbędzie się za tydzień.

W klasyfikacji generalnej prowadzi zespołowy kolega Łukasza z ekipy Yamaha Motor Deutschland, Joerg Teuchert, który triumfował w pięciu z sześciu rozegranych wyścigów. Nina Prinz, jedyna kobieta w stawce i aktualna mistrzyni Europy kobiet, jest szesnasta na dwudziestu dziewięciu zawodników, którym udało się do tej pory zdobyć punkty. Wargala liczy, iż w niedzielę on również dołączy do tej grupy.

Jako iż runda IDM nie koliduje z mistrzostwami świata, w Saksonii pojawi się kilku zawodników znanych z Grand Prix. W ramach przygotowań do rundy MŚ, na Sachsenringu wystartują w klasie 125ccm: Stefan Bradl, Jonas Folger, Danny Webb, Randy Krummenacher i Jasper Iwema. W klasie Superbike wystartuje z kolei siedmiokrotny mistrz świata Formuły 1, Michael Schumacher, który wraca do formy po zimowym wypadku.

Czwarta runda Mistrzostw Niemiec tradycyjnie rozpocznie się od piątkowych treningów wolnych. Sobotnie kwalifikacje klasy Superbike odbędą się w sobotę w godzinach 10:30-11:10 i 15:05-15:45. Niedzielne wyścigi klasy Superbike odbędą się o 11:00 i 14:30, i będą liczyły po dwadzieścia jeden okrążeń każdy.

Półgodzinne podsumowanie czwartej rundy IDM Superbike obejrzeć będzie można na dostępnym w Polsce, niemieckojęzycznym kanale DSF w sobotę, dwudziestego siódmego czerwca, o godzinie 10:15.

Informacje o biletach można uzyskać pod niemieckim numerem telefonu: +49(0)3514433222. W piątek wstęp wolny, bilet weekendowy 32 Euro, w przedsprzedaży 28, a dzieci do lat dwunastu wstęp wolny. Więcej informacji na oficjalnej stronie serii IDM, idm.de oraz toru sachsenring-circuit.com.

Łukasz Wargala:
„Sachsenring to dla mnie kolejny nowy tor, ale w piątek będę miał do swojej dyspozycji cztery treningi wolne i chcę od razu ostro zabrać się do pracy. Oglądałem wyścigi MotoGP z ostatnich lat i poznałem konfigurację zakrętów dzięki grom wideo, dlatego nie jadę całkowicie w nieznane, ale też wiem, że czeka mnie sporo nauki szczegółów, bo to bardzo trudny i specyficzny tor. Apetyt rośnie w miarę jedzenia, dlatego po udanym weekendzie na Nuerburgringu tym razem chciałbym wywalczyć punkty, ale nie za wszelką cenę. Najważniejsza jest nauka.”

Tor Sachsenring

Tor Sachsenring liczy sobie zaledwie 3671 metrów i składa się z dziesięciu lewych i jedynie czterech prawych zakrętów. Ta asymetria sprawia, iż lewa strona opon zużywa się o wiele szybciej niż prawa i wyścigi na przedmieściach Drezna są zawsze wielkim wyzwaniem dla producentów ogumienia.

Niemiecki obiekt to jedna z najtrudniejszych i najbardziej technicznych tras w kalendarzu IDM Superbike oraz MotoGP. Większość czasu zawodnicy spędzają bowiem w pełnych złożeniach w bardzo długich łukach, a precyzyjne operowanie manetką gazu jest tutaj kluczowe nie tylko dla obierania prawidłowej linii przejazdu, ale także oszczędzania opon.

W połowie okrążenia, po serii wolnych, lewych łuków, zawodników czeka prawy zakręt, jeden z najszybszych w kalendarzu, co czyni tor Sachsenring obiektem prawdziwych kontrastów. Utrzymanie w ryzach dwustukonnych motocykli utrudniają także liczne zmiany poziomów i trudne hamowania.

Informacja prasowa

AUTOR: Redakcja

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie opublikowany. Wymagane pola oznaczone są gwiazdką *

*

Niniejsza strona internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na tej stronie wyrażasz zgodę na korzystanie z plików cookie. Dowiedz się więcej w Polityce prywatności.
126 zapytań w 0,432 sek